Toto cvičenie v prírode si nenechaj ujsť! 7x cviky pre pestrý a zaujímavý tréning

Ak si sa vybrala niekam do prírody na prechádzku a chceš spojiť príjemné s užitočným, tento článok bude presne o tom. Alebo, ak si sa s rodinou vybrala niekam na chatu prípadne dovolenku a uvažuješ o tom, čo tam budeš robiť a a ako budeš cvičiť, tak teraz sa dozvieš, že stačí skutočne málo na to, aby vznikol pestrý a zaujímavý tréning.

Predtým, ako začneme cvičiť, sa samozrejme poriadne zahrejeme. Dáme si aspoň 5-10-minútový ľahký beh/klus a potom si rozcvičíme celé telo. Až potom môžeme začať s intenzívnejším tréningom. Takto sa vyhneme zbytočným zraneniam a natiahnutiam, ktoré by celý pokrok zastavili.

# 1: Šprinty do kopca

Stačí sa postaviť pred mierny asi 10-15 metrový kopec a vyšprintovať do jeho vrchu 10x s tým, že smerom nahor ideme maximálnou rýchlosťou a smerom nadol do počiatočnej pozície bežíme veľmi pomaly, aby sme sa stihli vydýchať.

šprint

 

# 2: Výskoky na schodík/vyvýšené miesto

Stačí sa postaviť pred prírodný schodík alebo vyvýšené miesto a urobiť 3 série po 10 výskokov. Ideme do mierneho podrepu, v ktorom sa nadýchneme a potom explozívne vyskočíme na schodík, pričom pri odraze vydýchneme.

cviky na nohy

 

#3: Preskoky konára

Postavíme sa bokom ku konáru alebo akejkoľvek prírodnej prekážke a začneme robiť bočné preskoky a pri každom preskoku sa posunieme smerom vpred. Keď budeme na konci konára/prekážky, tak sa otočíme a vraciame sa späť.

Celkovo urobíme 3 série po 20-30 preskokov. Dýchanie platí tak ako pri každom štýle preskokov. Dole sa nadýchneme (pri podrepe) hore vydýchneme (pri odraze nahor).

Ak je prekážka krátka, tak iba preskakujeme z jednej strany na druhú.

kardio

 

#4: Prírodný rebrík pre agilitu

Vynikajúci nástroj, ktorý sa dá poskladať z obyčajných konárov ležiacich na zemi v prírode. Stačí si uložiť 10 konárov približne rovnakej veľkosti za seba v rovnakom rozostupe tak, aby to napodobňovalo rebrík. Potom sa postavíme pred prvý a začneme znožmo preskakovať každý konár smerom vpred.

Pre pestrosť to môžeme striedať a vyskúšať skoky aj na jednej nohe.

Celkovo vykonáme 3 série po 15-20 preskokov.

cviky na chudnutie

 

#5: Zdvíhanie kameňa zo zeme

Je to v podstate alternatíva mŕtveho ťahu s prírodným materiálom. Stačí si nájsť vhodný kameň v prírode a postaviť sa k nemu. Pohyb začína hlbokým drepom, pri ktorom máme maximálne vystretý chrbát. Uchopíme do rúk tento kameň/skalu, začneme ju pomaly dvíhať, až sa dostaneme do vystretia tela s tým, že skalu budeme držať v rukách. Potom ju opäť položíme na zem a zopakujeme celý pohyb.

Dole sa vždy nadýchneme a hore vždy vydýchneme. Celkovo vykonáme 3 série po 12-20 opakovaní.

cvičenie v prírode

 

#6: Kľuky o strom

Nájdeme si zakrivený (ak nenájdeme, môže byť pokojne aj rovný) strom, o ktorý si oprieme dlaňami. Telo je pevné hlavne v strede tela a začneme robiť kľuky s tým, že smerom dole sa nadýchneme a hore vydýchneme.

Celkovo vykonáme 3 série po 12-15 opakovaní.

kľuky

 

 

#7. Výpady o strom/vyvýšené miesto

Keď už budeme pri tom strome, môžeme si dať aj výpady. Oprieme o strom jednu nohu. Pokrčíme ju v kolene a postupne sa púšťame nižšie do pozície, ktorú sme schopní dosiahnuť. Dole sa nadýchneme a hore vydýchneme. Celkovo vykonáme pre každú nohu 3 série po 15-20 opakovaní.

výpady

Na tomto príklade máš možnosť vidieť, že vždy a všade existuje spôsob ako si vymyslieť tréning. Verím, že ťa to inšpiruje a prinesie to do tvojho tréningového režimu nový impulz, pestrosť a bude ťa to veľmi baviť. Zároveň, takmer do každého cvičenia vieš zapojiť aj zvyšok rodiny. Mŕtvy ťah s kameňom, hlavne takým veľkým, ako som našiel ja, určite neodporúčam pre deti, ale preskoky cez pomyselný rebrík ich budú zaručene baviť. ;-)

Držím ti prsty a užívaj si tréningy, ktoré ti prinesú nové výsledky v chudnutí a formovaní postavy. ;-)

 

Vieš, že aj s naším online fitkom môžeš cvičiť v prírode? Ak máš pripojenie na internet a zariadenie ako mobil, tablet či notebook, ktoré dokáže prehrať videá, môžeš cvičiť s profi inštruktormi kdekoľvek si zaumieniš:

cvičenie na doma

 

Prečítaj si aj:

8 tipov na spaľovanie kalórií na dovolenke, ktoré je zábavné

4 mega účinné cviky na zadok a stehná, ktoré môžeš cvičiť aj v prírode

Joga cviky na ponaťahovanie, budovanie sily a prekonávanie prekážok

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 11/07/2019 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre