Naštartuj spomalený metabolizmus týmito 8 joga cvikmi

Ver alebo nie, stále viac fitness nadšencov sa obracia na jogu. Ak chceš spraviť niečo pre svoje telo ale aj vnútro, naštartovať spaľovanie tukov a vytvarovať si krásnu postavu, tak vyskúšaj tieto jogové pozície. Joga je prastará forma cvičenia, ktorá kombinuje spojenie fyzických, duševných a duchovných cvičení, ktoré sa zameriavajú na rovnováhu tela i mysle.

Jóga posilňuje metabolizmus

Joga stláča, naťahuje aj skrúca telo do rôznych polôh – asán. Tým sa prebúdzajú orgány k lepšej činnosti a zvyšuje sa prietok krvi v tele. Vďaka špeciálnym cvikom sa napríklad masírujú tráviace orgány. To pomáha plynulému fungovaniu tráviaceho traktu, čo zvyšuje metabolizmus. Dobré trávenie je základom celkového zdravia človeka. Takže zatiaľ čo sa budeš zameriavať na správne dýchanie a cvičenie, v tvojom tele sa prebudia všetky orgány k činnosti. A veľkým benefitom je, že popri spevňovaní tela sa naučíš vypínať myseľ a relaxovať.

Tak sa pusti do cvičenia, priprav si pohodlné oblečenie, protišmykovú podložku a chuť spraviť niečo pre seba. Každú pozíciu podrž toľko nádychov, kým vládzeš plynulo dýchať. Medzi pozíciami si môžeš oddýchnuť, napr. v ľahu na bruchu.

joga

 

# 1: Mačka a variácie na posilnenie

Prejdeme do pozície mačky, dlane si dáme pod ramená a kolená pod bedrový kĺb. Spevníme chrbát a brucho. Natiahneme pravú nohu rovnomerne so zemou. Ak sa dá, pridáme protiľahlú ruku, držíme a dýchame. Potom vymeníme strany.

Benefity:

  • Veľmi účinne spevňuje celý chrbát, stehná a brucho.
  • Prebúdza centrum tela.

metabolizmus

 

# 2: Doska

Prejdeme do pozície dosky, kde pevne držíme celé telo rovnobežne so zemou. Dlane sú pod ramenami, pevne zatlačené do zeme. Vťahujeme podbruško a dávame si pozor, aby nám panva nevyskočila vyššie alebo nižšie. Aj hlava je v predĺžení tela.

Benefity:

  • Poloha posilňuje celé telo.
  • Je veľmi účinná najmä na spevnenie brušných svalov, chrbtových a rúk.

doska

 

# 3: Luk

Vľahu na bruchu si pritiahneme chodidlá k panve a s nádychom sa pokúsime zdvihnúť nohy a hrudník od zeme. Ak môžeme, pokojne dýchame v polohe a držíme, kým nám to je príjemné. Cítime ako sa nám rozpína hrudník.

Benefity:

  • Poloha zlepšuje trávenie.
  • Stimuluje krvný obeh.
  • Zlepšuje funkciu rôznych orgánov: obličiek, pečene, pankreasu, čriev.
  • Posilňuje zadné chrbtové a predné brušné svaly.
  • Otvára krk, ramená a hrudník.
  • Spevňuje ramená a svaly nôh.
  • Odbúrava stres a únavu.

ako naštartovať metabolizmus

 

# 4: Pes

Z pozície kobry prejdeme cez mačku do psa. Natiahneme vysoko panvu a navažujeme sa na stehná, postupne prepíname nohy. Snažíme sa položiť päty na zem. Dlane sú celou plochou na zemi. Chrbát je vystretý a ramená uvoľnené, otvorené.

Benefity:

  • Pozícia prebúdza energiu v celom tele.
  • Naťahuje celú zadnú stranu tela (ramená, ruky, chrbát, hamstringy, lýtka).
  • Posilňuje ruky a nohy.
  • Mierni bolesti hlavy, únavu, nespavosť, depresie.
  • Upokojuje myseľ.
  • Zlepšuje trávenie.
  • Predchádza príznakom menopauzy a osteoporózy.
  • Zmierňuje menštruačné ťažkosti.

strecha

 

# 5: Bojovník III

V stoji sa postavíme pevne na pravú nohu a druhú nohu pomaly zdvíhame rovnobežne so zemou. Sústredíme sa na jeden bod na zemi a koncentrujeme svoju myseľ na dych. Držíme spevnené brucho, chrbát a nohu.Potom vymeníme nohy.

Benefity:

  • Poloha spevňuje centrum tela, brucho, chrbát, stehná.
  • Prebúdza metabolizmus.

bojovník

 

# 6: Vysoký polmesiac

V stoji vykročíme jednou nohou dozadu. Zadnú nohu položíme na špičku. Ruky natiahneme vysoko hore a ak sa dá, tak si prsty prepletieme a ukazováky necháme vystreté. Predné stehno je pevné, pohľad smeruje na jeden bod, aby sme ľahšie udržali rovnováhu a v pozícii chvíľku vydržíme. Potom vystriedame nohy.

Benefity:

  • Poloha posilňuje celé nohy.
  • Otvára bedrové kĺby.
  • Masíruje zažívacie a reprodukčné orgány.

polmesiac

 

# 7: Stolička

Postavíme sa oboma nohami pevne zatlačenými do zeme. Pomaly zo stoja pokrčíme kolená do podrepu. Vystrieme chrbát a natiahneme ruky vysoko hore. Kolená nesmú predchádzať špičky. Držíme pevne stiahnuté brušné svaly. Podržíme aspoň 5 nádychov.

Benefity:

  • Poloha posilňuje zadok, stehná, brucho, ramená.
  • Aktivuje energiu v tele.

stolička

 

# 8: Pluh

Z pozície sviečky necháme klesnúť nohy za hlavu. Ak sa dá, ostávajú vystreté a dotýkajú sa zeme. Zatlačíme špičky do zeme a napneme stehná. Ruky necháme na zemi alebo ich prepletieme pod panvou. Keď vychádzame z pozície, rozpletieme prsty na rukách a pomaly rolujeme chrbát na zem.

Benefity:

  • Poloha upokojuje myseľ.
  • Stimuluje brušné orgány a štítnu žľazu.
  • Naťahuje ramená a chrbticu.
  • Pomáha zmierniť príznaky menopauzy.
  • Znižuje stres a únavu.
  • Lieči bolesti chrbta, bolesti hlavy, neplodnosť, nespavosť, zápal vedľajších nosových dutín.

 pluh

Prajem ti, aby ti trávenie fungovalo tak ako má. Namaste! :-)

 

S Nikol a jej cvikmi sa môžeš stretnúť aj v našom Fitness diári a Fitness kalendári. Máme ešte posledné kusy na sklade, ak ich ešte nemáš, neváhaj už ani sekundu. ;-)

vypredaj fitness diara

 

 

Ďalšie zaujímavé joga zostavy nájdeš aj v týchto článkoch:

Joga na každý deň

Joga pozície ako strečing po behu v zime

Joga ako nová výzva pre teba

Nikol Chovancová

Nikol Chovancová

Som aktuálne mamička, inak tiež jogínka, ktorá miluje život, tanec, cestovanie, inšpiratívne knihy a zdravý životný štýl. Od roku 2008 sa aktívne venujem joge, ktorá sa stala mojím životným naplnením a svoje skúsenosti odovzdávam ďalej ako učiteľka powerjogy a gravid jogy. Ak by ste si chceli so mnou zacvičiť doma, nájdete moje videá aj v ponuke Fitshakera. Svojimi zdravými receptami som prispela aj do fitnes kuchárky Z fitka do kuchyne. Pravidelne sa zúčastňujem workshopov na duchovný rast a rozvoj osobnosti. Venujem sa tiež rôznym formám meditácie a ženským kruhom, ktoré odkrývajú skutočnú podstatu ženy ako bohyne. Rozvrh mojich hodín a ďalšie zaujímavé články nájdete na mojej stránke yogasnikol.sk.
Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 06/02/2018 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre