Všetky
Recepty
Zdravie
Cvičenie
Stravovanie
Všeobecné
Premeny
Fitshaker podcasty
Chudnutie
Pre fitmaminky
Sebarozvoj a motivácia
Tehotenstvo
Myslíme ekologicky!
Fit pobyty a dovolenky

Top 10 vecí, ktoré robia pozitívni ľudia. Patríš medzi nich?

den bez stresu

Svetový deň pozitívneho myslenia pripadá na 13. septembrový deň, ktorý si pripomíname od roku 2003.

Budovanie pozitívneho myslenia je občas náročný proces, ale prináša úžasný pohľad na seba a život. Každý z nás má určitú predstavu, aké vlastnosti a pohľad by mali mať pozitívni ľudia.

Poď sa spolu s nami otestovať a zisti, či aj ty patríš do tejto skupiny ľudí 😊.

Čo robia pozitívni ľudia, aby ich život bol plný pozitívnej energie?

1. Nedovolia, aby ich negatívne veci ovládli

Každý z nás zažíva lepšie aj horšie životné obdobia, občas sa nám do cesty pripletú nečakané problémy a prekážky, ktoré treba na ceste do cieľa prekonať.

Ľudia sú rôzni, aj pohľad na rovnaké či podobné situácie je iný. Negatívni ľudia sa dávajú problémami ovládnuť ľahšie, zatiaľ čo pozitívny človek robí všetko pre to, aby aj zo zlých skúseností vyťažil to dobré. Tým sa stávajú silnejšími osobnosťami.

Nečakajú, kým sa problémy vyriešia, nezostávajú nasilu v negatívnej energii a neľutujú sa.

Veria, že po každej búrke, nech je akokoľvek silná, vyjde slnko a bude opäť lepšie.
pozitívny prístup

2. Sú vďační

Pozitívni ľudia pravidelne prejavujú vďačnosť za malé aj väčšie veci, ktoré ich v živote stretli a ktoré ich posúvajú vpred.

Cenia si aj čarovné okamihy, ktoré väčšina ľudí berie ako každodennú samozrejmosť – modrú oblohu, ranné čvirikanie vtákov, poletovanie motýľov, vôňu kávy, pohyb, čerstvý vzduch a podobne.

Vedia oceniť radosti a potešenia v bežných chvíľach života. Milujú život taký, aký je, a so všetkým, čo k nemu patrí!
pozitivny pristup k praci

3. Učia sa odpúšťať

Pozitívni ľudia chápu dôležitosť odpustenia. Akokoľvek je to ťažké, odpúšťajú sebe aj ostatným bez ohľadu na okolnosti. Uvedomujú si, že hromadenie negatívnych emócií je veľkou záťažou, ktorá z dlhodobého hľadiska môže zvýšiť riziko vzniku depresie a úzkosti.

Tiež je tu predpoklad vzniku chronického stresu.

Odpúšťanie nám môže priniesť do života pokoj a prevenciu pred duševnými ochoreniami.
ako byt pozitivny

4. Nežijú v toxických vzťahoch

Pozitívni ľudia si uvedomujú, že toxické vzťahy bránia osobnému rastu. Definovať toxický vzťah je veľakrát náročné. Toxický človek sa môže objaviť v živote nenápadne, v podobe kolegyne v práci, rodinného príslušníka či dokonca partnera.

Najskôr sa vzťah zdá v poriadku a ideálny, neskôr nám títo ľudia znepríjemňujú život a cítime v ich blízkosti strach alebo pocit viny za všetko, čo sa udeje.

Od takýchto ľudí a vzťahov je najlepšie sa odstrihnúť. Pozitívni ľudia poznajú svoju hodnotu a chápu, že toxické vzťahy im škodia.

Životnú situáciu sa snažia zmeniť, aj keď sa to zdá nemožné.
zdravý životný štýl

5. Praktizujú meditáciu a zdravý životný štýl

Pozitívni ľudia uznávajú meditáciu ako akt liečenia a prítomnosti. Prostredníctvom meditácie prichádza k úžasným zmenám na mozgovej úrovni. Pomáha zmierniť akúkoľvek negatívnu energiu a myšlienky, ktoré nás môžu zaťažovať. Zvyšuje sebavedomie, zlepšuje koncentráciu a prejavy úzkosti, znižuje stres a prináša pocity šťastia.

Vedela si, že už každodenná meditácia v trvaní piatich minút pozitívne ovplyvňuje naše rozhodovanie a psychiku?

Pozitívni ľudia dbajú o svoje telo a zdravie, či už fyzické, alebo duševné. Okrem spomínanej meditácie aplikujú v živote kombináciu fyzickej aktivity, vyváženej stravy a dostatku kvalitného spánku.
čo je zdravý životný štýl

6. Žijú „tu a teraz“

Pozitívni ľudia vedia, že jedným z kľúčov k šťastiu v živote je žiť v prítomnosti – TU A TERAZ. Tento koncept, inak aj MINDFULNESS, sa zameriava na žitie v prítomnom okamihu a vo vedomej pozornosti.

Jedným z mnohých spôsobov dosiahnutia prítomného okamihu je dýchanie, jeho vedomé vnímanie a pozorovanie. Dýchanie je tu s nami od nášho narodenia, aj napriek tomu mu venujeme veľmi málo pozornosti.

Medzi ďalšie aktivity na praktizovanie žitia v prítomnom okamihu môžeme zaradiť aj: vedomé jedenie, digitálny detox, prechádzku (počas ktorej sa zameriame na vnímanie seba, svojich svalov a myšlienok), cvičenie jogy, spomínanú meditáciu a veľa iných).

zdravý životný štýl strava

7. Vytvárajú si vlastné šťastie

Pozitívni ľudia sa zameriavajú na svoj úspech, šťastné udalosti, veci a momenty, ktoré im prinášajú pocity šťastia, vnútorného naplnenia a splnených snov.

Majú radosť z maličkostí a berú život do vlastných rúk. Už dávno pochopili, že ak sa cítia nešťastní, zmeny vedia urobiť len sami a nespoliehajú sa na iných.

Majú svoje návyky a rituály. Pracujú na svojom zdravom sebavedomí a sebaláske. Práve tieto činnosti im pomáhajú udržiavať pozitívny pohľad na svet a zlepšovať celkovú pohodu.

spankova hygiena

8. Prekonávajú svoj strach

Pozitívni ľudia nedovolia, aby ich strach ovládol a obral o nové príležitosti a rast. Prijímajú svoje obavy také, aké sú.

Namiesto toho, aby sa nimi zaoberali, pripúšťajú si, že strach je ich súčasťou. Bojujú s ním, aj keď v nich vyvoláva nepríjemné pocity.

Nepozerajú sa na svoje chyby ako na prehru, ale ako na príležitosť zlepšenia a rastu svojej osobnosti.

cvičenie

9. Šíria láskavosť

Môže byť nezištná pomoc iným cestou k ozajstnému šťastiu? Áno aj nie.

V súčasnosti existuje neskutočné množstvo spôsobov, ako pomôcť. Aj malé prejavy pomoci dokážu robiť veľké zmeny a prinášať šťastie v rôznych smeroch. Aby nám tento akt priniesol ozajstné šťastie, treba sa vždy rozhodovať podľa svojho pocitu a pomáhať hlavne tam, kde to naozaj potrebujú.

Najnovšie výskumy preukázali, že ľudia, ktorí pomáhajú napríklad v dobrovoľníctve, majú nižší predpoklad na vznik srdcových ochorení.
bez stresu

10. Dovolia si nebyť pozitívni 24/7

Je dôležité si uvedomiť, že nikto nie je pozitívny nepretržite a každý z nás má občas dni, keď ho ovládnu aj negatívne pocity.

Dôležité je tieto pocity prijať, identifikovať a spoznávať na sebe, aké návyky zlepšujú našu mentálnu pohodu. Pretváranie negatívnych vzorcov na pozitívne môže byť zložité, ale postupne si uvedomíme, že ich vieme uplatňovať častejšie.

Všetko je vždy najskôr v našej mysli. Ak chceme skutočne niečo zmeniť, časom sa to určite podarí.

meditacia na ukludnenie

Zaži ten skvelý pocit voľnosti a šťastia, keď objavíš skvelé možnosti svojho tela vďaka pestrej strave a pravidelnému pohybu. Pridaj sa k nám už dnes.

Tešíme sa na teba ❤️:

cvičenie
Fotka autora
Petra Ryšková
Redaktorka vo Fitshaker

Som nadšencom zdravého životného štýlu a rada hľadám nové inšpirácie a teórie z tejto oblasti, ktoré hneď skúšam aplikovať v "praxi" - v kuchyni, cvičení, nákupoch... Najlepšie sa cítim v prírode (prechádzky so psom, behanie, bicyklovanie), kde sa vždy nadopujem pozitívnou energiou.

Páči sa ti náš článok? Zdieľaj ho na sociálnych sieťach.

Mohlo by ťa zaujímať

Mohlo by ťa zaujímať