Zabudni na tréning na dovolenke! 8 tipov na zábavné spaľovanie kalórií

Dovolenku (pokiaľ nie je vyslovene s prívlastkom fitness) si asi každý predstavuje ako oddych. Nechce na nej myslieť na tréning a už vôbec nie na to, koľko kalórií potrebuje denne spáliť, alebo koľko krokov by mal denne prejsť, aby bol vo svojom limite. Čo by si ale povedala na to, kebyže ti predstavíme super aktivity, ktorými nevyjdeš z formy, pričom ich budeš robiť s radosťou a v uvoľnenej dovolenkovej atmosfére. Aktivity, ktoré ti predstavím, rob iba ak by ti mali priniesť radosť. Uži si dovolenku naplno. ;-)

8 tipov na spaľovanie kalórií na dovolenke

# 1: Prechádzka

Prejsť sa po večeri so svojou polovičkou po pláži je krásny priam romantický zážitok. Bola by škoda, nevyužiť túto šancu, keď už budeš v peknom prostredí, ktoré bežne doma nemáš. Okrem pohybu budete robiť aj niečo, čo utužuje vzťah.

Prípadne sa vyberte na prechádzku starobylým mestom, alebo choďte objavovať pamiatky. Je to skvelá aktivita, ktorou zabijete 2 muchy 1 ranou. Spoznáte niečo nové a popritom ani nebudete vedieť ako, urobíte dozaista aj viac ako odporúčaný denný limit 10 000 krokov.

zapad slnka

 

# 2: Potápanie/šnorchľovanie

Veľmi pekná aktivita spojená s objavovaním podmorského sveta. Je to niečo, čo nevieš robiť bežne doma. Potápať sa v bazéne na kúpalisku nie je to isté, ako objavovanie podmorského dna.

Vynikajúce na tejto aktivite je, že ju ani nebudeš vnímať ako tréning. Budeš sa kochať krásami morského dna a ani ti na um nenapadne zamýšľať sa nad tým, či si už spálila ten koláčik, ktorý si si dopriala na raňajky.

potapanie

 

# 3: Bicyklovanie

V mnohých dovolenkových oblastiach sú v ponuke na prenájom bicykle, prípadne skútre, motorky či štvorkolky. Čo myslíš, ktorá voľba by bola pre teba výhodnejšia? Jednoznačne bicykel. Jednak z ekologického hľadiska, ale aj preto, lebo budeš môcť vykonávať pohyb. Ak sa ti teda nebude chcieť objavovať a chodiť pešo, využi bicykel a urob si výlet po okolí.

bicyklovanie

 

# 4: Turistika

Ak máš na dovolenke možnosť preskúmať krásy prírody a vybrať sa aj niekam do hôr, smelo do toho. Nie je nič krajšie, ako si vyšliapať cestu na nejaký vrchol a užiť si tak krásny výhľad. Už len samotná cesta bude osviežujúcicm zážitkom.

Pokiaľ nemáš v blízkosti vrch, nájdi niečo iné zaujímavé. Možno nejaký vodopád, zrúcaniny v prírode, vyhliadková veža a pod.

turistika

 

# 5: Cvičebno- zábavné aktivity v rámci hotelového rezortu

V dnešnej dobe realizujú hotelové rezorty zaujímavé programy pre hostí. Veľa z nich je športovo-zábavných, a tak sa môžeš na dovolenke baviť a zároveň sa hýbať koľko sa dá. Aj tu platí paradox, že ak ťa to baví a nič nesilíš, tak v konečnom dôsledku to ma výrazne lepší a silnejší efekt pre spaľovanie. Vyberaj si aktivity, ktoré sa ti zdajú zábavné a bežne ich nerobíš. Dokážeš sa tak odviazať, ale aj pohyb dostať na úplne inú úroveň ako doma.

aqua zumba
Fotka j z našej Fitness & Zumba dovolenky 2019. Určite však mnoho rezortov má v ponuke Aqua Zumbu. Vyskúšaj ju, ani nebudeš vnímať, že vlastne cvičíš, budeš to brať ako príjemnú zábavu v bazéne.

 

# 6: Hry s deťmi

Ak ideš na dovolenku s deťmi, využi to, že nebudeš chodiť do práce a budeš mať na ne kopec času. Deti milujú hry a na dovolenke vidia nové možnosti. Vytvor pre nich aktivity alebo hry, pri ktorých sa budete spoločne hýbať. S mladšími môžete skúsiť navštíviť nejaký vodný svet, vyšaliť sa v bazéne, naháňať sa so striekacími hračkami a pod. So staršími môžete skúsiť taký tenis, plážový volejbal a pod. Alebo si požičajte vodný bicykel a spravte si okruh na vode.

surfovanie

 

# 7: Plážový volejbal

A čo tak zahrať si volejbal s nejakou partiou na pláži. Len tak pre radosť a zábavu. Je to ozaj sranda, hrať a občas sa aj hodiť do piesku pri zachytávaní lopty v hraničnej situácii. Skvelé na tom je to, že po hre sa môžeš hodiť do mora a spláchnuť zo seba piesok, ktorý máš na sebe po obetavých zákrokoch z volejbalu. :-D

beach volejbal

 

# 8: Plávanie v bazéne/mori

Plávanie je zdravé pre kĺby a chrbticu. Ak máš na dovolenke k dispozícii more/bazén, táto aktivita ti môže pomôcť počas dovolenky ešte aj v zdravotnom ohľade. Alebo si len tak hádž loptu s deťmi v bazéne/mori, prípadne si zahrajte naháňačku a vec je vybavená. ;-)

aktívna dovolenka pri mori

Nemaj výčitky typu “bude to stačiť”? Alebo, čo ak na dovolenke priberiem? Vypusť tieto veci zo svojej hlavy a venuj sa oddychu. Tvoje telo a myseľ sa ti odvďačia. Dokonca tým, že tieto aktivity nebudeš vnímať ako niečo, čo musíš, alebo ako tréning, tak sa môžeš po dovolenke cítiť ešte lepšie ako predtým. Nielen oddýchnutá, ale aj plná energie, kondičky, dobrej nálady, bez kilogramov navyše.

 

Chcela by si si pozrieť príbeh o tom, ako som dobrovoľne pribral 25 kg a potom ich následne zhadzoval, aby som sa vcítil do kože každého človeka, ktorým si týmto procesom prechádza? Si PREMIUM členka na Fitshakeri? Od 5.7.2019 nájdeš vo svojom konte link na pozretie si filmu. Napíš mi potom aj svoje dojmy, budem sa tešiť.

spalovanie kalorii

 

Mohlo by sa ti páčiť prečítať si aj toto:

10 užitočných rád, čo si (ne)zbaliť na dovolenku

Ideš na all inclusive dovolenku? Ako sa na nej stravovať?

Ako s užiť dovolenku v pohode a bez stresov?

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 04/07/2019 a zaradený do kategórie: ChudnutieCvičenieVšeobecné   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre