Valika (- 24 kg): „Už mi netreba veľkosť L/XL, ale S.“

Premena tejto mladej krásnej ženy mi vážne vzala dych. Z fotky Valiky po premene doslova vyžaruje spokojnosť, sebavedomie a krása :-). Neuveriteľne sa tešíme, že sme súčasťou takýchto premien. Ak chceš ísť aj ty pevne za svojím cieľom, skús to s nami ako Valika.

Valika, vy s nami cvičíte už rok a pol. Spomeniete si na začiatok, čo sa vám odohrávalo v hlave? Kedy nastal moment, keď ste si povedali a dosť, idem do toho naplno?

Zlom u mňa nastal po Novom roku, v januári 2019. Už som sa proste vo svojom tele necítila šťastná. Začali ma bolieť kĺby a nevyzerala som vôbec dobre a zdravo. Odmalička som patrila medzi dievčatá, ktoré neboli len kosť a koža. No po druhom pôrode sa mi to dosť vymklo spod kontroly. Samozrejme, myšlienky niečo so sebou robiť tu boli už oveľa skôr. Mala som naštudované a načítané rôzne informácie, čo sa týka zmeny stravy, cvičenia, ale nikdy som ich nevedela použiť v praxi.

cviky pre zeny na doma

 

Prečo práve Fitshaker? Vyhovuje vám cvičko z domu? Alebo má pre vás Fitshaker iné výhody 😊?

Pre Fitshaker som sa rozhodla práve preto, že keď som konečne objavila vašu stránku a začala čítať premeny žien, ostala som v nemom úžase. Boli tam ženy rôzneho veku, mamičky na materskej, pracovne vyťažené ženy, proste ženy rôzneho typu, a dokázali so sebou urobiť úžasné veci a to všetko z pohodlia svojej obývačky. Tak som začala študovať, ako vlastne celý ten program funguje, a nakoniec som si zaplatila členské a šla do toho.

Čo sa týka cvičenia z domu, je to jeden úžasný nápad. Keďže bývam 15 minút autom od mesta a najbližšieho fitneska, cvičenie z domu mi ušetrí minimálne 2 hodiny času, ktoré by som strávila cestovaním, cvičením a prezliekaním sa vo fitnesku. A tiež z finančnej stránky je to určite menej náročné, vo Fitshakeri si zaplatím mesačne 7,90 eura, pričom fitnesko by vychádzalo oveľa drahšie. A tiež jedna z výhod pre mňa, hlavne na začiatku, bola, že ma nikto nevidí a nepozerá na mňa. Veľa žien s vyššou hmotnosťou alebo takých, ktoré nikdy predtým vo fitnesku neboli, sa hanbí. Predstavujú si, že tam chodia samí namakaní ľudia a každý sa bude na ne pozerať, čo tam vlastne robia, nebudú vedieť, ako a čo majú cvičiť.

cvičebný plán pre ženy

 

Začiatky cvičenia idú každému inak, ako šli vám? Bolo to náročné? Čo vám pomáhalo vytrvať?

Samozrejme, začiatky boli pre mňa dosť náročné. Nikdy predtým som necvičila a nemala nejaký extra pohyb. Bola som proste lenivá. Priatelia, ktorí ma poznajú dlhšie, by vám o tom vedeli povedať svoje :-). Pre mňa bolo náročné už len vyjsť na Spišský hrad, čo je mierny krátky kopček. Môj pohyb vyzeral asi tak, že som sa vyviezla autom na Štrbské pleso, v kaviarni si dala kávičku a koláč a odviezla sa pekne autom domov.

A teraz dávam úplne s prehľadom niekoľkohodinové túry.

Začiatky boli náročné preto, že som nemala absolútne žiadnu kondičku, telo nebolo zvyknuté na pohyb a svalovice boli veľké, ale nevzdala som to a šla si za svojím. Tiež chvíľku trvalo, kým som si pri deťoch našla vhodný čas na cvičenie. Ale približne po mesiaci pravidelného cvičenia ako keby telo a myseľ prestali štrajkovať, vytvoril sa nejaký návyk a ja som sa na ne začala tešiť. A tiež mi vytrvať v cvičení veľmi pomohla aj podpora môjho úžasného manžela, ktorý ma hnal vpred, keď som mala horší deň a nechcelo sa mi.

treningovy plan pre zeny na chudnutie

 

Veľa žien zaujímalo, ako ste zmenili stravovanie. Prezradíte nám to?

Predtým, než som sa rozhodla niečo so sebou robiť, som mala úplne, ale že úplne zlé stravovacie návyky. Ale šla som na to postupne. Najprv som sa rozhodla, že upravím pitný režim. Samozrejme, môj pitný režim bola voda so sirupom, ochutené vody (kola, Fanta…), ja som si ešte aj minerálku kupovala ochutenú. Tak som si povedala, že s tým seknem a začnem piť len čistú vodu alebo nesladený čaj (2 litre). Na kuchynskú linku som si postavila sklenenú litrovú fľašu, aby som mala lepší prehľad a fakt vypila dve tie fľaše. Toto som si trénovala približne dva týždne, aby si na to telo zvyklo. Pretože poznám samu seba, a keby som naraz urobila veľa zmien, nedodržala by som ani jednu z toho.

Po tých cca dvoch týždňoch som skúsila vyradiť, respektíve obmedziť sladké. Toto bolo u mňa najťažšie, pretože som bola schopná zjesť 3 keksy, čokolády, zmrzlinu bez problémov v jeden deň. Ja som radšej uprednostnila tieto veci pred normálnym jedlom. Až s odstupom času som si uvedomila, aké to bolo návykové, a trvalo mi strašne dlho sa týchto návykov vzdať. Aj teraz si sem-tam doprajem, ale v rozumnej miere a väčšinou sa snažím nájsť zdravšiu alternatívu.

Potom som zmenila raňajky. Teraz poväčšine raňajkujem rôzne kaše, vajíčka na hocijaký spôsob, nejakú kvalitnú šunku, celozrnné pečivo, nátierky

Čo sa týka obedov, tie som nezmenila. Nezvládala by som osobitne pripravovať obed pre seba, niečo iné manželovi alebo deťom. Akurát som troška obmedzila veľkosť porcií a pridala zeleninu, ak sa k danému jedlu hodí. A vynechala som na obed polievky a dezerty za obedom :). Polievky si dávam väčšinou na večeru.

Začala som sa viac zaoberať potravinami, ich zložením a ich výberom. Stále sa snažím hľadať zdravšiu alternatívu, ľahšie stráviteľnú potravinu, s lepšími výživovými hodnotami. Napríklad som vymenila obyčajnú múku za špaldovú, kokosovú, pohánkovú… Olej za repkový, olivový, kokosový. Cukor za kokosový, med, xylitol. Obyčajné pečivo za celozrnné alebo kváskové. Polievky robím väčšinou zeleninové alebo strukovinové a nezahusťujem ich múkou.

No čo sa týka najväčšieho úbytku na váhe, ten som zbadala po tom, ako som začala používať aplikáciu kalorické tabuľky. Získala som prehľad o tom, aký mám príjem, o veľkosti porcií. Pretože aj zo zdravých jedál sa dá pribrať, ak ich jete vo veľkých množstvách. Veľa ľudí, ktorým o tabuľkách poviem, odrádza to, že si jedlo treba vážiť a zapisovať. No nebude to tak predsa navždy. Ja som približne po mesiaci, dvoch písať prestala, lebo už som bola schopná aj bez tabuliek odhadnúť, čo a koľko si toho asi môžem dať.

V dnešnej dobe nie je žiaden problém sadnúť za PC alebo vyhľadať si na mobile kopec zdravých a chutných receptov. Veľmi som sa inšpirovala aj na vašom blogu a veľa vašich jedál mám uložených medzi obľúbenými a varím ich často.

ako začať chudnúť

 

Ako vyzerá vaša cvičiaca rutina? Cvičíte ráno, alebo večer? S kým cvičíte najradšej? Máte vo Fitshakeri obľúbeného trénera?

Keďže mám dve malé dcérky, skúšala som cvičiť v rôznych časoch, aby som zistila, kedy mi to najviac vyhovuje. Večer sa mi väčšinou po celom dni už nechcelo, a aj keď som skúšala párkrát cvičiť večer, mala som potom problém zaspať. Do decembra 2019 som cvičievala najmä cez obed, keď mladšia dcérka spala a staršia bola v škôlke. No potom dcérka prestala cez obed spať a ja som si nevedela nájsť cez deň na cvičenie čas. A práve preto som aj mala cca 3-mesačnú prestávku v cvičení. No na pohyb ako taký som nezanevrela úplne. Snažila som sa dať si s dievčatami dlhšie prechádzky a tiež som nepoľavila ani v strave. Proste som si povedala, že dcérka troška podrastie, urobíme si nový režim a ja sa k cvičeniu vrátim. Teraz je staršia, rozumnejšia, vie sa dlhšie sama pohrať, a keď ju to už nebaví a ja náhodou cvičím, buď ma sleduje, alebo sa občas aj pridá :).

Čo sa týka cvičení, najviac ma bavia výzvy. Páči sa mi, že každý deň je iný štýl cvičenia s iným trénerom. Špeciálne svojho obľúbeného nemám, všetci sú podľa mňa top. Joga a pilates s Andrejkou je pre mňa úžasný relax. Zorine „hecovačky“ mi nikdy nedovolili dať si pauzu, ale stále pokračovať. Jany Landl a jeho srandičky mi vždy vedia zlepšiť cvičko a aj celý deň.

Strašne sa mi páči nová tabata s Matejom, o nej aj uvažujem, že si ju nastavím ako ďalší program po výzve. No a Olinka, to je kapitola sama osebe :-). V prvej výzve som si vybrala vždy ľahšiu verziu, pretože HIIT s ňou som absolútne nedávala. Teraz už odcvičím celé cvičko bez prestávky. A povedala som si, že raz príde deň, keď dám aj tú 4. a 5. sériu, ku ktorým na konci videa Olinka stále vyzýva :-).

cviky na doma pre ženy

 

Valika, vy máte doslova nové telo 😊. Ako sa v ňom cítite? Veľmi chceme vedieť, ako vás táto zmena psychicky zmenila 😊.

Vo svojom novom tele sa cítim fantasticky. Nikdy predtým som sa necítila tak dobre, som plná energie, nebolia ma kĺby, chrbtica a, samozrejme, super benefitom je aj to, že si môžem kúpiť, čo chcem, čo sa mi páči, a vyzerá to dobre :-).

Zmena ma z psychickej stránky zmenila v tom, že som si začala viac veriť. Dodala mi viac sebavedomia a mám pocit, že keď som dokázala toto, dokážem, hocičo si zaumienim. Len ešte stále pracujem na tom, aby si aj mozog začal uvedomovať, že už mi netreba veľkosť L/XL, ale S. Stále sa mi občas stane, že si v obchode pozerám oblečenie a vyberám veľké čísla. Až potom, keď si oblečenie vezmem do kabínky alebo primeriam k sebe, zistím, že mi treba o 2-3 čísla menšie :-).

ako schudnut doma

 

Koľko kg a cm sa vám podarilo za rok a pol schudnúť 😊?

Podarilo sa mi schudnúť 24 kíl. Ale na číslo na váhe by som sa až tak nefixovala, pretože som sa v lete stretla s kamoškou, ktorá ma videla naposledy vo februári a myslela si, že som dala dole ďalších minimálne 5 kíl, a pritom som od začiatku nového roka na váhe dole nešla. Takže fakt je to len číslo a netreba mu venovať až takú pozornosť. Centimetre neviem, pretože som sa nemerala, čo je škoda. Ale pred začatím som si dala šiť sukňu na mieru, a keď si porovnám miery v páse predtým a teraz, je tam rozdiel 18 cm :-).

formovanie postavy

 

Čo by ste poradili babám, ktoré štartujú na rovnakej alebo podobnej váhe ako vy? Ktorým sa nedarí a chcú to vzdať, ako by ste ich nakopli?

Nech to určite nevzdávajú. Začiatky budú ťažké, aj pre mňa boli. Ale nikdy nebude vhodnejší a lepší čas začať a čím dlhšie to budú odkladať a posúvať, tým ťažšie to potom pôjde. Ak to budú chcieť vzdať, vždy nech si spomenú na dôvod, prečo vlastne začali. A verte mi, keď som to dokázala ja, žena, čo mala problém ísť peši aj do obchodu, ktorý je vzdialený 400 metrov, dokáže to fakt hocikto.

tvarovanie postavy

 

Čo na vašu zmenu povedalo okolie? Aké boli reakcie 😊?

Reakcie, samozrejme, na seba nedali dlho čakať a boli pozitívne. Známi sa ma začali pýtať, čo to robím, chváliť ma, ako dobre vyzerám a ako som sa super zmenila. Dokonca som sa v obchode stretla s jedným pánom, ktorého som dlhšie nevidela, pozdravila som ho a jeho reakcia bola čudná, ako keby ma nepoznal. Pomyslela som si, že asi má len zlý deň alebo nemá náladu. Vyšla som z obchodu a on ma tam čakal a hovorí mi: „Preboha, Valika, to si ty? Ja som ťa nespoznal. Pozeral som v obchode, že čo za dievča ma zdraví. Vyzeráš minimálne o 10 rokov mladšie.“ Bolo to milé a takéto reakcie stále potešia :).

 

Ak sa spätne obzriete, bol dobrý nápad pridať sa k nám a vytvoriť si nové a zdravšie JA?

Bol to ten najlepší nápad, aký som mohla za posledné obdobie dostať. Týmto by som sa aj chcela poďakovať celému tímu Fitshakeru, že ste dokázali niečo také vymyslieť a pomôcť tak mnohým ženám, aby si splnili svoje sny o krajšom a hlavne zdravšom tele.

ako si vyformovať postavu za mesiac

Krajšie by sme to nezakončili ani my. Ďakujeme Valike za rozhovor :-).

 

Chudnutie či tvarovanie postavy ide ľahšie, ak vieš ako na to. Vyskúšaj to s nami, nájdeš u nás vyše 700 tréningov zameraných aj pre začiatočníkov aj pre pokročilých, kde precvičíš všetky časti tela, vieš si vybrať aj posilňovanie, aj tréningy na kondíciu alebo aj cvičenia na zdravý chrbát. Všetko v rámci jedného mesačného členského, cvičiť môžeš v pohodlí svojho domova v čase, ktorý si sama zvolíš:

treningovy plan na redukciu hmotnosti

 

Prečítaj si aj ďalšie príbehy:

Kika (- 15 kg): „Predtým som tak nevládala, aj po schodoch vyjsť mi robilo problém, aj lenivá som bola.“

Zuzka (- 18 kg): „Z veľkosti takmer XL som opäť prešla na M.“

Anett (- 11 kg): „Úspech je len vo vytrvaní.“

Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 05/01/2021 a zaradený do kategórie: Premeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre