14x palacinky zdravo. Na sladko aj slano

Tiež si už ako dieťa milovala palacinky? Ja si pamätám klasiku, palacinky z bielej múky plnené džemom poliate horúcou čokoládou prípadne posypané grankom. Odkedy sa však stravujem zdravo, túto detskú dobrotu som už dávno nemala. Napraviť to však budem vedieť veľmi ľahko, pretože na našom blogu som objavila až 14 receptov na zdravú alternatívu tejto detskej dobrôtky. Zaspomínaj si aj ty so mnou na detstvo a priprav sebe či svojim ratolestiam niektorú z ponúkaných variant. A pozor, na svoje si prídu aj milovníci slaného jedla. V ponuke nájdeš totiž aj palacinky na slano. ;-)

Palacinky na sladko

Dovolili sme si rozdeliť palacinky do 3 kategórií. Najprv ti ukážeme 5 receptov na palacinky, ktoré môžeš podávať na sladko. Nižšie v článku nájdeš aj tie, ktoré sa pripravujú na slano, či dokonca tie, z ktorých môžeš urobiť tortu, alebo ich zapiecť v rúre.

# 1: Zdravé špaldové palacinky bez mlieka

Vieš čo je na týchto palacinkách úžasné? Nejde do nich mlieko. Ani kvapka. Navyše ti stačia iba 4 ingrediencie, z ktorých máš väčšinu asi doma. Ak nie dokonca úplne všetky. Špaldová múka, bielok, iba 1 lyžica oleja a voda. To je všetko. Potom je už len na tebe, čím ich dochutíš. ;-)

 

 

spaldove palacinky

 

# 2: Bezlepkové palacinky

Palacinky ako od babičky, len ich pripravíš bez lepku. Autorka receptu je celiatička, ktorá sa nebráni experimentovaniu v kuchyni. Najprv sama na sebe vytuningovala tento recept a potom sa s ním podelila s ostatnými. Vráťme jej to tým, že recept otestujeme aj my a ak nám bude chutiť, nezabudneme autorku Betku vychváliť. ;-)

 

 

bezlepkove palacinky

 

# 3: Kokosovo-špaldové palacinky

Ak máš rada chuť a vôňu kokosa, prines ju aj do palaciniek. Použi kokosové mlieko, vmiešaj kokos a priprav palacinky na kokosovom oleji. Nezabudni na špaldovú múku a vajíčka. No a máš to. ;-)

 

 

kokosove palacinky

 

# 4: Ovsené palacinky

V klasickom recepte, aký asi poznáš na palacinky aj ty, môžeš urobiť hoc aj len malé zmeny, aby boli o čosi zdravšie. Vymeň bielu múku za mleté ovsené vločky a urobíš zásadný krok na ceste k svojmu zdravšiemu JA. ;-)

 

 

ovsene palacinky

 

# 5: Zdravé RAW palacinky

Tieto palacinky si môžeš pripraviť hlavne v lete, keď slniečko vonku krásne svieti. No nedať ich sem by bol hriech. Doteraz si videla recepty na palacinky, kde bol nejaký druh múky. V tomto nenájdeš žiadnu! Navyše, palacinky nepripravuješ na sporáku, ale na slniečku. Naša rada: poznač si tento recept niekde bokom, aby si ho mohla v lete otestovať. ;-)

 

 

RAW palacinky


Palacinky na slano

Je to tu. Sľúbili sme ti aj palacinky pre milovníkov slaných jedál. Neboj sa, nebudú to len tieto 4. Keď budeš pokračovať v článku až na koniec, objavíš aj slané palacinkové torty či slané zapekané palacinky. Tak poď na to.

# 6: Slané pohánkové palacinky so špenátom

Už sme ti ukázali palacinky bez múky, z bezlepkovej múky, zo špaldovej múky, palacinky bez mlieka, teraz je na rade pohánka. Ak ju pomelieš najemno, môžeš s ňou pracovať ako s múkou. Prípadne hľadaj v špecializovaných bio obchodoch (ale už aj niektorých supermarketoch) pohánkovú múku. Jej benefitom, okrem mnohých ďalších je to, že je prirodzene bezlepková. Tieto palacinky podávaj pokojne aj na večeru. ;-)

 

 

 

# 7: Slané špaldové palacinky so špenátovo-syrovou plnkou

V tomto recepte tiež do plnky pridávame špenát, no aj mrkvu, cesnak a syr. Aby mala plnka celistvú konzistenciu, odporúčame ju rozmixovať.

 

 

spaldove palacinky

 

# 8: Slané špenátové palacinky

Špenát do tretice. Tentokrát ho pridaj do cesta. Palacinky tak dostanú krásnu netradičnú zelenú farbu a samozrejme aj príjemnú chuť. Ako náplň môžeš zvoliť aj odporúčanú šunku so syrom, alebo ich natri nejakou raňajkovou pomazánkou.

 

 

špenátové palacinky

 

# 9: Brokolicovo-pohánkové bezlepkové palacinky

Vymeň špenát za brokolicu. Určite by sme odporúčali skúsiť aj karfiol. Môže to byť zaujímavé aj s ním. Buď palacinky niečím zaujímavým naplň alebo ich použi ako prílohu k jedlu (trebárs spomínané ryby).

 

 

brokolicové palacinky


Palacinkové torty a iné zapekané podoby

V poslednej časti palacinkových inšpirácií ťa čakajú hotové veľdiela. Priprav palacinkovú tortu (na sladko aj na slano), alebo sa s palacinkami vyhraj a zapeč ich.

# 10: Voňavá torta z ovsených palaciniek

Príprava torty nemôže byť jednoduchšia. Upeč palacinky a ako ich budeš vrstviť na seba, natieraj na každú palacinku obľúbenú nátierku. Či už to bude domáci džem z poslednej úrody, odporúčaný rozpučený banán s kakaom, orieškové maslo (Pozor však, neodporúčame urobiť celú tortu len s orieškovým maslom, netreba to s ním preháňať. Vystriedaj vrstvy maslo a obľúbený džem), alebo pripravíš napríklad avokádový krém, necháme to na tebe. ;-)

 

 

 

# 11: Bezlepkové zapekané palacinky s tvarohovou plnkou a vanilkovým krémom

Zatiaľ čo predchádzajúcu tortu odporúčame skôr ako pohostenie pre návštevy, toto môžeš urobiť napríklad ako sladký obed. Nech Vám všetkým chutí. ;-)

 

 

 

# 12: Zapekané jablkové palacinky

Opäť tu máme palacinky, do ktorých nejde mlieko, ale voda. No a aby boli ešte šťavnatejšie a chutnejšie, pridaj do cesta aj jabĺčka. Keď ich navyše posypeš škoricou, prinesieš si domov neuveriteľne úžasnú vôňu. Cítiš to aj ty?

 

 

 

# 13: Palacinková torta s ricottou a špenátom

Neklamali sme. Slané palacinky sa ešte objavili. Palacinkovou tortou navyše na slano určite prekvapíš nejednu návštevu.

 

 

 

# 14: Slané plnené zapekané palacinky

Náš palacinkový špeciál uzatvárame touto delikatesou. Možno je trošku pracnejšia na prípravu, no rozhodne stojí za to. Vyhraď si čas a pusti sa do prípravy. ;-)

 

 

slané zapekané palacinky

Určite by sme mohli odporúčaní a tipov na zdravé palacinky vymyslieť viac, no pre dnešok ti hádam postačí týchto 14. Myslíme si, že si ozaj máš z čoho vyberať. Svoje obľúbené palacinky si môžeš pokojne dopriať, ak ich pripravíš v niektorej zdravšej verzii. Prajeme dobrú chuť! :-)

 

Zdrojom inšpirácie na zdravé varenie a pečenie ti môžu byť aj naše knihy Z fitka do kuchyne:

knihy Z fitka do kuchyne

 

Pozri aj tieto inšpirácie:

Receptový špeciál na lievance. Priprav ich 9x zdravo

Horúca čokoláda s chuťou orieškov

Sušienkový špeciál, 8x chrumkavé cookies

Katarína Vrbičanová

Šéfredaktorka vo Fitshaker
Moje telo je to jediné, s kým musím prežiť celý život. Nie je to len klišé fráza, ale niečo, podľa čoho sa snažím žiť. Rada objavujem nové zdravé recepty, obklopujem sa pozitívnymi vecami a zbožňujem pohyb. Táto trojkombinácia je pre mňa dôvod, prečo som aj ja súčasťou Fitshakera :-)
Katarína Vrbičanová

Článok bol pridaný dňa 15/01/2018 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéFitness dezertyPotréningovéRaňajkyRAW surová stravaReceptyVegetariánske   |   Autor: Katarína Vrbičanová

Komentáre