FOTOTRÉNING: Ako uvoľniť bolesť v krku a ramenách? Zacvič si týchto 10 cvikov

Problémy s krkom patria medzi jedny z najčastejších bolestí. Stuhnutý krk vie znepríjemniť akúkoľvek aktivitu počas dňa. Príčinou býva nesprávne držanie tela, ktoré spôsobuje dlhodobé sedenie pri počítači, šoférovaní alebo pozeraní do svojich mobilných telefónov. Celkovo si týmito činnosťami neprimerane a jednostranne zaťažujeme krčnú chrbticu, výsledkom čoho je bolesť v krku a stuhnuté ramená. Ak aj teba trápia podobné bolesti alebo cítiš, že potrebuješ natiahnuť krčnú chrbticu, zacvič si týchto pár jednoduchých a efektívnych cvikov z jogy.

Pohľad do strán a tlak proti ruke

Sadni si do pohodlného sedu a vystri chrbát. Pomaly s výdychom pretáčaj hlavu do pravej strany. Chvíľu podrž a potom pridaj pravú ruku z pravej strany tváre a tlač proti sebe. Voľne dýchaj a potom vymeň strany.

uvolnenie krku

 

Hlava k ramenám

Pritiahni hlavu k pravému ramenu a ľavú ruku polož na ľavé rameno. Podrž a dýchaj. Následne vymeň strany.

cvik na uvolnenie krku

 

Pohľad hore a dole

Vyťahuj bradu vysoko hore s nádychom a pomaly dole na hrudník s výdychom. Zopakuj aspoň 4x.

joga na bolest krku

 

Prepletené prsty za hlavou, pretláčanie proti sebe

Prepleť si prsty za hlavou a otvor lakte široko. Potom tlač hlavu dozadu proti rukám. Uvoľni, vymeň tlak, ruky tlač proti hlave. Celý čas pokojne dýchaj.

cviky na uvolnenie bolesti v ramenach

 

Krúženie hlavou

Pomaly krúž do jednej strany a potom vymeň. Pokojne dýchaj a vnímaj svoj krk, ako sa uvoľňuje.

kruzenie hlavou

 

Úklon do strany

Zatlač v sede panvu do zeme a vytiahni pravú ruku z pravého boku ponad hlavu, napni ruku a celý bok. Podrž, dýchaj a potom vymeň strany.

uklon do strany

 

Vytiahnutie do strán

S nádychom zdvihni ruky vysoko hore a s výdychom sa pretoč do pravej strany. Podrž a dýchaj. Potom vymeň strany.

natiahnutie do stran

 

Pozícia kravy

Sadni si tak, že prekrížiš nohy a položíš kolená na zem na seba, chodidlá smerujú von od tela. Ak je to nepríjemné, tak použi akýkoľvek pohodlnný sed. Zdvihni pravú ruku a pokrč v lakti, ľavou tlačíš dolu. Ak sa dá, tak si spoj ruky za chrbtom. Podrž niekoľko nádychov a potom vymeň strany, aj nohy.

pozicia kravy

 

Mačka

Prejdeš do polohy na kolenách a položíš dlane pod ramená. S nádychom otváraš hrudník a pohľad smeruje hore, s výdychom zaguľať chrbát. Opakuj niekoľkokrát.

pozicia macky

 

Predklon s prepletenými rukami za chrbtom

Pomaly sa postav a prepleť si prsty za chrbtom. S výdychom sa predkloň a podrž niekoľko nádychov. Potom rozpleť prsty a ostaň v predklone s uvoľnenými rukami, hlavou a pokrčenými kolenami niekoľko nádychov a výdychov. Na záver sa pomaličky vyroluj smerom nahor do stoja.

urob predklon

Cviky na uvoľnenie krčnej chrbtice nájdeš aj v mojom videu na Fitshakeri. Prajem ti príjemné cvičenie a uvoľnený krk. ;-)

 

Viac cvičení s Nikol nájdeš aj v našich cvičeniach na Fitshakeri.

joga pre začiatočníkov

 

Na našom blogu nájdeš ďalšie zaujímavé články o joge, pozri napríklad:

15 vecí, ktoré sa s tebou stanú, keď budeš cvičiť jogu

Ktorý druh jogy si vybrať?

Joga na posilnenie imunity

Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 07/06/2017 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre