Ako sa vyhnúť priberaniu, keď máš nočné sedavé zamestnanie? Objav tieto 3 triky

Nie všetci máme rovnaké pracovné podmienky. Sú medzi nami aj takí, ktorí napríklad pracujú v noci a čo je ešte horšie, ich práca je sedavá. Príkladom môže byť taká vrátnička, šoférka taxi služby, alebo recepčná. Ako sa stravovať v takomto prípade, ak nechceme začať nekontrolovateľne priberať a cítiť sa zle? Prezradíme ti pár tipov, ako sa tomu vyhnúť. Poďme si ich spolu prebrať.

# 1: Vitamín D

Vitamín D je vitamín rozpustný v tuku. Ak ho užívaš ako doplnok výživy, najlepšie urobíš ak ho budeš konzumovať po jedle, aby si maximálne využila jeho efekt. V strave ho nájdeme napríklad v morských plodoch, alebo ho vieme získať aj zo slnka. Ľudia, ktorí pracujú v noci trpia automaticky nedostatkom prirodzeného svetla. Čím vzniká problém.

Vitamín D ďalej podporuje imunitu, pomáha absorbovať vápnik a fosfor, udržiava naše kosti pevné.

Výskum hovorí o tom, že až 50% populácie trpí nedostatkom vitamínu D a práve vitamín D sa spája s chudutím. Práve dostatočný príjem vitamínu D zabezpečí lepšie výsledky v chudnutí. Je logické dokonca aj to, že ak má niekto vyššiu váhu, čiže trpí nadváhou alebo obezitou, tak má aj zvýšené nároky na dávky vitamínu D. V skratke povedané, človek s nadváhou potrebuje viac vitamínu D ako štíhli človek.

Pokiaľ pracuješ v noci a máš nadváhu, je pravdepodobné, že vitamínu D budeš mať nedostatok. Začni konzumovať viac morských plodov, napríklad ryby, alebo si zabezpeč doplnok výživy a dávkovanie prekonzultuj s tvojím lekárom alebo lekárnikom.


Množstvo zaujímavých receptov na ryby nájdeš na našom blogu


ryby
Garupa. Zdroj foto: MyFish

 

# 2: Menej kalórií

Ľudia, ktorí pracujú v noci, spália menej kalórií. Je to potvrdené výskumom a naše telo sa správa v noci tak, že ešte viac šetrí energiou (metabolizmus sa spomaľuje). Čiže človek pracujúci v noci spáli menej kalórií ako ten, čo pracuje cez deň.

Čo môžeš urobiť pre to, aby si tento jav vyriešila? Jesť menej. Koľko je menej? Menej o cca 55-65 kcal, tak znie výskum.

Čiže konkrétne v tvojom prípade to môže znamenať o 1 kôpku ryže menej, alebo o 1 krajec chleba menej.

práca v noci

 

# 3: Pozor na kávu – skús radšej dýchacie cvičenia

Ak počas nočnej zmeny piješ kávu, daj si na to pozor! Ak prijímaš kofeín a po nočnej zmene sa chceš ísť kvalitne vyspať, práve kofeín naruší kvalitu a hĺbku tvojho spánku. Vymeň kávu za dýchacie cvičenia.

Vieš, z čoho vzniká skutočná energia? Energia v tele sa tvorí len za prítomnosti KYSLÍKA!!! To znamená, čím viac kyslíka dostaneme do tela, tým viac energie budeme mať.

Ako to docielime?

Dýchacími cvičeniami. Okrem toho, že budeme mať viac energie, kvalitnejší spánok, taktiež budeme mať odolnejší imunitný systém a budeme sa cítiť lepšie, lebo počas dýchacích cvičení sa uvoľňujú do krvi hormóny, ktoré vytvoria veľmi pozitívne pocity. :-)

Pred nočnou zmenou si pohodlne sadni (najlepšie v prírode, ale môže byť aj doma pri otvorenom okne), zatvor oči, vystrite chrbát, dlane polož na svoje stehná a 30-krát sa naplno nadýchni nosom a vydýchni ústami.

Potom nasledujú dva špeciálne nádychy a výdychy. 31.nádych má byť tiež naplno, keď naplno vydýchneš, tak jemne zadrž dych tak dlho, koľko budeš môcť.

Potom sa opäť naplno nadýchni, pretože nasleduje 32.nádych, kedy sa naplno nadýchni a pri plnom nádychu jemne zadrž dych. Opäť podrž tak dlho, koľko budeš môcť, potom vydýchni a ďalej si môžeš ešte chvíľočku jemne dýchať podľa potreby.

Môžeš cítiť vibrácie v tele, jemné točenie hlavy. Ak máš zdravotné problémy, prekonzultuj túto techniku s lekárom, ale efekt po dýchaní je super. Budeš sa cítiť veľmi pozitívne, budeš mať viac energie a budeš proste šťastná. :-)

dýchanie

Tak už poznáš 3 jednoduché spôsoby, vďaka ktorým to, že pracuješ v noci a nehýbeš sa, nemusí nevyhnutne znamenať, že hneď priberieš. Nájdi si čas aj cez deň na aktívny pohyb, dodržiavaj tieto pravidlá a mala by si byť v pohode. ;-)

Matúš Špirko tréner ľudí

 

 

Aby si sa vyhla priberaniu, či už pracuješ v noci, alebo cez deň, musíš okrem vhodnej stravy aj pravidelne cvičiť, či sa inak hýbať. S nami môžeš cvičiť na čo máš práve chuť a kedy sa ti zachce. Vyber si svoj obľúbený program, vytiahni karimatku a poď na to:

ako schudnut

 

Keď už máš papať jedlá s menej kalóriami, inšpiruj sa napríklad týmito:

Šalát s karfiolom, vajíčkom a inou zeleninou – tip na večeru

Cviklovo-zeleninová polievka – skvelá voľba na teplú výživnú večeru

Chia-cuketová slaná pizza – skvelá ľahká verzia obľúbenej pochúťky

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 13/08/2018 a zaradený do kategórie: ChudnutieZdravie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre