Ako spaľovať kalórie rýchlejšie? Týchto 7 potravín ti pomôže!

Ako je možné, že niekto sa môže napchávať od rána do večera a nepriberie ani gram a druhý sa len pozrie na čokoládu a už má kilečko navyše? Za to ako rýchlo tvoje telo spaľuje prijatú potravu je zodpovedný tvoj metabolizmus. Okrem cvičenia, či pravidelného a kvalitného spánku, môžeš spaľovanie naštartovať aj pomocou potravín – prírodných spaľovačov. Ktoré sú týmito drahocennými pomocníkmi?

1. Kokosový olej – znižuje chuť do jedla

Kokosový olej obsahuje veľké množstvo nasýtených tukov. Sú to mastné kyseliny – triglyceridy so stredným reťazcom. Tieto tuky majú silné biologické účinky – rýchlejšie ťa zasýtia a znižujú chuť do jedla. Za deň teda zješ menej kalórií.

Navyše, kokosový olej zrýchľuje metabolizmus, takže spaľuješ rýchlejšie. 30 ml (2 polievkové lyžice) kokosového oleja denne pomáha pri redukcii tuku, predovšetkým veľmi nebezpečného viscelárneho tuku, ktorý má tendenciu ukladať sa okolo orgánov.

Keďže sa nepripaľuje ani pri vysokých teplotách, je vynikajúci na varenie a pečenie. Môžeš ho používať do koláčov, ale aj na prípravu mäsa, zeleniny, či dokonca do palaciniek. Niekto si ho dáva aj do kávy ako náhradu mlieka.

fitshaker-blog-prirodny-spalovac-kokos-olej

2. Orechy – zasýtia na dlhú dobu

Orechy tiež patria k potravinám, ktoré obsahujú veľa tuku, no aj tak pomáhajú pri chudnutí. Tuky zostávajú v žalúdku dlhšie ako sacharidy a bielkoviny. Preto ťa zasýtia na dlhšiu dobu.

Okrem toho, obsahujú veľa vlákniny, bielkoviny a málo sacharidov. Aby si z ich účinkov vyťažila čo najviac, konzumuj len kvalitné a hlavne čerstvé orechy.

Najhoršie a pre tvoje zdravie škodlivé sú orechy staré, ktoré začali oxidovať. Ako ich spoznáš? Sú buď zvráskavené, sfarbené do žlta alebo majú na sebe bodky. Najlepšie urobíš, ak budeš kupovať orechy v šupke (pred konzumáciou ich namočíš do vody) a zabudneš na orechy v čokoláde a v iných sladkých či slaných zmesiach.

Pozor však na množstvo! Sú síce skvelými spaľovačmi, ale viac ako hrsť denne neodporúčame, takže drž sa zlatého pravidla: všetko s mierou.

6724937799_1221b6ef67_z

3. Voda – účinne zrýchľuje spaľovanie

Presne tak, čistá voda. Určite si už počula, že pravidelný pitný režim pomáha pri chudnutí, a teda spaľovaní tukov. Samozrejme, za predpokladu, že nepiješ sladené limonády a podobné hlúposti.

Vymeň všetky nápoje s vysokým obsahom cukru za vodu a uvidíš ako rýchlo pôjdu kilá dolu. Len pol litra čistej vody môže zrýchliť tvoje spaľovanie počas nasledujúcej hodiny až o tretinu.

Okrem toho, voda pomáha aj pri trávení a vstrebávaní živín. Ak si často bez energie, skús sa zamyslieť nad tým, koľko vody za deň vypiješ. Nebudem tu písať odporúčania, koľko litrov by si mala, nakoľko je to veľmi individuálne a závisí od mnohých faktorov (napr. vonkajšia teplota, množstvo a intenzita pohybu atď.), no zapamätaj si, že je vhodné piť toľko a tak často, aby si nepocítila smäd.

4788694752_d03557765b_z

4. Zelený čaj – spomaľuje ukladanie tukov

Nie vždy máš chuť piť čistú vodu, čo je úplne pochopiteľné. Ďalším nápojom, ktorý podporuje spaľovanie je zelený čaj. Je to vďaka tomu, že obsahuje kofeín, ale aj iné prírodné látky, ktoré majú vplyv na metabolizmus.

Kofeín je známy ako stimulant, ktorý podporuje spaľovanie tukov a zlepšuje fyzickú výkonnosť. Okrem toho je zelený čaj plný antioxidantov, spomaľuje ukladanie tukov a znižuje hladinu zlého cholesterolu.

oolong-827397_1280

5. Škorica – znižuje hladinu cukru v krvi

Milujem škoricu! Jej krásna vôňa a vynikajúca chuť sú len bonusmi k jej zdraviu prospešným účinkom. Podporuje trávenie, znižuje hladinu cukru v krvi a “stráži“ hladinu inzulínu v tvojom tele.

Škoricu môžeš používať na dochutenie, nielen koláčov a sladkých jedál, ako ovsená kaša či jogurt, ale aj do polievok alebo omáčok.

spices-166903_1280

6. Čili – znižuje apetít

Máš rada pálivé jedlo? Nie každý ho obľubuje, no čili má skutočne priaznivý vplyv na rozbehnutie metabolizmu. Obsahuje kapsaicín, ktorý znižuje apetít, podporuje spaľovanie a zbaví ťa aj túžby po sladkom.

Kapsaicín je veľmi častou zložkou komerčných výživových doplnkov určných na podporu chudnutia. Tie však vôbec nebudeš potrebovať, ak do svojho jedla sem-tam pridáš čili papričky. Netreba to však s nimi preháňať, lebo pri častej konzumácii si tvoje telo môže vytvoriť odolnosť voči tejto látke a jej účinok sa stratí alebo zoslabne.

fitshaker-blog-prirodne-spalovace-chilli

7. Grepfruit – zaženie túžbu po sladkom

Čerstvý grep taktiež patrí medzi spaľovače tukov. Obsahuje veľké množstvo vitamínu C. Vitamín C ovplyvňuje hormóny a enzýmy, ktoré aktivizujú spaľovanie tukov. Grepy podporujú trávenie a prečisťujú organizmus. Ich horká chuť zaženie túžbu po sladkom. Navyše zvyšujú citlivosť na inzulín, majú málo kalórií a vysoký obsah vlákniny.

Úžasná vec na grepfruite je, že tvoje telo potrebuje viac kalórií na jeho strávenie, ako si jeho zjedením prijala. Grepfruitom môžeš obohatiť svoje raňajky či šalát alebo si ho dať medzi jedlami ako chuťovku.

fruits-863072_1280

Ktorá z týchto potravín nebude chýbať na tvojom tanieri :-)?

 

Ďalšie články, ktoré ti pomôžu pri redukcii hmotnosti:

4 najväčšie mýty o chudnutí, ktorým never

Ako mať lepší metabolizmus?

Silvia Hadeková

Silvia Hadeková

Som inštruktorka skupinových cvičení - Bodywork, Metafit a Deepwork (v Bratislave - Retro, Astra a Academia Universum) a autorka stránky Eat.Train.Love.Jedlo, pohyb a láska sú slová, ktoré podľa mňa vystihujú to, čo nám môže zabezpečiť zdravie, silu a vitalitu, aby sme mohli viesť šťastný a plnohodnotný život. Jedlo. Jedlo do veľkej miery ovplyvňuje to, ako sa cítime a v akej sme kondícii. Je zdrojom energie, ktorú potrebujeme, ak chceme podávať požadované športové výkony, ale aj vykonávať každodenné činnosti. Pohyb. Pohyb nás nabíja pozitívnou energiou - fyzickou aj psychickou, pomáha nám zbavovať sa stresu a udržuje nás vo forme. Láska. Všetko čo robíme, by sme mali robiť s láskou. S láskou k sebe. Neubližovať svojmu telu zbytočne chemikáliami, stresom a nezdravými návykmi. Čo sa týka cvičenia, mám rada silové a dynamické cvičenia a uprednostňujem cvičenie s vlastnou váhou. Môj web www.silviahadekova.com
Silvia Hadeková

Článok bol pridaný dňa 18/01/2016 a zaradený do kategórie: StravovanieZdravie   |   Autor: Silvia Hadeková

Komentáre