Rýchle vegan palacinky bez mlieka a vajec, len zo 4 surovín

Máš chuť na palacinky, ale chýba ti doma vajíčko, prípadne preferuješ vegánsku stravu? Tak práve pre teba je určený tento jednoduchý receptík. Bez laktózy a bez vajec, takže vhodný aj pre alergikov na mliečnu bielkovinu. Užiť si ich môžeš na víkendové raňajky, prípadne na olovrant s poriadnou dávkou ovocia, orieškovým maslom či domácim džemom. Mňam :-)!

Čas prípravy: cca 15-20 minút

Čo budeme potrebovať na 3 porcie?

  • 150 g špaldovej múky
  • 1 lyžičku prášku do pečiva bez fosfátov
  • 1 lyžičku bio škoricového cukru (príp. kokosového či iného)
  • 350-400 ml vody (pridávať podľa toho, aby bolo cesto palacinkovej konzistencie)

Ako budeme postupovať?

1. Zmiešame suché ingrediencie.

2. Pridáme vodu a vymiešame cestíčko palacinkovej konzistencie.

3. Rozpálime panvicu a na troške kokosového oleja opekáme palacinky.

 

Tip: Palacinky môžeme natrieť napr. Fitnutkou (vhodná aj pre vegánov), poliať horúcim pyré z mrazeného ovocia (maliny, čučoriedky či lesná zmes), alebo ochutiť tvarohom (ak nepotrebuješ vegan verziu) a ochutiť mrazom sušeným ovocím.

 

Výživové hodnoty na 1 porciu (bez plnky):

Kalorická hodnota Tuky Sacharidy Bielkoviny Vláknina
743 kJ

177 kcal

1 g 38 g 6 g 8 g

palacinky bez mlieka a vajec

Dobrú chuť! :-)

 

Skvelé receptové inšpirácie na zdravé varenie, pečenie a iné kuchtenie nájdeš aj v našich knihách:

chudnutie stravou

 

Vyskúšaj aj:

Vynikajúce špaldové palacinky s horúcimi jabĺčkami a pomarančom

Recept na výborné mrkvové palacinky naplnené Fitnutkou

Fantastické bezlepkové palacinky z ricotty s jahodovo-mätovou polevou

Lucia Švaral

Článok bol pridaný dňa 11/01/2021 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéPalacinky, lievance a vafleRaňajkyReceptyRecepty pre detiRecepty pre deti od 1 rokaRecepty s FITnutkouVeganVegetariánske   |   Autor: Lucia Švaral

Komentáre