Tip na zdravé raňajky, desiatu aj večeru: hráškovo-brokolicová nátierka

Potrebuješ len zopár ingrediencií a za krátky čas máš doma zdravím nabitú nátierku. Ak nie si veľkým fanúšikom brokolice ako ja, táto nátierka ti to vykompenzuje. Jemnú chuť brokolice a hrášku dopĺňa opečená cibuľka a korenie. Super kombinácia na zdravé raňajky, olovrant či večeru.

Čas prípravy: 20 minút +  vychladnutie

Čo budeme potrebovať na 8-10 porcií?

  • 1 čerstvú brokolicu
  • 1 väčšiu cibuľu nakrájanú na mesiačiky
  • olivový olej
  • morskú/himalájsku soľ
  • mleté čierne korenie (červená paprika, čierne korenie) – vynecháme, ak robíme recept pre deti
  • 350 g mrazeného hrášku
  • hrsť petržlenovej vňate

Ako budeme postupovať?

1. Rúru si predhrejeme na 200 ˚C.

2. Brokolicu rozdelíme na kúsky, uložíme na plech spolu s cibuľou, polejeme olivovým olejom, osolíme, okoreníme. Všetko ešte premiešame. Do pekáča môžeme pridať trošku vody, aby sa brokolica upiekla a zároveň aj trošku uvarila.

3. Pečieme 15 − 20 minút alebo kým nie je brokolica hotová.

4. Medzitým si uvaríme hrášok.

5. Keď je brokolica hotová, rozmixujeme ju spolu s hráškom a pridáme petržlenovú vňať.

6. Nakoniec ešte nátierku dokoreníme podľa chuti a je hotovo. Podávame s obľúbeným čerstvým pečivom alebo hriankami.

 

Tip: Pečená brokolica v rúre s cibuľkou dodáva nátierke výraznejšiu chuť, preto odporúčam skôr zapiecť, ako udusiť. Keďže nátierka je nabitá zeleninou, stačí k nej podávať obľúbený syr či kvalitnú šunku, ale aj samotná chutí lahodne. Petržlenovú vňať môžeme nahradiť čerstvou pažítkou alebo tymianom. Kto má rád pikantné, môže si ju okoreniť vhodným čili.

brokolicová nátierka

 

brokolicová pomazánka

 

hrášková pomazánka

 

hraskova natierka

Dobrú chuť :-)!

 

Aj v knihe Z fitka do kuchyne špeciál III nájdeš podkapitolu čisto s receptami na nátierky:

fit recepty

 

Pozri si aj:

Univerzálna paprikovo-cuketová nátierka: vhodná na desiatu, na cestoviny či ako omáčka k mäsu

MEGA dobrá fazuľovo-cícerová nátierka, ktorá chutí ako škvarková, pritom je bez mäsa

Tip na rýchlu večeru zo zásob: avokádový tatarák

Antónia Puškášová

Článok bol pridaný dňa 17/08/2020 a zaradený do kategórie: DesiataNátierkyRaňajkyReceptyRecepty pre detiRecepty pre deti od 1 rokaVeganVegetariánske   |   Autor: Antónia Puškášová

Komentáre