Štíhle telo vďaka chôdzi! Prečo prejsť 10 000 krokov každý deň?

10 000 krokov – v prepočte predstavuje zhruba 7,5 kilometra. Priemerná rýchlosť človeka pri chôdzi je 4-5 kilometrov za hodinu. Možno sa ti zdá toto číslo nenormálne vysoké, ale keď ideš von so psom, alebo tam aj späť peši do práce, spravíš možno aj viac ako 10 000 krokov! Prečo by si mala minimálne toľko prejsť každučký deň? Dozvieš sa v tomto článku!

1. Viac stihneš

Skutočne musíš chodiť do práce autom? Baví ťa parkovať a míňať benzín? MHD ti tiež veľmi (doslova) nevonia? Bravó. Si na najlepšej ceste vymeniť dopravné prostriedky za vlastné nohy. Menej prestojov, menej čakania, nulový stres. Áno, prvý krok k 10 000 krokom dá človeku v hlave poriadne zabrať – všetko sa mu zdá komplikované, ďaleko a nepohodlné. Ale po pár minútach sa kroky natiahnu, zrýchlia a tebe už ani nebude čudné, že stále chodíš. Ako moja kamarátka a sestra. Obe chodia do práce za každého počasia peši, obe v inom meste. Denne im to spraví aj 9 kilometrov.

fitshaker-blog-chodenie-peso3

 

2. Budeš lepšie spať

Čerstvý vzduch, hoci v meste mierne okorenený, ti vždy pomôže k zdravému spánku. Ak si zvolíš trasu s menšími uličkami, kde nie je až taká frekvencia áut, isto si okysličíš mozog a zabezpečíš kvalitný spánok. Okrem toho sa aj pekne opáliš – nezabudni však na ochranný faktor a vodu so sebou. Slnečné lúče taktiež prispievajú k pekným snom.

fitshaker-blog-chodenie-peso1

 

3. Schudneš

O tom nepochybuj. Po pár dňoch pravidelnej chôdze spozoruješ pevnejší zadok a štíhlejšie nohy. Veď rezká rýchla chôdza, pri ktorej vládzeš plynulo rozprávať, je takmer ako pomalý beh. Funguje na podobnom princípe, kedy spaľuješ približne rovnaké množstvo kalórií ako behom. S obrovským benefitom – nemusíš sa do nej nútiť, pretože je telu prirodzená. Tvoja hmotnosť bude zaručene časom klesať.

fitshaker-blog-chodenie-peso4

 

4. Buduješ si pozitívnu myseľ

Ak ťa niečo trápi, choď sa vyventilovať. Či už ide o takmer pomalý beh, chôdzu alebo prechádzku s kočíkom či so psom, ide to ruka v ruke. Do hlavy “naskáču” nové myšlienky, stres sa odbúrava rýchlejšie a ty sa po hodine chôdze cítiš ako vymenená. Problémy sa zdajú menšie, prípadne zmiznú úplne, myseľ sa otvorí novým riešeniam, staneš sa kreatívnejšou, dostaneš skvelý nápad. A tak to postupne začína – pohyb ti uľahčí každý jeden deň.

fitshaker-blog-chodenie-peso2

 

5. Dokonale nahradíš šport

Ak si nestihla ísť do fitka alebo si zmeškala svoju obľúbenú skupinovú hodinu, nezúfaj. Stačí, ak sa trochu poprechádzaš. Jednoducho vypneš v práci počítač, prezuješ sa do pohodlných topánok a namieriš si to domov peši. Môžeš meniť trasy, spoznávať nové miesta, aj ľudí. Chodiť sa dá všade, či už je to veľké alebo malé mesto, dedina alebo samota. Chôdza v rýchlejšom tempe skutočne nahradí kardio aktivitu a ty budeš môcť zaspať bez výčitiek, že si nebola trénovať.

girl-414378_1280

Presvedčila som ťa? Perfektné! Tak si už aj ty “vykráčaj” postavu snov :-)!

 

PS: Ako zistiť, koľko si cez deň prešla? Stačí, ak si stiahneš do telefónu aplikáciu na počítanie krokov alebo si kúpiš športové hodinky, ktoré majú v sebe zabudovaný krokomer. Za skúšku to stojí, čo povieš?

 

Ďalšie články, ktoré sa ti budú páčiť:

Cvičenie, ktoré spaľuje 500 – 1 000 kalórií. Skoč si po švihadlo

Ako maximalizovať výkon pri tréningu? Dýchaním!

Prečo cvičiť Pozdrav slnku každý deň?

Adela Jasenovcová

Mama dvoch dcér, ktorá sa nechce zmieriť s tým, že na bruchu nemá tehličky. Milujúca svoje deti, no stále s potrebou realizovať sa. Neúnavný bojovník a nekompromisný optimista. Keď ľudia vravia “čo si pipi?!”, práve začínam. Vyvraciam mýtus, že dojčiace ženy po pôrode by nemali športovať. Po šestonedelí som sa v oboch prípadoch vrátila k behu. Predtým som precvičovala zumbu, viedla vlastné fit štúdio, mám certifikát Ministerstva školstva inštruktorky aerobiku a certifikát z učiteľského tréningu aštánga jogy od Jara Páveka. Vypínam pri joge, po piatom kilometri na cyklistickom trenažéri, ale aj v lese so psom a rodinou. Venujem sa literárnej tvorbe, veľa čítam, živím dušu hudbou a dobrými filmami. V januári 2018 mi vychádza knižný debut pod názvom Denník aktívnej matky.
Adela Jasenovcová

Článok bol pridaný dňa 20/08/2016 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Adela Jasenovcová

Komentáre