Občas je dobré nerobiť nič. Tu je 7 dôvodov, prečo ti to prospeje

Nič nerobiť sa vraj nedá. Stále niečo robíš, hoci si môžeš myslieť, že strácaš čas pozeraním do stropu. Opak je pravdou. Aj leňošenie ti môže prospieť a vôbec sa nemusíš za to cítiť vinná.

Veda hovorí, že by si mala viac odpočívať!

Ničnerobenie je často nespravodlivo označené ako lenivosť, ale v skutočnosti je to pravdepodobne tá najlepšia vec, ktorú môžeš robiť. Nedávna štúdia vedená vedcami na University College v Londýne zistila, že ľudia, ktorí pracujú viac ako 55 hodín týždenne, zvyšujú riziko mŕtvice o 33% v porovnaní s tými, ktorí pracujú 35 až 40 hodín týždenne.

V podstate veda hovorí, že by si mala odpočívať viac. Väčšina z nás trávi veľmi veľa času v práci, cestou do práce a späť alebo premýšľaním o práci. Prečo však cítiš potrebu neustále niečo robiť, keď máš mať zaslúžený odpočinok? Vieš si kvalitne a plnohodnotne oddýchnuť bez toho, aby si sa cítila vinná?

 

Tu je 7 spôsobov ako a prečo sa necítiť vinná, keď nič nerobíš

# 1: Je to pre teba prospešné

Ak budeš pochybovať, polož si otázku. Aký je zmysel toho, že si nonstop zaneprázdnená, keď nevieš oceniť, čo všetko máš? A kedy si to vychutnáš, keď stále nemáš čas?

ničnerobenie

 

# 2: Spánok lieči

Ak ti bude niekto tvrdiť opak, pošli ho k lekárovi. Spánok je nielen príjemný, ale aj dôležitý pre zdravie a krásu. Vedia o tom aj deti, preto tak rady a dlho spia.

benefity spánku

 

# 3: Nech žijú pyžamá!

Kto ich nemá rád? Sú mäkké, pohodlné a pripomínajú detstvo. Obleč si ho a nevylez z neho hoci aj celý víkend.

ako oddychovať

 

# 4: Ničnerobenie nie je lenivosť

Kto ti to bude tvrdiť, pošli ho k tomu istému lekárovi, čo rieši spánok. Nič nerobiť sa totiž môže vysvetliť ako meditácia, byť prítomný v okamihu, ale nerobiť žiadnu činnosť. Byť sám so sebou je snáď hriech? Najviac ťa budú kritizovať veční organizátori, ale to už si s nimi vyriešiš veľmi jednoducho.

leňošenie

 

# 5: Zastavenie času

Keď vypneš telefón, wifi, televízor, zostaneš iba sama so svojimi myšlienkami. Nepracuj, iba dýchaj a zalez hlbšie pod perinu.

nevnímanie času

 

# 6: Zmysluplný čas s rodinou

Ľahnite si všetci spolu na gauč do obývačky alebo si predĺžte ráno všetci v posteli. Je to úžasný pocit. ?

čas s rodinou

 

# 7: Absolútne ničnerobenie stojí nula eur

Možno minieš viac kakaa na horúcu čokoládu a kúpiš si nový pár teplých ponožiek. To budú asi jediné výdavky.

relax

 

Aký je názor psychologičky na ničnerobenie?

Psychologička, koučka a lektorka spoločnosti Power Coaching Mgr. Silvia Langermann o tejto téme hovorí: „Náš mozog rieši v podstate vždy len jednu úlohu, keď ju dorieši, ide na ďalšiu. Ak mu dáme viac úloh, naša výkonnosť klesne automaticky. V podstate náš mozog pracuje neustále, dostane úlohu a rieši.

Predstavte si, že by ste mali stále niečo robiť s rukami, dvíhať, posúvať, ukladať. Úloha a jej splnenie, úloha, úloha, úloha…. Naše ruky by boli celkom rýchlo unavené, a tým pádom by klesala aj ich výkonnosť. Činnosť by sme robili pomalšie alebo s chybami. Preto je veľmi užitočné niekedy ruky len tak nechať. Ony niečo robiť pravdepodobne budú, ale nebude to úloha, ktorú musia splniť.

Veľmi podobne to je aj s mozgom, niekedy je veľmi užitočné mozog len tak nechať byť, aby po odpočinku mohol fungovať na 100% a bez chýb.

Plus nezabúdajme: Koncentrácia a psychické vypätie v práci nám berie veľa energie. Organizmus si potrebuje dobíjať energiu, vtedy väčšinou nabiehajú ozdravné procesy.

Človek by sa mal naučiť striedať koncentráciu s relaxáciou. Ak to nebude vedieť, priveľmi sa vyčerpá. A to môže viesť k poklesu výkonu a chybám z nepozornosti. Neskôr k zlej nálade a demotivácii.“

chill out

Otázka na záver znie: stojí ti to za to? Radšej zober deku a oddychuj. ;-)

 

Aj tieto témy by ťa mohli zaujímať:

Ako dobiť baterky bez kofeínu?

Ako na 10-minútovú meditáciu?

Ako dokonale relaxovať v lete?

Akými cvikmi jogy vieme zrelaxovať telo?

Adela Jasenovcová

Mama dvoch dcér, ktorá sa nechce zmieriť s tým, že na bruchu nemá tehličky. Milujúca svoje deti, no stále s potrebou realizovať sa. Neúnavný bojovník a nekompromisný optimista. Keď ľudia vravia “čo si pipi?!”, práve začínam. Vyvraciam mýtus, že dojčiace ženy po pôrode by nemali športovať. Po šestonedelí som sa v oboch prípadoch vrátila k behu. Predtým som precvičovala zumbu, viedla vlastné fit štúdio, mám certifikát Ministerstva školstva inštruktorky aerobiku a certifikát z učiteľského tréningu aštánga jogy od Jara Páveka. Vypínam pri joge, po piatom kilometri na cyklistickom trenažéri, ale aj v lese so psom a rodinou. Venujem sa literárnej tvorbe, veľa čítam, živím dušu hudbou a dobrými filmami. V januári 2018 mi vychádza knižný debut pod názvom Denník aktívnej matky.
Adela Jasenovcová

Článok bol pridaný dňa 02/02/2018 a zaradený do kategórie: Sebarozvoj a motiváciaVšeobecnéZdravie   |   Autor: Adela Jasenovcová

Komentáre