4 najväčšie dôvody, prečo sa ti nedarí zhodiť kilá navyše

Cvičíš a snažíš sa jesť zdravšie a nevidíš žiadne výsledky? Prípadne sa ti aj niečo podarilo zhodiť, ale zastalo to na nejakej váhe a nie a nie zhodiť ďalšie kilá navyše? Chcela by si sa zbaviť nadbytočného tuku, no už si nevieš rady, čo ťa brzdí? Možno budeš prekvapená, ale toto sú 4 najväčšie dôvody, prečo je tomu tak.

Ešte predtým ako začnem písať o konkrétnych problémoch, rád by som aspoň v skratke spomenul prípad, ktorý zažil môj kamarát (tiež tréner). Bol si v pekárni nakúpiť pečivo a keď vyšiel z pekárne von, hneď ho prepadla suseda s vetou: „Vysadila som pečivo a predsa nechudnem, asi robím niečo zle ?!“ Kamarát na to: „Ja napríklad konzumujem pečivo a chudnem. Pečivo nie je zlé, ale zrejme aj napriek tomu, že si vysadila pečivo, tak ješ veľa.“

Toto je jeden z mnohých prípadov. Ľudia preklínajú pečivo, lebo si myslia že pečivo je presne tá príčina, kvôli ktorej nechudnú. Pravda je však inde.
chudnutie

Najčastejšie problémy prečo ľudia nechudnú

Najčastejšie problémy, kvôli ktorým ľudia nechudnú sú celkom jasné a máme ich celý čas „pod nosom“. Medzi tie najčastejšie patria:

  1. Vysoký príjem kalórií z jedla hoci nemáme ten pocit.
  2. Nedostatok pohybu, aj keď v práci a doma počas domácich prác máme pocit, že je pohybu až až.
  3. Príliš veľa stresu.
  4. Nekvalitný spánok.

zdravie

 

# 1.problém: Vysoký príjem kalórií z jedla hoci nemáme ten pocit

Z praxe viem, že s týmto je veľmi často problém. Dokonca sám za seba môžem povedať, že pokiaľ si neurobím záznam o svojej strave, nemám presný prehľad o tom, koľko a čoho som zjedol. Niekedy mám pocit, že som jedol kvalitné potraviny celý deň, ale keď si spätne spomeniem na tie maličkosti, ktoré som si sem tam „zobol“ medzi jedlami pri rôznych príležitostiach, ihneď sa môj kalorický príjem znásobí. Veľakrát si to ani nechcem priznať, ale pritom iba klamem sám seba.

Výsledky sa nemôžu dostaviť, lebo príliš často sám sebe kladiem malé prekážky.

Riešením je aspoň trojdenný záznam tvojich stravovacích návykov. Tento záznam ti prinesie pocit uvedomenia si svojich chýb. Zaznamenávaj si všetko, čo vložíš do svojich úst, úplne všetko, čo zješ a vypiješ, aby si mala čo najpresnejší prehľad o svojich stravovacích návykoch.


Ako pri chudnutí sledovať svoj pokrok?


Počas zapisovania však nijako nemeň svoje návyky. Možno budeš mať takú potrebu, pretože chceš, aby záznam vyzeral pekne a bez prehreškov. Je však veľmi dôležité písať pravdu. Čím viac budeš k sebe úprimná, tým ďalej ťa to potom dokáže posunúť. Na základe svojich chýb sa vieš poučiť a potom už tieto chyby nerobiť.

Ako schudnúť

 

# 2.problém: Nedostatok pohybu, aj keď v práci a doma počas domácich prác máme pocit, že je pohybu až až

Ďalšia sféra, o ktorej počúvam dosť často v zmysle: „Veď ja mám cez deň pohybu dosť! Ako je možné, že nechudnem?“

Žiaľ, hýbeme sa stále málo. Ak by toho pohybu bolo dosť, naše telo by reagovalo spaľovaním tuku. My môžeme mať pocit, že sa hýbeme dosť, no telo hovorí niečo iné. Tým, že sa hýbeme a nechudneme, telo nám dáva signál, že mu ten pohyb nestačí a je na to už dávno zvyknuté.


Joga cviky na naštartovanie metabolizmu


Jednoduchým a praxou overeným riešením je zmena. Nemusíme sa ani hýbať viac, ale stačí ak sa budeme hýbať inak. Ak sme zvyknutí chodiť, skúsme chôdzu do kopca, alebo rýchlu chôdzu. Ak cvičíme vo fitku a nezaznamenávame žiadnu zmenu, skúsme tréning prepracovať a cvičiť iné cviky, alebo skrátiť pauzy medzi cvikmi, prípadne zaradiť viac kardio cvičenia na bežiacom páse, alebo bicykli či stepperi. Urobme čokoľvek preto, aby sme náš tréning viac oživili a zmenili. Naše telo dostane nový impulz a začne na to reagovať spaľovaním tuku.

Idealna vaha

 

# 3.problém: Príliš veľa stresu

Problém dnešnej modernej doby. Chceme stihnúť všetko a hneď. Úlohy sa sypú z každej strany, požiadavky takisto a starosti spojené s bežným životom už radšej ani nespomínam. Ako sa to všetko dá stihnúť? Ako sa vyhnúť stresu a dať priestor nášmu telu na to, aby fungovalo správne pri podmienkach aké potrebuje?

V dnešnej dobe nepotrebujeme zrýchľovať, ale konečne začať SPOMAĽOVAŤ!

Teraz je ten správny čas na to, aby sme si to uvedomili. Ale len to nestačí.

  • Vykonajme zmeny v našom živote, skutočne ich denne praktizujme a prestaňte si na seba nakladať stále viac a viac.
  • Znížme na seba nároky.
  • Začnime sa zbavovať zbytočných a nepotrebných úloh.
  • Zjednodušme svoj život.
  • Začnime tráviť viac času v prírode, relaxom, s priateľmi. S ľuďmi, s ktorými sa cítime fajn a na miestach, ktoré sa nám páčia a dodávajú nám energiu.
  • Prestaňme si myslieť, že na to, aby sme mali viac času, potrebujeme viac pracovať. Úplne si vystačíme s málom a ak si to uvedomíme, konečne prestaneme byť spútaní dnešnou dobou zhonu a úspechu.

Všetko, čo potrebujeme, už máme.

Začnime žiť kvalitnejší a jednoduchší život a otvoria sa nám úplne nové cesty, ktoré nás dovedú do úplne nových sfér. Bude to jednoduchší život, ale plný dobrých pocitov a takmer bez stresu.

Pokiaľ zapracujeme na našom stresovom manažmente, dokážeme vyriešiť aj ďalší problém, ktorým je nekvalitný spánok.

bolesť hlavy

 

# 4.problém: Nekvalitný spánok

Pokiaľ zapracujeme na predošlom bode, automaticky sa zlepší aj bod č. 4, ktorým je kvalita spánku. Ak sme zahltení úlohami a požiadavkami, náš mozog nemá priestor na to, aby sa uvoľnil a prešiel do kvalitného spánku. Stále v ňom prúdia myšlienky, termíny, úlohy a všetko čo je spojené s našim zaneprázdneným životom.

Pokiaľ sa ti podarí urobiť zmenu v stresovom manažmente, zažiješ tzv. pozitívne reťazenie. To, že vyriešiš jeden veľký problém spúšťa ako keby DOMINO efekt. Vyriešením jedného veľkého problému sa vyrieši aj množstvo ďalších problémov. A ani si nemusela vedieť, že to všetko práve úzko súvisí so stresom.


Chceš schudnúť? Neponocuj a vyspi sa!


Čo sa týka kvality spánku, tak naším najväčším momentálnym nepriateľom je televízia, mobil, tablet a pod. Žiarenie z týchto zariadení zhoršuje kvalitu nášho spánku a potom sa ráno budíme nevyspatí, bez energie a chuti vôbec vyjsť z vlastnej postele.

Preto si skúsme vytvoriť nový návyk. Dajme si výzvu. Najbližších 30 dní nebudeme aspoň 3 hodiny pred spaním pozerať na televíziu, mobil, tablet či iné podobné zariadenie. Uvidíš, aký pozitívny vplyv to na teba bude mať.

Zdrave ranajky

Kvalitu spánku môžu veľmi negatívne ovplyvniť aj ťažké jedlá neskoro večer. Zlepšime preto kvalitu jedál a najedzme sa naposledy 2-3 hodiny pred spaním. Konzumujme ľahké jedlá, ktoré neobsahujú veľa tuku, nie sú vyprážané, sladké a sú bez dressingov.


Ktoré jedlá by si pri chudnutí nemala jesť?


jedlo

Prešla si si 4 konkrétne body, ktoré ti bránia v dosahovaní cieľov v rámci chudnutia. Ak sa chceš zbaviť nadbytočného tuku a nedarí sa ti to, skús už dnes aplikovať aspoň jeden bod do svojho života a praktizuj ho denne po dobu aspoň 3 mesiacov. Potom uvidíš, aký výsledok ti to prinesie.
Držím prsty a ak chceš o chudnutí vedieť viac, objednaj si moju knihu a začni naplno chudnúť. ;-)

 

Pre pestrosť tréningov vyskúšaj online fitko Fitshaker. Nájdeš tam relaxačné cvičenia ako joga či pilates, sériu cvičení pre začiatočníčky v programe Start pack, cvičenie na rysovanie bruška Six pack, ale aj dynamické cvičenia ako Dynamic Pump, HIIT či Toning Interval.

 

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

Aké chyby robíme pri cvičení?

Máš nadváhu aspoň 20 kg? Toto je tréning pre TEBA

Chceš schudnúť? Tieto 4 veci urob ako prvé

Nerob pri chudnutí túto chybu

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 17/02/2018 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre