“Keď som bola malá, bola som veľmi tučná, nikto by nepovedal, že raz bude zo mňa fitnesska!”, hovorí štvornásobná majsterka sveta

Adela Ondrejovičová je členka ELITE PRO Slovakia a najlepšou profesionálnou bodyfitnesskou Európy. Za svoju doterajšiu profesionálnu kariéru dosiahla neuveriteľné množstvo ocenení. Víťazstvá sú pre ňu veľkou každodennou motiváciou, tvrdo pracuje na dosiahnutí ďalších a ďalších cieľov. Poď sa s nami pozrieť bližšie na život úspešnej bodyfitnessky, zistiť aká bola jej cesta k tejto zaujímavej profesii, ako vyzerá jej stravovanie a ktoré sú jej obľúbené potraviny, čo hovorí na regeneráciu organizmu a veľa iného. Poďme teda rýchlo na to! 😊

 

Aktuálne údaje:

Vek: 27

Váha: iná súťažná a iná medzisúťažná

Výška: 165 cm

Získané ocenenia: 3x Olympia v Las Vegas, 8x PRO víťaz, 4x majsterka sveta, 3x Majsterka Európy, 6x majsterka Slovenska. AC 1. / to sú len tie naj. /

šport

 

Adelka, čo by si o sebe prezradila čitateľom blogu v súvislosti s fitnessom? Aká cesta ťa priviedla k tomuto životnému štýlu? Išlo najskôr o pokus schudnúť kilogramy, vyrysovanie postavy, alebo si si obľúbila cvičenie ako také?

Navštevovala som 8-ročné športové gymnázium, robila som ľahkú atletiku. V 8. ročníku som sa zranila a moje výkony neboli už také, ako by som si predstavovala, tak som hľadala alternatívu.

Napadol mi fitness. Mama ma priviedla k trénerovi Jarábkovi. Pozrel si ma a povedal, že to vyskúšame. Mala som zo školy svalový základ, za 2 mesiace som stála na prvej súťaži na javisku.

Keď som bola malá, bola som veľmi tučná, nikto by nepovedal, že raz bude zo mňa fitnesska.

život

 

Kedy prišla myšlienka spojiť tento životný štýl aj so súťažením v kategórii body fitness?

Tréner ma postavil na súťažné javisko za 2 mesiace. Vtedy nebolo fitness na takej úrovni ako dnes, tak som si to vyskúšala. Súťaženie ma naplno “chytilo”.

 

K životu body fitness patrí do veľkej miery stravovanie, ktoré v značnej miere ovplyvňuje dosiahnuté výsledky. Ako vyzerá tvoj jedálniček mimo súťaže a ako pred súťažou? Vedela by si nám dať aj konkrétne príklady jedál?

Pred prvými súťažami začínam s diétou. Ako teraz od januára, prvú súťaž som mala v apríli. Postupne uberám sacharidy (ryžu, zemiaky,…) až k úplnej nule, ku koncu mám mäso a zeleninu, zelenú zeleninu, bez kvapky oleja, všetko na vode.

Pochúťkou je diétna pizza alebo muffiny, ktoré vymyslela moja mama.

Pizza:

Nastrúhame cukinu alebo dyňu, pridáme vajíčko, a zahustíme vločkami, vytvoríme na plechu vystlanom papierom na pečenie korpus na pizzu. Dáme upiecť. Potom nazdobíme nakrájanými rajčinami, posypeme bazalkou, potom kuracie mäso uvarené na vode, ochutené bylinkami, trochu soli, na to poukladáme nakrájanú cibuľu a papriku, mierne osolíme a okoreníme. Na vrch dáme sneh z dvoch vaječných bielkov, všetko necháme zapiecť.

Muffiny:

Nastrúhame dyňu alebo cukinu (ak je mladá, aj so šupkou). Pridáme 1-2 žĺtka, podľa toho, koľko sme nastrúhali. Zahustíme vločkami. Pridáme odmerku proteínu. Ochutíme mletou škoricou. Z 2 bielkov urobíme tuhý sneh. Zľahka zamiešame do pripravenej zmesi. Na plech vystlaný papierom na pečenie robíme veľkou lyžicou kôpky. Na každú dáme jadro vlašského orecha. Dáme zapiecť na 150°C, kým sa nezdvihnú a nie sú upečené.

ako schudnut

 

Ktoré potraviny nesmú nikdy chýbať v tvojej chladničke, prípadne v kuchyni?

V mojej kuchyni je vždy zelená zelenina ako sú fazuľky, ružičkový kel, paprika, špenát, šalát, cukina, uhorky, brokolica, potom vločky, vajcia, kuracie mäso, morčacie a ryby.

 

Dopraješ si občas aj tzv. cheet day, alebo sa stravuješ striktne podľa vopred daných makroživín (bielkoviny, sacharidy, tuky)? Ak už si dopraješ hriech v podobe jedla, čomu neodoláš?

Občas si doprajem cheet day, neodolám, “mekáču” a nejakým sladkým zákuskom. O tých sa mi občas aj sníva. 😊

zdravie

 

Akými suplementami dopĺňaš stravu a nedáš na ne dopustiť?

Používam klasické ako sú BCAA, kreatín, glutamín, proteíny rôzne príchute, multivitamíny. Pochúťkou je rozmočený ryžový chlieb na kúsky s dobrým proteínom, vločky s ovocím a proteínom.

 

Koľko hodín týždenne sa venuješ cvičeniu a kto ti zostavuje tréningové plány?

Tréningový plán si zostavujem sama. Mimosúťažne mám jeden tréning iba silový. Pred súťažou trénujem dvojfázovo, jeden silový tréning a jedno kardio. Dva tréningy trvajú denne 2,5 až 3 hodiny.

svaly

 

Ktorú časť tela cvičíš najradšej a ktoré konkrétne cviky by si zaradila do TOP 3, čo sa týka účinnosti a výsledkov?

Najradšej cvičím nohy. Silový tréning mám radšej ako kardio. Neznáááášam kardio, ale musím. Na každého účinkuje niečo iné…

 

V akomkoľvek športe hrá dôležitú úlohu aj regenerácia organizmu po náročných tréningoch. Aký tip regenerácie uprednostňuješ?

Keď som unavená z diéty a tréningov, potrebujem kvalitný spánok a masáže. Najradšej mám lymfodrenáž, po ktorej rýchlejšie regenerujem.

 

Za svoju kariéru si dosiahla neuveriteľné výsledky, rôzne zdroje uvádzajú, že si najlepšou profesionálnou bodyfitnesskou Európy. Aké máš plány na ďalšie obdobie? Máš ešte nejaký nesplnený sen v tejto oblasti, ktorý by si si chcela splniť?

Tento rok je pre mňa ako vysnívaná rozprávka, 5 PRO súťaží a 5 víťazstiev. Najťažšie bolo na Arnold classic PRO v juhoafrickom Johannesburgu.

Ale rok sa ešte nekončí, chcem sa čo najlepšie pripraviť na prvé Majstrovstvá sveta profesionálov v Elite PRO a dosiahnuť čo najlepší výsledok. Budú sa konať v novembri v Pekingu.

motivacia

Je predsa len niečo, čo by si s odstupom času urobila inak, napríklad s cvičením, stravovaním, súťažením?

Nie, všetko bolo a je tak, ako má byť.

 

Čo ťa na tomto športe baví najviac a je pre teba neustálou motiváciou?

Najviac ma baví to, čo každého športovca… vyhrávať. To je moja veľká motivácia.

rozhovor

Adelka, ďakujeme Ti za rozhovor a veľmi držíme palce, aby si dosiahla všetky vysnívané ciele. ;-)

 

Ak ťa Adelkin životný štýl oslovil a rada by si sa z jej života dozvedela a inšpirovala viac, môžeš ju nájsť na sociálnych sieťach :

facebook – Adela Ondrejovičová IFBB Figure PRO

instagram – adelaondrejovicova

 

Na to, aby si dosiahla až takú postavu ako Adelka musíš dodržiavať naozaj prísne pravidlá. Byť však zdravá a cítiť sa fit môžeš aj bez takto vyrysovaného tela. Stačí sa pravidelne hýbať. Vyber si svoj obľúbený šport, napríklad aj u nás na Fitshakeri a venuj sa mu pravidelne. 

cvičnie online

 

Pozri si aj ďalšie inšpiratívne príbehy:

Sabínka Pleváková – ako sa dopracovať k postave snov?

Reni Šípošová – ako sa jej podarilo vyhrať 1.miesto v súťaži?

Evka Dvoráčková – ako mať dokonalú postavu aj po pôrode dvojičiek?

Petra Ryšková

Petra Ryšková

Redaktorka vo Fitshaker
Som nadšencom zdravého životného štýlu a rada hľadám nové inšpirácie a teórie z tejto oblasti, ktoré hneď skúšam aplikovať v "praxi" - v kuchyni, cvičení, nákupoch... Najlepšie sa cítim v prírode (prechádzky so psom, behanie, bicyklovanie), kde sa vždy nadopujem pozitívnou energiou.
Petra Ryšková

Článok bol pridaný dňa 29/06/2018 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Petra Ryšková

Komentáre