Chceš schudnúť? Spaľuj kalórie aj po tom, čo si odcvičila!

Možno to znie ako sci-fi, ale kalórie sa skutočne dajú spaľovať aj po tom, ako odcvičíme svoj tréning. Existuje niekoľko metód ako môžeme naše spaľovanie udržiavať na vysokej úrovni, hoci budeme už dávno doma relaxovať niekde na gauči.

# 1: HIIT

Prvým dôležitým bodom je vylepšenie tréningu ako takého, aby sme naštartovali spaľovanie kalórií aj po jeho dokončení. Nemožné? Vôbec nie. Je to úplne jednoduché a poslúži nám na to práve HIIT tréning. Je to skratka vysoko- intenzívneho- intervalového- tréningu.

Tento spôsob tréningu spočíva v striedaní intenzít. Predstavme si napríklad beh. Pokiaľ budeme beh vykonávať formou HIIT, vyzeralo by to asi takto: 1 minútu by sme bežali stredným tempom, aby sme sa zahriali a potom by sme začali striedať rýchlosť behu. 5 sekúnd by sme šprintovali a 15 sekúnd by sme bežali v pomalom tempe. Takto by sme celkovo odbehli napríklad 15 minút a náš HIIT tréning by bol hotový. V závere by sme si ešte mohli pridať 1 minútu v ľahkom tempe pre uvoľnenie.

To isté sa dá aplikovať pre akýkoľvek iný pohyb, alebo aj pri cvičení, kedy cviky prevádzame kruhovým spôsobom. Pripravíme si 6 stanovíšť, pričom na každom stanovišti máme iný cvik a tréning vykonávame takým spôsobom, že cvik prevádzame napríklad 20 sekúnd a 20 sekúnd oddychujeme. 20-sekundovú pauzu využívame aj na presun k ďalšiemu stanovišťu.

Čo sa týka intervalov, dajú sa nastaviť rôzne a všetko závisí od našej momentálnej kondície a cieľov. Na začiatok však odporúčam jednoduchšie intervaly a neskôr si môžeš náročnosť stupňovať.

ako schudnut

 

# 2: Studená sprcha

Ďalším dostupným a jednoduchým riešením ako spaľovať kalórie aj po cvičení je aplikovať namiesto teplej sprchy studenú.

Áno viem, že sa po každom cvičení tešíš na tú úžasne uvoľňujúcu teplú sprchu, ale čo tak vyjsť na chvíľu zo svojej zóny komfortu a získať za to nielen lepšie výsledky v chudnutí, ale aj lepšiu imunitu? Stojí to za to. Pri otužovaní sme dokonca schopní spáliť kalórie o objeme jedného diétneho jedla.

Postupovať treba opatrne a ak nemáš skúsenosti s otužovaním, tak si na začiatok nastav sprchu na chladnejšiu len na záver sprchovania. Najprv si chladnou sprchou osprchuj chodidlá, potom nohy, ďalej ruky, ramená, brucho, chrbát a nakoniec hrudník.

 sprcha

 

# 3: Bielkovinové jedlo

Ak si rozoberieme zdroje potravín na sacharidy, bielkoviny a tuky, tak práve potravinové zdroje bielkovín sú schopné najviac zrýchliť náš metabolizmus, pretože telo spotrebuje najviac energie na ich trávenie.

Vyberaj si preto jedlá bohaté na bielkoviny aj po cvičení. Medzi bielkovinové zdroje patria potraviny ako: strukoviny, mäso, mliečne výrobky, sója, ryby

ryby

 

# 4: Zelený čaj

Zelený čaj považujem za prírodny spaľovač tuku. Keď si všimneme doplnky výživy pre spaľovanie tuku, tak drvivá väčšina z nich obsahuje extrakt zo zeleného čaju. To je skvelý dôvod na to, aby sme ho mohli denne konzumovať a využívať jeho spaľovací účinok.

Odporúčam zakúpiť si kvalitný sypaný zelený čaj a piť ho v 2-3 týždenných intervaloch. Potom si dať na týždeň pauzu a celý cyklus zopakovať.

chudnutie

Množstvo ďalších tipov a rád, ktoré vedia naštartovať tvoje chudnutie som zhrnul do svojej knihy o chudnutí s názvom: Toto nie je diéta, to je život.

 

Vysoko intervalové tréningy si môžeš zacvičiť aj na Fitshakeri. Vyskúšaj HIIT či Toning Interval:

 

Aj takto budeš vedieť spaľovať tuky:

HIIT tréning na chudnutie a spaľovanie tukov od Olinky Bartalskej + VIDEO

Aké jedlo si dopriať po tréningu? Tipy od trénerky Jany Earl

Spaľuj tuky cvičením TABATA

Matúš Špirko

Matúš Špirko

Redaktor at Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 17/05/2018 a zaradený do kategórie: StravovanieVšeobecnéZdravie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre