10 super potravín, ktoré ti zlepšia chudnutie

Keď chudneš, tvoja strava by mala byť vyvážená a bohatá na všetky makroživiny, ale aj vitamíny, minerály a iné stopové prvky. V dnešnom článku sa však nezameriame na to, čo presne by si mala jesť. Na záver ti priložíme odporúčania na články, kde sa dozvieš viac o tejto téme, a priložíme aj ukážkové jedálničky. Čo ti chceme ukázať, sú potraviny, ktoré sa nemusíš báť pridať do svojho jedálnička, pretože ti môžu v procese chudnutia pomôcť. Neznamená to však, že by si ich mala jesť denne alebo v extrémne veľkom množstve, či nebodaj, že by si nemala jesť nič iné. Môžeš však nimi obohatiť svoj jedálny lístok ;-).

# 1. Polievka

Keďže základom chudnutia je rozumne znížiť príjem stravy, práve polievka dokáže spôsobiť nasýtenie žalúdka bez toho, aby nám pridala veľa kalórií v strave a dokonca je to príprava na to, aby sa druhý chod zjedol v menšej porcii. Nie je polievka ako polievka, a ak sa bavíme o chudnutí, nemám na mysli smotanové alebo zahusťované múkou, ale len obyčajné zeleninové, buď vývar, alebo rozmixované krémové.

krémová polievka

 

# 2. Grep

V 12-týždňovej štúdii konzumovalo 91 obéznych ľudí polovicu grepu pred jedlom a schudli v priemere 1,6 kg. Výhodou grepu je práve pocit nasýtenia, a teda tendencia zjesť menej a vďaka tomu schudnúť.

Tip: V letných mesiacoch odporúčame grep odšťaviť a pridať do vody, čiže si z toho urobiť príjemnú limonádu.

Grep

 

# 3. Bobuľové ovocie

Akurát je ich sezóna. Nájdeme ich vo svojich záhradkách, ale aj v prírode. Hovorím o jahodách, čučoriedkach, malinách, černiciach, ríbezliach, brusniciach. Všetky majú spoločné to, že majú veľmi nízky objem sacharidov, obsahujú množstvo vlákniny, majú kopec vitamínov, minerálov, takže vieš vychutnať ich sladkú alebo kyslú chuť bez výčitiek a zároveň telu dodáš množstvo kvalitných živín.

bobuľové ovocie

 

# 4.  Bylinky

Mäta, bazalka, pažítka. Hovorí sa o tom, že konzumáciou napríklad mäty sa znižuje stresový hormón kortizol a tým znižujeme problém so zajedaním emócií. Takže ak je zajedanie negatívnych pocitov aj tvoj prípad, skús si v tejto situácii namiesto sladkého/slaného dať mätu, prípadne mätový čaj a uvidíš, aký to bude mať na teba vplyv.

Mäta

 

# 5. Orechy

Ak chceš páliť tuky, potrebuješ do tela dostať zdravý tuk a jednou z foriem sú práve orechy. Hrsť orieškov môžeš zjesť len tak, namiesto desiatej či olovrantu, prípadne nimi vieš dochutiť ráno aj raňajkovú kašu. S orieškami v kuchyni môžeš jednoducho čarovať, no dávaj pozor na to, že hoci je to zdravý tuk, stále to s ním netreba preháňať. Odporúčame zjesť max. 1 hrsť orieškov denne. To bohato stačí.

Oriešky

 

# 6. Strukoviny

Práve vyšší obsah bielkovín a vláknina sú zložky, ktoré strukoviny majú, a to prispieva k vyššiemu pocitu nasýtenia.

Prečo je práve pocit nasýtenia taký dôležitý? Nie je nasýtenie ako nasýtenie. Sýta môžeš byť aj z hotdogov, ale keď si vezmeme pomer nasýtenia a prijatých kalórií, to je to, čo robí potravinu vhodnú na chudnutie, a preto tam radíme aj strukoviny.


Varíme zo zásob: 3x rýchle a chutné jedlá zo strukovín od známych foodblogeriek


Strukoviny

 

# 7. Jablčný ocot

Jablčný ocot s akýmkoľvek jedlom ti pomôže dosiahnuť pocit sýtosti skôr, a teda skonzumuješ menej jedla. Navyše je dokázané, že jablčný ocot znižuje nárast krvného cukru po zjedení jedla, čo je zo zdravotného hľadiska výhoda.

Bola zrealizovaná aj štúdia, v ktorej konzumovali ľudia 15 − 30 ml jablčného octu denne a schudli za 12 týždňov 1,2-1,7 kg bez akejkoľvek úpravy životného štýlu.

jablkový ocot

 

# 8. Avokádo

Je jedinečné, pretože bežne je ovocie bohaté na sacharidy, ale avokádo je bohaté práve na zdravé tuky. Čiže vás zasýti viac ako bežné ovocie, lebo tuk sa trávi dlhšie.

zdravé tuky

 

# 9. Kokosový olej

Obsahuje tzv. MCT oleje −  oleje so stredne dlhým reťazcom, ktoré pomáhajú spaľovať tuk.
Čajová lyžička 15-30 min. pred výkonom preto funguje ako dávka energie, ale zároveň ako spaľovač tukov.

kokosový olej

 

# 10. Zemiaky

Väčšinou zavrhované fitnes priemyslom, ale aká je pravda? Zemiaky majú veľmi málo kalórií, nízky obsah sacharidov a dosiahneme vďaka nim vysoký pocit nasýtenia. V porovnaní s ostatnými sacharidovými zdrojmi sú na tom veľmi dobre.

Zemiaky

Hoci máš teraz zoznam týchto špeciálnych potravín, neznamená to, že čím viac ich budeš jesť, tým viac budeš chudnúť. Mysli na to, že stále potrebuješ mať vyšší výdaj a o trochu nižší príjem na to, aby celé chudnutie fungovalo… Do tohto denného príjmu však už zarátaj aj tieto špeciálne potraviny.

 

Dbaj o to, aby bola tvoja strava pestrá a vyvážená. Naše knihy Z fitka do kuchyne špeciál I, II a III ti pomôžu s výberom receptov na celý deň, keďže sú recepty zostavené pekne do kategórií od raňajok, snackov, polievok, hlavných jedál až po zdravé sladkosti:

jedálniček na chudnutie

 

Odporúčané články:

Ako si zostaviť zdravý vyvážený jedálniček na celý deň?

Čo jesť PRED a PO cvičení? Ako je to s tréningom nalačno či neskorou večerou po tréningu?

Aj takto môže vyzerať zdravý vyvážený jedálniček na chudnutie na celý deň

Ak chceš schudnúť, inšpiruj sa! Toto je vzorový jedálniček na chudnutie pre ženy vegetariánky na 1 deň

Nedrž diétu, najedz sa do sýta! Jedálniček na chudnutie na celý deň TU

Čo jesť pri chudnutí? Toto je vzorový vegetariánsky jedálniček na chudnutie na 1 deň

Aj takto môže vyzerať strava pri chudnutí. Vzorový jedálniček na chudnutie na celý deň TU

Hľadáš vhodné recepty pri chudnutí? Inšpiruj sa, toto je vegetariánsky jedálniček na chudnutie na celý deň

Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 05/09/2020 a zaradený do kategórie: ChudnutieStravovanie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre