10 tipov ako spraviť cez deň viac krokov. Pretože každý jeden sa počíta!

Skutočne je to tak. Každý jeden krok sa počíta. Pamätáš si na môj článok, kde som rozoberal NEAT, alebo inak povedané termogenézu ne-cielenej aktivity? Ide o aktivity mimo našich cielených tréningov. Medzi tieto aktivity patrí napríklad upratovanie, státie, …. ale aj chôdza. Áno aj chôdza, pri ktorej neuvažujeme nad tým, že každým jedným krokom niečo spálime. Tieto aktivity nám pripadajú zbytočné a nekladieme na nich taký dôraz ako by sme mohli.

Urobiť denne aspoň 10 000 krokov to je odporúčanie svetovej zdravotníckej organizácie. Povedzme si úprimne, koľkí z nás sa o to denne snažia?

Verím, že po prečítaní tohto článku zistíš, ako jednoducho môžeš do svojho života aplikovať chôdzu a dosiahnuť v pohode aj 10 000 krokov denne. Využi nasledujúce rady.


Chcem si prečítať článok o NEAT, teda termogenéze ne-cielenej aktivity


 

10 tipov ako urobiť denne viac krokov

# 1: Žiadne auto

Tak veľmi sme si zvykli ísť už aj 500 metrov autom a nie pešo. To naše pohodlie nás extrémne uchopilo a nechceme sa ho zbaviť. Veď je predsa také príjemné byť v zóne komfortu.

Urob zmenu! Vykašli sa na auto na krátke vzdialenosti. Použi svoje nohy, budeš sa cítiť lepšie a budeš na seba hrdá, že buduješ svoju disciplínu, zdravie a krajšiu postavu. :-)

zdravie

 

# 2: Žiadna električka/autobus/taxík

Niekto možno zanechal auto, ale nasadol do električky, prípadne taxíka. Pozri sa na to takto, ak sa chceš previezť krátkou vzdialenosťou dopravným prostriedkom, tak nielen že ochudobňuješ seba a svoje zdravie, ale aj svoju peňaženku. Hromadná doprava nie je zadarmo. (Avšak, stále je to lepšia voľba ako auto, hlavne, ak si v aute sama. Aspoň je vďaka tomu menej áut na ceste. No o tom nie je tento článok)

električka

 

# 3: O zastávku skôr

Keď už nastúpime do dopravného prostriedku, urobme aspoň to málo a vystúpme o zastávku skôr aby sme mohli prejsť pár metrov navyše pešo. Nebudeš potom stíhať do práce? Nastúp na skorší spoj a je to vybavené. :-)

dopravné prostriedky

 

# 4: Žiaden výťah

Výťah v práci, výťah v obchodnom centre, dokonca som videl výťah už aj v domácnosti. :-D

Je to tak, všetko nás niekam vozí, ako keby sme nemali funkčné končatiny. Život je pohyb!!! Hýbme sa. Hľadajme spôsoby. Nechajme výťah výťahom a poďme po schodoch. Je to výborný spôsob ako zvýšiť svoju tepovú frekvenciu, zapojiť do práce svaly, prekrviť telo a mať zo seba dobrý pocit. Tá veta po zdolaní schodov stojí za to: “Dala som to!”

vytah

 

# 5: Žiaden eskalátor

Presne ako v predošlom kroku. Nechceme výťah a nechceme ani pohyblivé schody. Tie nepohyblivé sú skvelou alternatívou. Tie, po ktorých kráčame a nestojíme na nich. Tie, pri ktorých vykonávame určitú námahu. To je tá najlepšia alternatíva.

schody

 

# 6: Na tréning pešo

Častokrát vidím ako ľudia prejdú napríklad zo sídliska do fitka autom, pričom je to možno nejakých 500-600 m. Na toto potrebujeme auto? Vážne?

Berme chôdzu na tréning už ako takú predprípravu. Zahrejeme sa, môžeme sa pomaly začať sústrediť na tréning, vyčistiť si hlavu od zbytočných myšlienok a podať tak v tréningu lepší výkon.

krokomer

 

# 7: Relax a chôdza zároveň

A čo tak turistika? Máme tu krááásnu prírodu. Je to raj. Neopísateľná a úžasná. Tak prečo nespojiť príjemné s užitočným a nevybehnúť do kopcov, lesov kde je čistý a kvalitný vzduch?  Nechaj aj svoje oči nabažiť sa tej krásy, vdychuj vôňu prírody, počúvaj jej zvuky. Je to hotový raj pre všetky zmysly. Stojí to za to.

A vieš čo? Vykonáš rekordné počty krokov a ani si to nevšimneš, lebo si budete všímať všetku tú krásu naokolo.

turistika

 

# 8: Namiesto bicyklovania chôdza

Nehovorím, že je bicykel zlý, ale viem si to porovnať. Tých 500-600 metrov bicyklom prejdem veľmi rýchlo a stačí párkrát šliapnuť do pedálov a väčšinu cesty sa veziem. Na nohách je to však inak, tam musím šliapať neustále. Nefunguje tu zotrvačnosť, a preto robím krok za krokom a cítim konštantnú námahu.

mesto

 

# 9: S kamošmi von

Nie do baru, ani na pizzu, ale na prechádzku. Čo ty na to? Poďme sa niekam prejsť. Porozprávame sa a pritom budeme kráčať. Zabudneš na to, že chodíš. Nebudeš si to uvedomovať, lebo sa budeš venovať tomu druhému a tvoje sústredenie bude smerované na rozhovor, nie na kroky. Pri takom rozhovore počas chôdze možno razom urobíš aj 5 km a ani si to neuvedomíš, pretože ti ten čas uplynie raz dva.

Nie je to super? :-)

výlet

 

# 10: Vytvor si z toho návyk!

Vytvor si z toho všetkého návyky a stane sa z teba veľmi aktívny človek vyhľadávajúci každú príležitosť pre pohyb. Odrazu urobíš nie 5 000, ani 10 000, ale možno aj 15 000 krokov denne a ani nebudeš vedieť ako. Ver mi.

kroky

Máš pocit, že tieto maličkosti nemôžu fungovať? Ak ich ale budeš robiť denne a na konci mesiaca si spočítaš, koľko krokov celkovo si vďaka ním urobila navyše, tak budeš milo prekvapená. ;-)

Trochu motivácie na záver: Neuvažuj nad tým, či sa ti chce alebo nechce, PROSTE TO UROB! Urob PRVÝ KROK a tie ďalšie sa pridajú. Urob to pre seba!

 

Aj ja som ako tréner prešiel dlhú cestu. Zažil som na vlastnej koži, aké to je mať nadváhu a robiť denne maximálne 3 000 krokov. Takisto aké to je byť vo forme a urobiť denne hoci aj 20 000 krokov. Túto cestu som zachytil vo svojom denníku premeny, ktorý som vydal aj knižne.

 

Pridaj k pravidelnej chôdzi aj zdravú stravu a urobíš zásadné kroky na ceste k zdravšiemu ja. Na inšpiráciu ti môžu slúžiť recepty z nášho blogu, prípadne z kníh Z fitka do kuchyne:

 

Z chutných zdravých receptov pre teba vyberáme napríklad:

Na raňajky: fantastický banánový chlieb, ktorý si môže dať v pohode aj vegan

Na obed: zapekané palacinky s hráškovým pyré

Na večeru: avokádovo-cuketová polievka, hotová do 20 minút

Matúš Špirko

Matúš Špirko

Redaktor na Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 12/07/2018 a zaradený do kategórie: VšeobecnéZdravie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre