Objav 25 druhov zdravých pomazánok, aby si vždy mohla natrieť niečo na chleba

Nebaví ťa dookola natierať si to isté na chleba? Hľadáš zmenu a nové inšpirácie? Potom si na správnom mieste. Ponúkame ti 25 skvelých nátierok či iných vychytávok, s ktorými nebude žiaden chlebík suchý. Maslo, bryndza, jogurt, feta syr či tvaroh môžu tvoriť základ nátierky. No a potom sa už len stačí pohrať pri tvorení s chuťami, farbami a vôňami. Poď načerpať inšpiráciu. ;-)

Jednoduchá avokádová nátierka

Overená klasika, no nie každý ju pozná. Stačí ti zrelé avokádo, citrón, cesnak a soľ. Zrelé avokádo po ošúpaní a zbavení kôstky dokážeš rozpučiť obyčajnou vidličkou. Zmiešaj so spomínanými ingredienciami a fantastickú nátierku máš na svete. No a ak chceš, môžeš neskôr trošku experimentovať. Výborná je napr. aj s čili korením či nakrájanými sušenými paradajkami. Hodí sa na domáce pečivo, alebo aj ku keksíkom, ako spomíname v recepte.

 

 

guacamole

 

Cviklová hummusová nátierka

Klasický hummus, ktorý sa pripravuje z cíceru, tahini pasty, cesnaku, citróna a olivového oleja asi netreba predstavovať. Ak však do ňho pridáš zaujímavú ingredienciu, akou je napríklad cvikla, dostaneš razom inú chuť. A krásna červeno-ružová farba veľmi elegantne oživí každé pečivo. Ozdob ju zeleným lístkom, napríklad niečím naklíčeným a nemusíš sa báť ponúknuť to hoc aj návšteve. Ak nechceš dať šancu cvikli, môžeš použiť hrášok, tekvicu, mrkvu. Zakaždým tak môže tvoj hummus chutiť trošku inakšie. ;-)

 

 

cviklový hummus

 

Cuketová, bryndzová a zelerová nátierka

Ktorá z tejto trojice ťa oslovila najviac? Na tomto príklade vidíš, že aj ty môžeš experimentovať, ako sa ti páči. Vyber zeleninku, nastrúhaj, ak nemáš rada surovú, tak ju ohrej na panvičke a pridaj buď kvalitný biely jogurt, poctivé maslo alebo bryndzu. Hrať sa v kuchyni je povolené. ;-)

 

 

zdravé pomazánky

 

Zdravé nátierky 5x inak

Ak si si doteraz ešte nevybrala, tak pozor. Teraz si prídu na svoje aj vegáni či vegetariáni. Prvá v ponuke je tuniakovo-avokádová pomazánka. Stačila malá zámena masla za avokádo a razom túto nátierku môžu aj ľudia, ktorí sa vyhýbajú laktóze. Pri tofu nátierke sa potešia vegáni, nakoľko v nej nenájdeš žiaden živočíšny produkt. Hummus sme už spomínali, urob si ho štandardne a zamiešaj do neho napríklad veľa bazalky. Bude to mňamka. Z hrášku nemusíš robiť iba kaše či polievky. Aj nátierky chutí božsky. Poslednou chutnou pomazánkou je vajíčkovo-tvarohová. Začínaš byť už hladná však? Po toľkých nátierkach sa ti ani nečudujem. A to ešte nekončíme. ;-)

 

 

nátierky na každý deň

 

Hrášková nátierka

V predchádzajúcom recepte sme ti spomínali hráškovú nátierku, ktorá sa robí veľmi jednoducho. Rozmixuješ hrášok a pridáš ochucovadlá. V tomto prípade je nátierka obohatená o bryndzu, jogurt a cibuľku. Ako vidíš, aj hráškovú nátierku môžeš robiť na viac spôsobov. ;-)

 

 

hrachová pomazánky

 

Uhorková nátierka na 2 spôsoby

V oboch nátierkach tvorí základ cottage cheese, uhorka a korenie. Ďalej sa stačí rozhodnúť, či do nej primiešaš tuniaka alebo tvrdý syr napr. ementál. Obe chutia úžasne. ;-)

 

 

pomazanka

 

Nátierka zo šampiňónov, čiernych či zelených olív

Niekedy ti na nátierku stačí len trošku oleja a jedna ingrediencia. Tak je to v prípade olivových nátierok. Šampiňónová sa robí o trošičku zložitejšie, ale tiež to nie je žiadna veda. Všetky nátierky zvládne hociktorá začiatočníčka. Zároveň máš super tip, čo môžeš podávať na oslave, či keď sa objaví neočakávaná návšteva. ;-)

 

 

olivové pomazánky

 

Pažítková pomazánka

Ak sa ti doma objaví čerstvá pažítka, skús túto nátierku. V kombinácii s čerstvým domácim chlebom je to hotová lahôdka.

 

 

pažítková nátierka

 

3x zdravé nátierky na raňajky

Opäť tu máme ďalšiu trojicu. Tvarohovú nátierku so sušenými paradajkami, nátierku z pečených paprík a olív a vajíčkovú nátierku s lučinou. Nátierok a nátierok, už sa nemusíš vyhovárať, že si nemáš čo natrieť na chleba. Niečo by si isto vedela vykúzliť.

 

 

vajíčková nátierka s lučinou

 

Bylinkové maslo a cesnakový dip

Ak nemáš medvedí cesnak, nevadí. Do masla môžeš pokojne použiť aj klasický cesnak, či hociktorú inú bylinku. A pri cesnakovom dipe to platí rovnako. ;-)

 

 

cesnakové maslo

 

Zdravá treska bez tresky

Urob si doma svoju vlastnú tresku bez tresky a konzervačných látok. Prekvapí ťa, aké super ingrediencie obsahuje. ;-)

 

 

tvarohová nátierka

 

Paradajková pomazánka

Táto pomazánka bude najlepšia v lete, ale ani v zime nezúfaj. Namiesto čerstvých paradajok skús použiť tie sušené. Určite už nepridávaj žiadnu soľ, pomazánka bude slaná až až. Aby pomazánka na domácom pečive vynikla čo najlepšie, určite ju ozdob niečím zeleným. Napríklad lístkom bazalky, alebo žeruchou.

 

 

paradajková pomazánka

 

Omeleta na chlebík

Našu púť ukončíme netradične. Chceme ti ukázať, že ak doma nemáš naozaj nič, čo by si si na chlebík mohla dať, ešte stále je tu možnosť, ako ho nemať suchý. Urob si omeletu a polož ju na chlebík. A ak máš doma špenát, šampiňóny, alebo trebárs paradajky či sušené paradajky, pridaj ich navrch a s raňajkami či večerou budeš nadmieru spokojná. ;-)

 

 

čo si dať na chleba?

Verím, že spomedzi našich 25 tipov, ako si ochutiť chlebík si si niečo vybrala. A keby aj nie, tak máš teraz veľa inšpirácie, ako si vytvoríš tú svoju dokonalú nátierku. Niektoré môžeš smelo ponúknuť aj svojim hosťom. Taký hummus chutí dobre napríklad aj s mrkvou nakrájanou na pásiky.

 

Niektoré z týchto nátierok a mnoho iných receptov nájdeš aj v našej knihe Z fitka do kuchyne špeciál II:

zdrave recepty z fitka do kuchyne special 2

 

Keď budeš chcieť prestriedať nátierky s niečím iným na raňajky, skús kaše:

Slivkovo-škoricová ovsená kaša

Hrušková kaša s vanilkou

Bezlepková figová kaša

Katarína Vrbičanová

Šéfredaktorka vo Fitshaker
Moje telo je to jediné, s kým musím prežiť celý život. Nie je to len klišé fráza, ale niečo, podľa čoho sa snažím žiť. Rada objavujem nové zdravé recepty, obklopujem sa pozitívnymi vecami a zbožňujem pohyb. Táto trojkombinácia je pre mňa dôvod, prečo som aj ja súčasťou Fitshakera :-)
Katarína Vrbičanová

Najnovšie články od Katarína Vrbičanová (zobraziť všetky)

Článok bol pridaný dňa 24/11/2017 a zaradený do kategórie: DesiataRaňajkyReceptyVegan   |   Autor: Katarína Vrbičanová

Komentáre