Nevieš večer zaspať? Daj si jogu namiesto tabletky na spanie

Trápi ťa problém so zaspávaním? Alebo sa budíš stále nevyspatá? Nekvalitný spánok dokáže človeku veľmi znepríjemniť život. Väčšinou sa spája so stresom alebo náročnejším obdobím, keď nevieme vypnúť hlavu a neustále nad niečím rozmýšľame. Práve vtedy nám môžu prísť vhod cviky z jogy, ktoré pomáhajú upokojiť myseľ a navodiť rýchlejší a kvalitnejší spánok.

Predtým ako si zacvičíš túto zostavu:

Osprchuj sa, prezleč sa do pohodlného oblečenia, v ktorom môžeš aj zaspať. Priprav si príjemné prostredie, karimatku na cvičenie a vyvetraj miestnosť. Cvičiť môžeš aj na zemi na koberci. Veľmi dôležité pred spaním je prejsť do pokojného stavu, nenechať sa vyrušovať mobilom ani televíziou. Toto cvičenie ti nezaberie veľa času a môže sa stať tvojím každodenným rituálom.

joga

 

# 1: Sed na pätách

Pohodlne sa usadíme s pokrčenými kolenami na chodidlá. Ak je poloha nepríjemná, sadneme si do akéhokoľvek sedu. Vystrieme chrbát, privrieme oči a pokojne dýchame nosom. Predstavujeme si, že s každým výdychom odchádza napätie z tela. Potom sa zameriame na niečo pekné z dňa a poďakujeme za to. Položíme ruky na brucho a chvíľu budeme dýchať už len do brucha.

stres

 

# 2: Poloha dieťaťa

Natiahneme ruky dopredu a klesneme hruďou k zemi. Ostaneme v polohe s úplne uvoľneným chrbtom a dýchame do brucha. Ak je nám pozícia nepríjemná, dáme si kolená trochu širšie od seba. Poloha uvoľňuje celý chrbát a upokojuje myseľ. Pritlač viac čelo na zem, uvoľníš hlavu a odstrániš bolesti hlavy.

bolest hlavy

 

# 3: Otvorenie hrude

Posadíme sa a otvoríme hrudník čo najviac. Skúsime sa oprieť vzadu o prsty na rukách. Chvíľu podržíme a pokojne dýchame. Poloha otvára a naťahuje hrudník, prehlbuje dych do hrude.

joga pre začiatočníkov

 

# 4: Motýľ

Otvoríme kolená a spojíme chodidlá. Tlačíme kolená do zeme a držíme rovný chrbát. Podržíme aspoň 5 nádychov. Pozícia uvoľňuje stuhnuté bedrá.

ako zaspat

 

# 5: Pretáčanie kolien

Ľahneme si na chrbát, pokrčíme kolená a s výdychom pretáčame kolená do jednej strany a hlavu opačne. Ramená ostávajú na zemi. Niekoľkokrát zopakujeme. Pozícia naťahuje chrbát a uvoľňuje stuhnutý krk.

spanok

 

# 6: Mostík

V ľahu na chrbte pritiahneme chodidlá k panve a pokrčíme kolená. S nádychom zdvíhame panvu vysoko hore. Ostaneme v polohe a pokojne dýchame do brucha. S výdychom sa pomaly stavec po stavci vraciame na zem. Pozícia naťahuje celú prednú stranu tela a prináša uvoľnenie tela aj mysle.

bolesti chrbta

 

# 7: Pritiahnutie kolien

Pritiahneme si v ľahu na chrbte pokrčené kolená k hrudi. Môžeme sa jemne pohojdať do strán. Podržíme niekoľko nádychov a výdychov. Poloha uvoľňuje a masíruje celú chrbticu.

lieky na spanie

 

# 8: Nohy hore

V ľahu na chrbte vystrieme nohy kolmo na zem. Držíme zatlačený chrbát na zemi a pokojne dýchame.

Tip: ak sa chceš viac uvoľniť, opri si nohy o stenu.

Táto pozícia je balzam pre celé telo. Zmierňuje bolesti hlavy, upokojuje myseľ, zmierňuje bolesť v dolnej časti chrbta a upokojuje opuchnuté a unavené nohy.

unava

 

# 9: Mŕtvola

Ľahneme si na chrbát, uvoľníme celé telo. Ostávajú privreté oči, dlane obrátené hore, širšie rukami od seba. Nohy tiež uložíme široko od seba. Pozorujeme dych a pokojne dýchame. Potom si môžeme predstaviť nejaké krásne miesto v prírode a preniesť sa tam mysľou. Precítime v tele pokoj, ľahkosť bytia a dovolíme si ešte viac uvoľniť telo do zeme.

Tip: Pozíciu mŕtvoly môžeme cvičiť už rovno v posteli.

Je to záverečná poloha, ktorá prináša pokojnú myseľ, zrelaxované telo a kvalitnejší a hlbší spánok.

pre spanok

Prajem ti hlboký a výživný spánok. :-)

 

Chceš vyskúšať aj ďalšie zostavy? Zapni si jogu na Fitshakeri v pohodlí domova, vytiahni jogamatku a poď na to. ;-)

 

 

online cvičenie

 

Aj toto by ťa mohlo zaujímať:

Aké ďalšie joga pozície si môžem zacvičiť na uvoľnenie tela a mysle?

Ako dlhý spánok je tak akurát?

Ako sa vyspať čo najlepšie? Prezradíme ti 14 tipov

Nikol Chovancová

Nikol Chovancová

Som aktuálne mamička, inak tiež jogínka, ktorá miluje život, tanec, cestovanie, inšpiratívne knihy a zdravý životný štýl. Od roku 2008 sa aktívne venujem joge, ktorá sa stala mojím životným naplnením a svoje skúsenosti odovzdávam ďalej ako učiteľka powerjogy a gravid jogy. Ak by ste si chceli so mnou zacvičiť doma, nájdete moje videá aj v ponuke Fitshakera. Svojimi zdravými receptami som prispela aj do fitnes kuchárky Z fitka do kuchyne. Pravidelne sa zúčastňujem workshopov na duchovný rast a rozvoj osobnosti. Venujem sa tiež rôznym formám meditácie a ženským kruhom, ktoré odkrývajú skutočnú podstatu ženy ako bohyne. Rozvrh mojich hodín a ďalšie zaujímavé články nájdete na mojej stránke yogasnikol.sk.
Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 09/04/2018 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre