Letný chill out alebo 7 spôsobov, ako nájsť vnútornú rovnováhu

Náš životný štýl je celý rok nastavený na výkon a tlak. Žijeme v rýchlom tempe a je veľmi náročné si nájsť priestor a zastaviť sa. Keď sú však vonku “tridsiatky”, naše telo aj myseľ sa začínajú vypínať samé. Potrebujú spomaliť a my by sme im to mali dopriať. Leto je najlepším časom na nabratie energie a síl, z ktorých budeme čerpať celý rok. „Viac prijímať a menej dávať” by mohlo byť mottom leta. Dopriať si oddych a čas pre seba. Dať si kvalitné jedlo bohaté na voňavé plody prírody. Vykúpať sa vo vode a uvoľniť v nej všetky starosti. Potom sa už len nechať vyhrievať teplom slnečných lúčov. Odložiť všetky povinnosti a venovať sa niečomu, čo ma robí šťastným. Takto by mohlo vyzerať aj tvoje leto, ak sa chceš cítiť naplnene a radostne.

Čo nám môže priniesť letné spomalenie?

Pre mnohých ľudí je pojem “pokojná a čistá myseľ” nepredstaviteľný stav alebo len méta do budúcnosti. Žiť však treba v prítomnosti, a preto je leto ideálnou príležitosťou, kedy sa môžeme cez jednoduché pozorovanie a vedomé bytie dostať do stavu meditácie. Práve teraz sa nám núka množstvo príležitostí na prepojenie sa s prírodou a samým sebou. Pobyt v prírode nám vyčistí hlavu a nabije telo pozitívnou energiou. Netreba poznať náročné meditačné techniky. Stačí byť vnímavý a pozorovať , čo sa práve odohráva okolo mňa alebo v mojom tele.

Nájdi si nejaký spôsob, pri ktorom sa ti najlepšie relaxuje. Zhlboka dýchaj a všímaj si všetko okolo seba. Nehodnoť, len pozoruj.

leto

7 spôsobov, ako sa jednoducho dostať do stavu meditácie aj pre úplných začiatočníkov

1. Chodenie po tráve naboso

Vyzuj sa a vyskúšaj vedomý dotyk chodidla a zeme.

2. Počúvanie spevu vtákov

Počuješ ranný spev vtákov? Tak sa len usaď a nechaj sa vtiahnuť do ich koncertu.

3. Šumenie mora

Skús si zatvoriť oči a len vnímať ten zvuk mora, ktorý tvoju myseľ úplne pohltí.

4. Chodenie po pláži

Skús sa prejsť po pieskovej pláži. Na chvíľu sa zastav a vnímaj piesok, jeho teplotu a to, ako sa prelína pomedzi prsty.

piesok

5. Plávanie v mori alebo v jazere

Pobyt vo vode má veľmi silné očistné účinky. Môžeme ich ešte vedome podporiť tým, že si dovolíme zmyť vodou všetko negatívne.

6. Spontánny radostný tanec

Pusti si hudbu, ktorá ťa nenechá sedieť a len spontánne tancuj a teš sa z pohybu. Nerieš, ako to vyzerá. Nejde o krásu, ale o uvoľnenie.

7. Pozorovanie prírody z vrcholu kopca

Vyber sa na túru a keď budeš na vrchole kopca, skús sa pozrieť na zem pod sebou a vnímaj svet z výšky. Precíť ten nadhľad, aby si ho mohla použiť aj v bežnom živote.

vrchol

Je dokázané, že meditácia a vedomé bytie ti prinesú tieto pozitívne účinky na telo aj myseľ:

  • zmierňuje stres a starosti
  • budeš sa cítiť menej úzkostlivá a mať menej obáv o svoju budúcnosť
  • naučí ťa byť prítomná práve tu a teraz
  • prinesie lepší spánok a kvalitnejší život
  • meditácia ti pomôže zamerať sa viac na to, čo je pre teba dôležité a ukončiť všetko nefunkčné
  • dodá ti silu a odvahu
  • prehĺbi radosť zo života
  • učí súcit, ktorý otvára tvoju myseľ a srdce

joga

Napriek všetkým povinnostiam, ktoré bezpochyby máš, skús trošku spomaliť a vychutnať si malé radosti (nielen) leta. ;-)

 

Nezabudni si pozrieť aj tieto články:

Ako sa pripraviť na turistiku?

Dá sa spojiť meditácia a pohyb?

Krátka meditácia, ktorá ťa naučí, ako byť spokojnejšia

Nikol Chovancová

Som aktuálne mamička, inak tiež jogínka, ktorá miluje život, tanec, cestovanie, inšpiratívne knihy a zdravý životný štýl. Od roku 2008 sa aktívne venujem joge, ktorá sa stala mojím životným naplnením a svoje skúsenosti odovzdávam ďalej ako učiteľka powerjogy a gravid jogy. Ak by ste si chceli so mnou zacvičiť doma, nájdete moje videá aj v ponuke Fitshakera. Svojimi zdravými receptami som prispela aj do fitnes kuchárky Z fitka do kuchyne. Pravidelne sa zúčastňujem workshopov na duchovný rast a rozvoj osobnosti. Venujem sa tiež rôznym formám meditácie a ženským kruhom, ktoré odkrývajú skutočnú podstatu ženy ako bohyne. Rozvrh mojich hodín a ďalšie zaujímavé články nájdete na mojej stránke yogasnikol.sk.
Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 11/08/2017 a zaradený do kategórie: Sebarozvoj a motiváciaVšeobecnéZdravie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre