Zvykni robiť týchto 8 vecí a úspech sa dostaví!

Zvyky definujú náš život. Zvyk je niečo, čo nám prináša extrémne vysokú efektivitu. Ak sa niečo stane zvykom, tak to robíme automaticky. Nemusíme na to vynakladať veľa energie. Jedinou otázkou je, aké návyky definujú tvoj život? Urob si analýzu svojich návykov. Pouvažuj nad tým, čo denne robíš a polož si otázku, či ťa tieto návyky vedú k tvojim vysnívaným cieľom alebo nie.

Zvyk by mala byť denná aktivita, ktorá ťa približuje k tvojmu cieľu. Poďme si rozobrať niekoľko tipov a prospešných návykov, ktoré ti prinesú lepšie výsledky za kratší čas.

# 1: Plán dňa

Deň vopred si stanov aspoň 3 najdôležitejšie úlohy (návyky), ktoré budeš nasledujúci deň robiť. Tieto úlohy (návyky), by ťa mali každý deň o krôčik priblížiť k tvojmu cieľu.

Príklad: Ak chceš schudnúť, tak jednou z týchto úloh by mal byť pohyb.

Plánovanie je veľmi silný nástroj. Sám ho denne používam a už si bez neho neviem predstaviť život.

Kto bude úspešnejší? Človek, ktorý presne vie, čo a kedy bude zajtra robiť, alebo človek, ktorý ráno vstane a stále nevie “Čo ide robiť”? Jasné, že ten, kto presne vie do čoho ide, lebo je psychicky a fyzicky už deň vopred pripravený a nemrhá svojím časom. Kým ten druhý iba uvažuje, čo bude robiť, ten prvý má už skoro polovicu hotovú.


Tip: Na plánovanie skvelo slúži aj diár. V našom Fitness diári 2019 si neplánuješ len denné aktivity, ale aj svoje tréningy, stravu a krok za krokom kráčaš po ceste za svojím zdravším JA.


time management

 

# 2: Priorita č.1

Z úloh, ktoré si stanovíš si urč jednu, ktorá ti z dlhodobého hľadiska prinesie najväčší úžitok/výsledok/uspokojenie a túto úlohu urob každý deň ako prvú. Ak to urobíš, tvoja schopnosť dosahovať výsledky sa zvýši o 30%. Pretože dáš najviac energie do najdôležitejšej úlohy, urobíš ju ako prvú a to ťa posunie najviac vpred.

Príklad: Ak mám zajtra urobiť tréningový plán pre 1 osobu, alebo natočiť film, ktorý uvidí 100 tisíc ľudí, čo bude pre mňa priorita č.1? Jednoznačne film, lebo to ovplyvní kvantum ľudí, pričom plán by ovplyvnil len 1 osobu.

priority

 

# 3: Skoršie vstávanie

Kto skôr vstane, viac toho stihne, má dlhší deň. Okrem toho, vo väčšine prípadov je produktivita ráno na vyššej úrovni ako večer. Ráno ma človek najviac energie, má “čistú hlavu” a je schopný zo seba vydať viac, ako keď je večer po práci unavený. Kto skôr vstane a hneď ráno urobí prioritu č.1, tak už môžme povedať, že jeho deň sa stáva úspešným.

Nerob zbytočné veci, ale rob tie najdôležitejšie hneď na začiatku dňa. Je to jednoduché a prinesie ti to veľa.

Príklad: Človek, ktorý vstane len o 30 minút skôr je o krok vpred. Môže sa to zdať zanedbateľné, ale za 30 minút môžeš splniť úlohu, ktorá ťa niekam posunie. Ročne to je presne 10 950 minút, ktoré máš naviac oproti človeku, ktorý o tých 30 minút skôr nevstane.


Tip: Ako sa naučiť vstávať ráno skôr? Pozri tieto 4 praktické kroky.


relax

 

# 4: Čítanie

Ak by som mal povedať jednu vec, ktorá priniesla mne a mojím klientom výsledky, tak je to čítanie. Tým, že sa neustále vzdelávam, tak môžem mojim klientom odovzdávať tie najkvalitnejšie informácie, ktoré im prinášajú výsledky. Ak chceš aj ty poznať viac praktických rád, pozri si moju knihu.

Príklad: Ak si denne privstaneš o 30 minút skôr a využiješ ten čas na čítanie, ročne prečítaš 25 kníh a môže sa z teba pokojne stať aj expertka na oblasť, ktorá ťa zaujíma a neskôr sa tým pokojne môžeš aj živiť.

knihy

 

# 5: Čo najlepšie sa sústrediť

Naučiť sa sústrediť znamená medzi úlohami aj odpočívať. Po každej náročnej úlohe je dobré venovať sa pohybu alebo meditácií, alebo akejkoľvek inej aktivite, ktorá si nevyžaduje tvoju mentálnu námahu. Na to, aby tvoja myseľ, kreativita, rozum pri práci na úlohách fungovali, potrebuješ si aj oddýchnuť resp. striedať námahu a oddych. Tento princíp z teba urobí ešte efektívnejšiu ženu, ktorá nielen dosahuje výsledky, ale je aj oddýchnutá, má vo svojom živote rovnováhu a je spokojná.

Príklad: Medzi úlohy, ktoré sú pre teba dôležité si naplánuj aj relaxačné aktivity. Dostaneš sa do rovnováhy a budeš schopná dlhodobo dosahovať lepšie výsledky.

ako schudnut

 

# 6: Strava

Kvalitná strava ti dodá energiu a viac energie znamená väčšiu schopnosť splniť to, čo je v daný deň pre teba dôležité.

Príklad: Konzumuj potraviny, ktoré ti dodajú energiu dlhodobo. Ak nevieš, ktoré to presne sú, získaj zdarma zdravú tašku a tá ti to povie.


Tip: Nauč sa pripravovať jedlá zdravo. Aj na našom blogu nájdeš množstvo inšpirácie na zdravé recepty.


zdravá výživa

 

# 7: Pitný režim

Tekutiny zvyšujú sústredenie, mentálny výkon, fyzicky výkon. Dbaj o to, aby si denne do seba dostala 3-4 dl čistej vody na 10 kg tvojej telesnej hmotnosti.

Príklad: 60 kg × 3-4 = 1,8 l – 2,4 l tekutín.

voda

 

# 8: Poďakovanie

Každý večer si zrekapituluj deň a poďakuj za všetko dobré, čo si v ňom zažila a za všetky úlohy, ktoré si úspešne splnila a priniesli ti ďalší krok vpred smerom k tvojim snom. Pozitívne sa naladíš a budeš schopná ráno vstať plná energie a chuti pokračovať v načatej ceste. :-)


Tip: Vo Fitness diári 2019 sa na konci každého dňa nachádza priestor na zapísanie si toho, za čo si v daný deň vďačná. ;-)


dakujem

 

Kedy sa vlastne návyk stane návykom?

Niektoré štúdie uvádzajú 21 dní, iné zase 66 dní. Ja viem, že činnosť je potrebné vykonávať tak dlho, až kým dôjdeš do stavu, kedy je daná aktivita pre teba novým štandardom alebo súčasťou tvojho života. Je to stav, kedy si už nevieš bez toho predstaviť život.

Stále hovorím klientom, že tréning by nemal byť niečo výnimočné, čo má vo svojom živote len zopár ľudí, ale malo by to byť niečo podobné, ako keď si umývaš zuby. Aktivita celkom bežná pre každého. Návyk, nad ktorým ani neuvažuješ, či ho máš ísť robiť alebo nie. Proste ho robíš, a to platí pre všetky prospešné návyky, s ktorými sa spájajú tvoje ciele.

Urob si z nich také aktivity ako je umývanie zubov. Dostaň tieto aktivity do stavu, že budú pre teba celkom bežné a vďaka novým návykom potom môžeš očakávať nové výsledky. Také ako nikdy predtým. :-)

chudnutie

 

S budovaním nového návyku pravidelného cvičenia a zdravej stravy ti vieme pomôcť aj v našej Novoročnej výzve 2019. Čaká ťa tam denná dávka cvičenia (tréningy do 30 minút), kopec zdravých receptov, poradenstvo od výživovej špecialistky a kopec ďalšej motivácie a inšpirácie:

výzva

 

Pozri, aké ďalšie návyky si môžeš vybudovať:

Peťka prijala našu výzvu a vďaka jej pevnej vôli a našim radím schudla už viac ako 12 kg

Ultra trailový bežec Jožko si dal osobnú výzvu, že každý deň v priebehu jedného roka zabehne aspoň 10 km

Tréner Matúš si dal výzvu, že 66 dní vydrží bez cukru. Ako sa mu darilo, čo ho to naučilo?

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 28/12/2018 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre