Schudnem a potom mám už pokoj – takto to nefunguje!

Neviem prečo, ale my ľudia chceme všetko čo najrýchlejšie a bez akejkoľvek námahy. To isté platí pri chudnutí. Chápem, chceme byť efektívni a zároveň sa chceme nadváhy zbaviť čo najskôr ako je to možné, pretože nám nadváha už určite vadí. A hlavne nám vadia všetky problémy s nadváhou spojené. Dovolím si ale poukázať na jednu vec. Prečo sme presvedčení o tom, že schudneme kvalitne a natrvalo za 3 mesiace, ak sme si budovali návyky spojené s nadváhou roky, alebo v niektorých prípadoch aj celý život? Nedáva to logiku. Nehovorím, že nie je možné schudnúť za 3 mesiace, otázka ale je, stihneme si vybudovať za tento krátky čas všetky potrebné návyky na to, aby sme vedeli našu vysnívanú postavu aj udržať? Vieme si to nastaviť tak, že budeme aj po dosiahnutí cieľa ďalej vedieť pokračovať a stále sa venovať pohybu a kvalitnej strave?

Daj si veľký pozor na to, aby si nevnímala chudnutie ako dočasný proces. „Schudnem a potom mám už pokoj.“ Toto určite neplatí!

ako schudnut

Neber to tak, že ak za 3 mesiace schudneš, potom už nebudeš musieť robiť nič. Na to, aby si svoju postavu minimálne udržala v skvelej kondícii a forme potrebuješ naďalej trénovať, potrebuješ sa kvalitne stravovať a potrebuješ byť neustále motivovaná a hladná aj po ďalších cieľoch.

Práve nové ciele budú pre teba znamenať nové výzvy a to ťa bude neustále hnať vpred. Ciele ti dodajú energiu a chuť dosahovať nové úrovne SEBA.

Ak by schudnúť XY kilogramov bol tvoj jediný cieľ, garantujem ti, že zažiješ JOJO efekt. Vyhnúť sa JOJO efektu dokážeš jedine tak, že budeš chudnúť dostatočne dlho na to, aby návyky spojené s chudnutím boli pre teba už celkom bežné. Tieto návyky by pre teba mali byť už ako rutina, podobne ako umývanie zubov.

chudnutie

Aké sú najdôležitejšie rozdiely medzi pomalým a rýchlym spôsobom chudnutia?

RÝCHLE chudnutie POMALÉ chudnutie
VÝHODY
  • Rýchlo dosiahnutý výsledok
  • Pomerne rýchly nárast sebavedomia
  • Veľa pozitívnej spätnej väzby od okolia za pomerne krátky čas
  • Zdravý spôsob chudnutia
  • Budovanie dobrých návykov, pomocou ktorých vieme výsledok udržať navždy
  • Budovanie trpezlivosti, ktorá je prospešná aj pre ostatné oblasti nášho života
  • Postupné a dlhodobé zvyšovanie sebavedomia
  • Naučenie sa spôsobu, ako dosiahnuť akýkoľvek cieľ nielen v oblasti chudnutia
  • Spoznávanie samého seba počas zdolávania prekážok a posilňovanie vlastnej osobnosti
  • Dostatok času na to, aby sme hlbšie spoznávali svoje telo a svoje limity
NEVÝHODY
  • V 90% prípadov sa výsledok neudrží
  • Dosiahnutie JOJO efektu a prepad sebavedomia a následná frustrácia
  • Vyhýbanie sa spoločenským akciám a pocit zlyhania
  • Boj so svojou vlastnou trpezlivosťou kvôli pomaly prichádzajúcim výsledkom
  • Neustále vypytovanie sa okolia koľko kg človek schudol a nátlak na človeka
  • Neschopnosť veriť v tento pomalý postup

 

ako rychlo schudnut

Ako máš možnosť vidieť aj na obrázku, pri rýchlom chudnutí vieme docieliť veľmi solídne výsledky za krátky čas, ktoré ale, žiaľ, vo väčšine prípadov po krátkom čase stroskotajú a premenia sa na katastrofu. Kilá, ktoré sa nám podarilo zhodiť sú späť, alebo niekedy priberieme ešte viac ako sme schudli a dostávame sa do začarovaného kruhu.

Pri pomalom chudnutí dosahujeme výsledky pozvoľna, ale tieto výsledky sú umocnené vybudovaním návykov, ktoré nás vedia sprevádzať celý život takým spôsobom, aby sme výsledky udržali. A dokonca, aby sme dlhodobo dosahovali výsledky, o ktorých sa nám ani nesnívalo.

ako schudnúť

Pokiaľ sa chceš o efektívnom a udržateľnom chudnutí dozvedieť viac, stiahni si prvú kapitolu mojej KNIHY o chudnutí úplne zdarma.

 

Schudnúť sa ti podarí, ak budeš dodržiavať správny pitný režim, vhodne sa stravovať a pravidelne cvičiť. Mnoho inšpirácií na zdravé recepty nájdeš na našom blogu, s cvičením ti vieme poradiť až v 16-tich programoch. Je na tebe, ktorý si vyberieš. ;-)

ako schudnut z brucha

 

Chceš schudnúť? Prečítaj si aj:

Čo treba urobiť ako prvé, ak chcem schudnúť?

Ako postupovať, ak sa chcem naučiť jesť zdravšie?

Ktorým jedlám sa určite vyhnúť, keď chudneš?

Aký tréning je pre mňa vhodný, keď chcem schudnúť a mám nadváhu aspoň 20 kg?

Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 26/03/2018 a zaradený do kategórie: ChudnutieZdravie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre