5x joga pre zlepšenie nálady! + MEDITÁCIA

Príroda stále spí a slnečných dní je veľmi málo. Koniec zimy je jedno z najťažších období pre psychickú pohodu. Už sme všetci vyčerpaní zo sychravých a studených dní. Mnoho ľudí práve v toto obdobie trpí depresiou alebo ich len prepadáva smutná nálada. Ako zmeniť svoje nastavenie a prebudiť radosť? Zacvič si túto jogovú zostavu a na záver si sprav jednoduchú meditáciu na vnútorný úsmev.

# 1: Poloha dieťaťa

Posaď sa na päty, polož hlavu na podložku tak, aby sa čelo dotýkalo podložky. Zavri oči, vystri ruky pred seba. Uvoľni celé telo. Ak ti táto poloha nie je pohodlná, daj nohy mierne od seba, prípadne pod hlavu môžeš použiť joga blok. Chrbát musí byť úplne uvoľnený.

Benefity:

  • Zmierňuje stres a únavu, pretože naťahuje dolnú časť chrbta a bokov.

 

# 2: Poloha kobry

Prejdeme do ľahu na bruchu, podložíme si dlane pod ramená a lakte blízko pri tele. S nádychom sa pomaly zdvíhame hruďou nad zem a podržíme. V polohe plynulo dýchame do brucha. Potom klesneme a položíme hlavu do strany.

Benefity:

  • Prebúdza energiu.
  • Zlepšuje náladu.
  • Spevňuje chrbát.

kobra

 

# 3: Poloha mostíka

V ľahu na chrbte pritiahneme chodidlá k panve. Dlane položené na zemi, s nádychom zdvihneme panvu vysoko hore. Podržíme aspoň 8 nádychov.

Benefity:

  • Upokojuje mozog.
  • Pomáha zmierniť stres a miernu depresiu.
  • Stimuluje brušné orgány, pľúca a štítnu žľazu.

 

# 4: Poloha bojovníka I

Postavíme sa na koniec podložky a vykročíme pravou nohou dopredu. Ľavú nohu nasmerujeme do rohu karimatky, prednú nohu pokrčíme v kolene. Vytiahneme ruky vysoko hore, spevníme brucho a chrbát narovnáme. Vydržíme aspoň 5 nádychov. Potom nohy vymeníme.

Benefity:

  • Zmierňuje stres a úzkosť, pretože posilňuje nohy a centrum tela.
  • Otvára hrudník, prebúdza energiu v tele.

 

# 5: Poloha mŕtvoly

Ľahneme si pohodlne na chrbát a a privrieme oči. Uvoľníme celé telo do zemi. Zhlboka sa nadýchneme a vydýchneme ústami všetko napätie z tela. Ostaneme ležať a len pozorujeme telo ako dýcha. Necháme ho postupne oťažieť od chodidiel až k hlave. Keď sa budeme cítiť zrelaxovane, natiahneme ruky za hlavu a zhlboka sa nadýchneme. Postupne sa prebudíme.

 

Meditácia na vnútorný úsmev

Sadneme si do pohodlného sedu, môžeme si podložiť panvu vankúšom, aby sa nám dobre sedelo. Vyrovnáme chrbát a zhlboka sa nadýchneme a vydýchneme. Privrieme oči a predstavíme si ako sa zoširoka usmievame. Precítime ten úsmev vo svojom vnútri. Postupne sa budeme usmievať na svoju myseľ, potom srdce a nakoniec sa usmejeme na svoje brucho.

Potom spojíme úsmev do celého tela a vnímame ho ako jeden uvoľnený a radostný celok. Precítime radosť a spokojnosť vo svojom vnútri.

Nech ťa zlá nálada obchádza míľovými krokmi. A keď budeš mať pocit, že sa blíži, skús ju poraziť cvičením a meditáciou. ;-)

 

Jogu nájdeš aj medzi cvičeniami na Fitshakeri. A okrem nej ďalších 15 druhov cvičení a takmer 600 cvičebných videí. Staň sa PREMIUM členkou a cvič ešte dnes s nami!

joga na doma

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

Cvičenie joga na uvoľnenie a relaxáciu

Diéta a dobrá nálada zároveň, dá sa to vôbec? Tipy ako si udržať úsmev na perách aj počas radikálnej zmeny životosprávy

Ako si pomôcť, keď ma niečo nahnevá? Pozri našich 6 tipov

Prečo je dobré z času na čas robiť úplne NIČ? My sme našli 7 dôvodov, prečo ti to prospeje

Nikol Chovancová

Som aktuálne mamička, inak tiež jogínka, ktorá miluje život, tanec, cestovanie, inšpiratívne knihy a zdravý životný štýl. Od roku 2008 sa aktívne venujem joge, ktorá sa stala mojím životným naplnením a svoje skúsenosti odovzdávam ďalej ako učiteľka powerjogy a gravid jogy. Ak by ste si chceli so mnou zacvičiť doma, nájdete moje videá aj v ponuke Fitshakera. Svojimi zdravými receptami som prispela aj do fitnes kuchárky Z fitka do kuchyne. Pravidelne sa zúčastňujem workshopov na duchovný rast a rozvoj osobnosti. Venujem sa tiež rôznym formám meditácie a ženským kruhom, ktoré odkrývajú skutočnú podstatu ženy ako bohyne. Rozvrh mojich hodín a ďalšie zaujímavé články nájdete na mojej stránke yogasnikol.sk.
Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 06/03/2018 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre