Veronika schudla 24 kg. Aké je jej tajomstvo úspechu?

Veronika začala chudnúť v máji 2018, kedy sa s nami pustila do Výzvy do plaviek. Vtedy začínala s váhou 90 kg. Po skončení výzvy to však Veronika nezabalila, ale cvičila podľa Fitshaker videí naďalej. Prišiel január, s ním Novoročná výzva 2019, ktorej sa Veronika opäť zúčastnila. Veronika od začiatku mája 2018 do marca 2019 schudla krásnych 20 kg. Práve tento jej vytrvalý proces budovania krajšej a hlavne zdravšej postavy sme sa rozhodli oceniť. Veronika sa preto stala hlavnou výherkyňou v špeciálnej kategórii. My ti s ňou dnes prinášame rozhovor, ktorý môžeš vziať ako motiváciu. Ak sa ti napríklad nebude chcieť cvičiť, lebo je vonku horúco, alebo budeš mať pocit, že to chudnutie nejde tak rýchlo, ako by si si predstavovala, spomeň si na Veroniku. Vybuduj si nový návyk, teš sa aj z malých dosiahnutých krokov a možno aj tebe sa podarí dopracovať k zdravšiemu JA.

Ako sa vám páčila  Novoročná výzva? Čo nové ste sa naučili a kam vás táto skúsenosť posunula?

Výzvu som si užila naozaj super, keďže to nebola moja prvá výzva s Fitshakerom, vedela som, čo ma čaká. Výborne boli opäť nastavené cvičenia. Veľmi ma potešili stravovacie videá od Ivky, dozvedela som sa veľmi veľa užitočných a pre mňa aj nových informácií, z ktorých čerpám doteraz. Vo výzve sa mi za 2 mesiace podarilo schudnúť 5 kg, čiže to bol skvelý bonus.

cvičenie na doma

 

Páčil sa vám systém videí? Vyhovovalo vám, že na každý deň je vopred pripravené video?

Pre mňa je výzva super v tom, že nemusím premýšľať, čo idem dnes cvičiť, na čo sa idem zamerať. Vďaka kalendáru to niekto urobí za mňa, ja to „len“ odmakám. Páči sa mi, že sa striedajú dynamické cvičenia s tými relaxačnými a posilňovacími. Veľmi rada mám cvičenia HIIT s Olinkou, vďaka Zore som sa naučila robiť poriadne brušáky, a taká Zuzka Light mi dala poriadne zabrať.

výzva

 

Našli ste si svoj vlastný systém cvičenia? Kedy sa vám cvičilo lepšie, ráno alebo vo večerných hodinách?

Ako som už spomínala, nebola to moja prvá výzva. Fitshaker poznám od roku 2016, kedy som prvýkrát absolvovala Novoročnú výzvu, podarilo sa mi vtedy schudnúť 8 kg, popri starostlivosti o vtedy 11-mesačnú dcérku. Vtedy som cvičila prevažne večer.

Keď som takto pred rokom začala vo Výzve do plaviek, cvičila som večer, prípadne doobeda, keď vtedy 6-mesačná dcérka spala, zatiaľ čo staršia ma sledovala. Postupne som si však našla systém a cvičím cez obed, keď mladšia spí a staršia je od septembra v škôlke. Každému vyhovuje inak.

cvicenie doma

 

Potešili ste sa výhre? Boli ste prekvapená z umiestnenia?

Výhra ma veľmi milo prekvapila a potešila. Nečakala som to, nakoľko som schudla “len” 5 kg. Vo výzve boli žienky, ktorým sa podaril oveľa väčší pokrok. Ja som vyhrala jednu zo špeciálnych cien, keďže s Fitshakerom cvičím už rok a zatiaľ som schudla dokopy 24 kg.

ako schudnut

 

Ako vyzerá teraz po výzve váš jedálniček? Líši sa od toho, ktorý ste mala predtým?

Jedálniček vyzerá u mňa už rok viac menej rovnako. Po 2.pôrode, zabehnutí sa v starostlivosti o dve detičky a zotavení sa z cisárskeho rezu som začala riešiť aj popôrodné kilá a v mojom prípade aj predtehotenské. Začala som úpravou stravy, postupne som pridala aj cvičenie, no a keďže v tom čase začínala Výzva do plaviek 2018, pripojila som sa. Po čase som zistila, že nechudnem, a tak som začala hľadať príčinu a prišla som na to, že jem málo. Pridala som na množstve, viac bielkovín, viac zeleniny, ovocia, zaradila som oriešky, iné zdravé tuky a váha začala postupne klesať. Ako som chudla, menilo sa aj množstvo a potreba jedla. Každému vyhovuje iný systém.

Ja napríklad jedávam 4x do dňa. A to sýte raňajky, obed, olovrant a večera. Raňajky mávam rada sladké, čiže väčšinou siaham po kašiach s ovocím a jogurtom/tvarohom. Väčšinou je to kaša z ovsených vločiek s ovocím, medom, ľanovými semienkami a tvarohom (prípadne biely jogurt), alebo domáci kváskový chlieb so šunkou/syrom a zelenina, lievance, pšenová kaša…

ranajky

Desiatu väčšinou nemávam a keď náhodou cítim potrebu nadesiatovať sa, urobíme si s deťmi smoothie, alebo nakrájam ovocie, oriešky. Obedy varím pre celú rodinu, častokrát si berie aj manžel do práce, takže varím tradičné jedlá v zdravšej verzii. Ale zaradila som aj rôzne nové recepty, či už od Ivky Eľkovej alebo aj z Fitshaker blogu. Snažíme sa jesť menej mäsa, takže rôzne vegetariánske varianty.

obed

Polievka musí byť, kvôli deťom, ale aj my s mužom máme radi rôzne polievky. Keď je staršia dcérka v škôlke, varím niekedy aj dve jedlá, jedno mne a druhé zvyšku rodiny. Varievam aj na viac dní, takže nestojím stále pri hrnci. Olovrant mávam podľa chuti a podľa toho ako vyzerali raňajky a obed. Ale zväčša je to jogurt, cottage, nakrájaná zelenina, hrsť orieškov.

olovrant

Na večeru si robím šaláty buď so syrom, vajcom alebo aj kuracím mäsom, prípadne rybku, alebo si dám polievku, ktorá sa zvýšila z obeda, pečenú zeleninu. Niekedy sú to cestoviny, zapečený karfiol či brokolica. Raz za 2-3 týždne si doprajem aj koláč, prípadne kúsok čokolády. Stravujem sa tak, aby som mala dostatok energie na fungovanie v domácnosti s dvomi malými deťmi, aby som vládala cvičiť, nebola hladná a unavená a zároveň, aby telu nič nechýbalo, keďže mladšiu dcérku stále kojím.

večera

Postupne vylepšujem recepty, aby chutilo celej rodine, nemusela som variť dvojmo, čo sa mi myslím darí čím ďalej tým viac. Robím domáce biele jogurty, pečiem vlastné kváskové pečivo a chlieb, vyhýbam sa polotovarom, snažíme sa kupovať základné čisté potraviny, nekupujem sladkosti. Keď máme chuť na pizzu, spravíme si ju doma, rovnako aj hamburger, batátové či mrkvové hranolky.

vyvážená strava

 

Kto vás podporoval, keď sa vám nechcelo, nevládali ste, alebo ste si mysleli, že to zabalíte? Boli u vás vôbec takéto situácie?

Najviac ma podporovala moja rodina a priatelia. Najskôr som nehovorila nikomu, že som začala chudnúť, veď čo ak by to znova nevyšlo? Po prvých piatich schudnutých kilách sa ma začalo okolie pýtať, či som schudla, priznala som, že áno a povzbudená reakciami som pokračovala ďalej. Takto pomaly postupne sa mi doteraz podarilo schudnúť 24 kg. Veľkou oporou mi bola švagriná, ktorá je moja spolubojovníčka v chudnutí, zdravom životnom štýle a cvičení, manžel a moja mamina a kamarátky „marcovky“. :-)

Najväčším podporovateľom a motivátorom som si však bola ja sama. Najťažšie bolo začať, po dlhšej dobe zlých stravovacích návykov, začať od nuly popri deťoch, ale začala som malými zmenami a postupne pridávala ďalšie. Sledovala som, čo mi vyhovuje a prispôsobovala som to chodu našej domácnosti, deťom, mužovi, aby sme všetci spokojne fungovali.

Zo začiatku som sa musela do cvičenia nútiť, uspala som dcérku, zavrela dvere a oči pred povinnosťami a dovolila som si venovať sebe 30 minút denne. Dávala som si malé ciele, najskôr len schudnúť 5 kg, potom prišla „magická hranica“ 80 kg, potom zase 5 kg, potom druhá magická hranica 70 kg. Najskôr ma hnalo len schudnúť, časom prišla motivácia byť zdravá, cítiť sa fit, potom prišla aj túžba mať pevné vyšportované telo (na tom teraz pracujem).

Začínala som na 90 kg, aktuálne mám 67 kg pri výške 175 cm. :-)

premena

 

Čo by ste odkázali žienkam, ktoré sú momentálne na ceste za svojím zdravím JA?

Neviem, či som kompetentná niekomu radiť, skôr napíšem to, čo fungovalo u mňa. Keď som začínala, najskôr som si to musela zrovnať v hlave, určiť si čiastkové ciele, priority. Výzvu som brala ako štart. Štart zmeny, lebo diéta raz skončí a príde jojo efekt, našla som si stravovanie, ktoré viem udržať celoživotne, pohyb nie je niečo, čo musím, ale chcem. Uvedomila som si, že sa to dá aj pri deťoch, že ani dojčenie nie je prekážka, že aj tá svalovica raz pominie.

Keď vytrvám, výsledky budú  stáť za to. Ja sa cítim výborne vo vlastnom tele, som plná energie, vládzem, mám silné a zdravé telo. V obchode nepremýšľam nad tým, ako zakryť nedostatky, ale kúpim si to, čo sa mi páči. Som šťastná a spokojná. Stále na sebe pracujem, lebo stále je čo vylepšovať. Baví ma to a vidím, že aj moje deti si berú príklad a chcú chodiť von, behať, na preliezky či bicykel, dlhé prechádzky, turistiku a rovnako aj manžel sa zapája. Pohyb a zdravá strava sa stali súčasťou nášho života.

A to by som dopriala zažiť každej žene či mužovi, cítiť sa dobre vo vlastnom tele. Aj ja sa potím v aktuálnej Výzve do plaviek 2019 s ostatnými ženami, pretože nekončím, ale pokračujem ďalej. Baví ma to.

chudnutie

My Veronike ešte raz srdečne gratulujeme k výhre a prajeme jej, aby sa jej na tejto krásnej fit ceste darilo a naďalej ju to bavilo. :-)

 

2 mesiace vo výzve sú super začiatok, no tam by cesta nemala končiť. Nech to aj teba nakopne k pravidelnému pohybu, napríklad aj v našom online fitku Fitshaker, kde máš na výber až 16 základných programov a 9 pomixovaných (napr. staršie výzvy). Aj ty si môžeš doma zacvičiť so Zokou Czoborovou, Janym Landlom, Olinkou Bartalskou, Andrejkou Peniakovou, Zuzkou Light, či napríklad Fredym Ayisim a mnohými inými:

cviky na chudnutie

 

Nestačilo ti? Potrebuješ ešte načerpať motiváciu z príbehov iných žien?

Veronika má doma 6 detí, ale aj tak si vie nájsť čas na cvičenie a chudne

Lucka schudla 14 kg a vďaka cvičeniu na Fitshakeri sa jej podarilo zhodiť aj nechcené cm z popôrodného brucha

Janka vážila na začiatku 96 kg, no vďaka pravidelnému cvičeniu a zmene stravy sa je doteraz podarilo schudnúť 22 kg

Veronika Kašická

Redaktorka vo Fitshaker
Ako maskérka v divadle sa stretávam s mnohými vecami, ktoré obsahujú veľa chémie. Preto sa snažím o presadenie prírodnej kozmetiky a zdravého jedla aspoň v osobnom živote. Hľadanie a vytváranie nových veci pre telo a pleť z ingrediencií, ktoré nám ponúka sama príroda je moje veľké hobby. Verím, že jedného dňa si ľudia opäť všimnú, že kvalitné a zdravé prípravky na telo, tvár či vlasy sa dajú pripraviť aj doma bez zruinovania peňaženky.
Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 02/07/2019 a zaradený do kategórie: Pre fitmaminkyPremeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre