Rady od trénerky: čo cvičiť a ako mať rada cvičenie?

Cvičíš s chuťou a láskou, alebo z povinnosti? Baví ťa cvičenie, ktoré robíš, alebo sa musíš neustále dookola doňho nútiť? Aká je tvoja motivácia pre cvičenie a zdravý životný štýl?

Čo znamená pohyb pre mňa?

Pre mňa pohyb znamená život. To, že sa môžem hýbať, mi prináša radosť, cítenie spokojnosti so sebou, prítomnosťou, so životom. Tiež upokojuje moju myseľ a prináša mi pocit, že všetko je v poriadku tak, ako je. To bude asi tými endorfínmi :-).

Pohyb mi udržiava zdravé a pružné telo, pomáha mi cítiť sa fit a krásne. Nemám bolesti, a to mi umožňuje cítiť sa aj v ostatných každodenných činnostiach fajn. To je moja hlavná motivácia, aká je tá tvoja?

 

Podľa čoho si vybrať vhodné cvičenie?

Nie každý druh pohybu ma ale baví, všetci sme iní a forma pohybu by mala uspokojovať náš charakter, temperament, ale tiež aktuálnu životnú fázu.

Si dynamickejšia a potrebuješ sa vyjašiť? Si vyťažená a potrebuješ sa skľudniť? Pýtaj sa samej seba, ako sa práve máš a aká práve si a dopraj si práve taký pohyb, ktorý v Tebe podporí to, čo práve potrebuješ. Buď však komplexná, dopraj si rôznorodý pohyb: tanec, jógu, pilates, box, turistiku, bicykel, posilku… Len tak bude telo komplexne stimulované a ty budeš vyvážená a komplexná osobnosť. :-)

Popri tom všetkom si buď vedomá svojich „vnútorných cieľov“ pri športe: chceš spevniť brucho, zdvihnúť zadok, schudnúť či mať zdravý chrbát? Alebo v ňom hľadáš utíšenie mysle, či dokonca osobnostný rozvoj? Pripomínaj si motiváciu, s ktorou ideš na dané cvičenie, aby si tam bola s nasadením a prítomnou zameranou mysľou. Tak ťa bude cvičenie nielen baviť, ale aj prinesie výsledok. (Často, keď cvičíme len z povinnosti, naša myseľ lieta niekde úplne inde a cvičenie nie je dôrazné a neprináša výsledky.)


Ako pri chudnutí sledovať progres a byť si istá, že ideš správnym smerom?

Ktoré 4 veci treba urobiť ako prvé, keď chceš začať chudnúť?


A nezabúdaj na disciplínu: cvič ideálne každý deň sama alebo s Fitshakerom aspoň 15 minút a v rámci týždňa si dopraj aj 1-3 cvičenia mimo domu, ktoré ťa stimulujú, inšpirujú a kde môžeš cvičiť pod vedením lektora.

andrejka peniakova

 

Pár ďalších tipov ako mať rada cvičenie a ako si ho plnohodnotne užiť:

  • pri cvičení si vypni zvonenie na mobile, dovoľ si nenechať sa nikým a ničím rušiť
  • maj pohodlné a svoje obľúbené oblečenie, ktoré ti pripomína že „teraz sa ide cvičiť“, a v ktorom sa cítiš fit a pekne
  • ak chodíš cvičiť niekam „von“, zober aj kamošku a spravte si z toho svoj „utorkový (či inodňový) rituál“, po cvičení si doprajte ešte čajík či smoothie a dobrý rozhovor – dosť dobrá motivácia, hm? :-)
  • buď si vedomá, že cvičíš pre seba (nie ostatných), robíš to hlavne pre seba, a preto do tej hodinky daj naozaj svoju plnú pozornosť a energiu

Pozdravujem ťa a želám ti, nech je (akýkoľvek) pohyb súčasťou tvojej každodennosti a nech ti prináša radosť zo seba a zo života. :-)

 

Andrejkine tipy na cvičenie, ale aj každomesačné výzvy nájdeš aj v našom Fitness diári® 2020:

fitness diar

 

 

Pozri, aké tipy cvičenia tu máme pre teba:

Cviky na silný stred tela

Cvičenia na rôzne partie tela

TOP 5 cvikov na vyformovanie tela

Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 12/10/2017 a zaradený do kategórie: CvičenieVšeobecnéZdravie   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre