Mám nadváhu, ako začať chudnúť? Vyskúšaj cvičenie vo vode!

Možno máš nadváhu a nevieš, ako efektívne začať cvičiť, aby sa ti podarilo schudnúť. Alebo máš rada plavecké tréningy, no tie klasické ťa už nebavia, prípadne len hľadáš zmenu. Je tu čas trochu okoreniť plávanie o čosi iné. Stačí zapojiť pár jednoduchých cvikov a už bude tréning nadobúdať úplne iný rozmer a teba bude nielen viac baviť, ale dokáže ti táto zmena priniesť aj nové výsledky, pretože vytvoríš pre telo nový impulz. Zároveň, s týmto cvičením odporúčam začať ľuďom, ktorý majú buď vyššiu nadváhu, alebo proste chcú pri cvičení odľahčiť kolenám a kĺbom.

Pri klasických plaveckých tréningoch ľudia pomerne často využívajú bežne plavecké štýly ako kraul, prsia, znak atď. Nevravím, že je to zlé, ale ak človek niečo dlhodobo robí rovnako, nemôže čakať nový výsledok. Čo teda môžeš pre zmenu urobiť?

Ukážem ti, aký tréning robím s mojimi klientami ja. Poprosil som ich, či ich viem počas tréningu nafotiť. Hneď na úvod by som im chcel poďakovať, že súhlasili. Takto to vyzerá na našich tréningoch. :-)

# 1: Obyčajná chôdza vo vode

Prestriedaj si obyčajné plávanie s chôdzou vo vode. Možno si povieš, čo to je za nezmysel? Veď to je jednoduché a ja chcem makať!

Skús ale jednu dĺžku zaplávať plaveckým štýlom a dĺžku smerom naspäť prejsť chôdzou, ale chôdzu rob čo najrýchlejšie a takto to striedaj po dobu cca 25-30 minút.

mám nadváhu

 

# 2: Veslovanie rukami

Bežný tréning, ktorý používaš okoreň o veslovanie rukami. Predtým ako sa pustíš do plávania, stoj vo vode a začni vystretými rukami krúžiť maximálnou rýchlosťou a opisovať tak určité kruhy.

Urob to po dobu 30 sekúnd, potom si daj 30 sekúnd pauzu a zopakuj to 20x.

zdrave chudnutie

 

# 3: Chyť sa okraja bazéna a začni kopať nohami, či už čelne, alebo chrbtom k okraju

Priplávaš k okraju bazéna a chytíš sa ho rukami. Telo je vystreté a poriadne natiahnuté. Začneš kopať vystretými nohami a snažíš sa vydržať 3 minúty. Potom sa držíš len jednou rukou a kopeš 90 sekúnd a to isté zopakuješ aj s druhou rukou.

cvičenie vo vode

Môžeš sa otočiť aj chrbtom k okraju bazéna a začať nohami bicyklovať po dobu 6-10 minút.

cvičenie v bazéne

 

# 4: Intervaly po obvode bazéna

Každý bazén ma svoju dĺžku a šírku. Po jeho obvode budeš plávať 10x takým spôsobom, že šírku pôjdeš šprintom a dĺžku veľmi pomaly.

ako schudnut

 

# 5: 10-minútovka

Čiže, každú minútu vykonávaj inú cvik. Takže, začneme napríklad boxovaním pod vodou po dobu 1 minútu.

cviky vo vode

Potom po minúte zmeníme cvik napríklad na výskoky a vykonávame ho 1 minútu.

cviky pre začiatočníkov

Potom prejdeme napríklad na veslovanie rukami po dobu 1 minútu atď.

efektívne chudnutie

Jednoducho, každú minútu zmeníme cvik a cvičíme 10 minút vkuse, čiže celkovo odcvičíš 10 cvikov nepretržite.

Verím, že tieto cvičenia ti prinesú želané výsledky, či už v zhadzovaní váhy, alebo ťa vďaka nim bude tréning vo vode viac baviť. Nech sa ti darí! ;-)

 

Nepokaz prácu na sebe tým, že hneď po tréningu si dáš vyprážané mastné nezdravé jedlo. Radšej sa nauč pripravovať aj obľúbené jedlá (napr. taký perkelt) zdravo. V našich knihách nájdeš množstvo inšpirácií na jedlá od raňajok, cez obed až po dezerty.

recepty sk

 

Pozri aj sem:

Aj počas vychádzky do prírody si môžeš urobiť tréning. Takto si vieš zostaviť jednotlivé cvičenia

Trápi ťa bolesť krčnej chrbtice? Skús tieto nenáročné na jej uvoľnenie

Chceš zaradiť do tréningu kľuky, no nedarí sa ti ich základná verzia? Dopracuj sa k nej postupne vďaka tomuto návodu

Cviky, pri ktorých sa dopúšťame chýb. Ako cvičiť správne?

Tréning aj pre ľudí s nadváhou viac ako 20 kg

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 01/08/2019 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre