Osviežujúce cviklové smoothie s jablkom a mrkvou plné vitamínov

Do dnešného smoothie zakomponujeme šťavu z koreňovej zeleniny ako je mrkva a cvikla, no chuť vyvážime jabĺčkom a čučoriedkami. Takto do seba prijmeme veľa vitamínov a vlákniny. Napríklad taká cvikla je bohatá na železo, no má aj skvelé protirakoviné účinky. Mrkva je známa napríklad pre svoj obsah vitamínu A. V jednom pohári máš doslova vitamínovú bombu. Pochutnaj si na nej. ;-)

Doba prípravy: 10 min

Čo budeme potrebovať na 1 porciu?

  • 1 ks červenej repy
  • 1 ks mrkvy
  • 2 ks stonkového zeleru
  • 1 ks zeleného jablka
  • 7 ks čučoriedok

Ako budeme postupovať?

1. Repu, mrkvu a zeler odšťavíme.

2. Do mixéra vložíme očistené nakrájané jablko a čučoriedky, zalejeme odšťavenou šťavou, rozmixujeme a podávame.

 

Tip: Smoothie v malom množstve a zriedené vodou môžeme ponúknuť aj deťom od 1,5 roka. Určite to však neprežeňme, surová cvikla je ťažšie tráviteľná, preto ju deťom nedávajme veľa.

cviklové smoothie

Na zdravie! :-)

 

Aj v našich knihách Z fitka do kuchyne špeciál I, II a III nájdeš recepty na smoothie a ďalšie iné:

fit recepty

 

Skús aj ďalšie recepty s cviklou:

Dopraj si fantastický zdravý obed bez mäsa: cviklové fašírky s pološtiepkom pečené v rúre

Cviklová nátierka s Lučinou aj pre deti od 1 roka

Cviklové halušky s jogurtom aj pre detičky od 1 roka

Chrumkavé cviklové placky s kyslou kapustou

Zdravá večera do 25 minút: cviklové lievance s plnkou z ricotty a kozieho syra

Cviklový šalát s kuracím mäsom: rýchly obed či večera do 30 minút

Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 26/04/2020 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéDesiataRAW surová stravaReceptyRecepty pre detiRecepty pre deti od 1,5 rokaSmoothies   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre