„Ako sa mi podarilo vyhrať 1. miesto na fitness súťaži?” Rozhovor s Reni.

Aj ty obdivuješ nádherne vyrysované ženy a rozmýšľaš, ako to tie baby robia, že vyzerajú tak dobre? Odpoveďou nie je nič iné ako vytrvalosť, pevná vôľa a odhodlanie ísť za svojim cieľom. Krásnym príkladom toho, že možné je všetko, (len treba veľmi chcieť), je Reni Šípošová. Inštruktorka Zumby, Piloxingu, osobná trénerka a fitnesska. Je aktuálnou víťazkou Fitness Bikini do 164 cm. No proste WAU! Ako sa jej podaril tento úspech? Ako to vlastne funguje vo svete profi kulturistiky? A aké sú jej overené finty na chudnutie? Vyspovedali sme ju a všetko sa dozvieš v inšpiratívnom rozhovore. A nezabúdaj, choď za svojimi snami, nech sú akokoľvek bláznivé :-).

Reni, len pred pár dňami sa konali Majstrovstvá Slovenska v naturálnej kulturistike a fitness. Ty si získala rovno 1.miesto v kategórií Fitness Bikini do 164 cm. Gratulujeme! Ako si sa k tejto súťaži dostala? Čo jej predchádzalo?

Ďakujem. Už od škôlky som bola vedená k pohybu, 13 rokov som tancovala, teraz piaty rok vediem hodiny Zumby, Piloxingu a tiež mám hodiny s detičkami. Minulý rok vo februári som si povedala, že pridám aj silové cvičenie. Začala som teda chodiť pravidelne do fitka. Pomaličky so zmenenou stravou sa mi postava menila, a tak som si povedala, že vyskúšam či to dokážem dotiahnuť až na pódium :-).

Ako vyzerá príprava na takýto typ súťaže? Je to veľmi náročné?

Príprava je náročná. Trénujem silovo 5-krát do týždňa a mám 4 hodiny kardia. Pokiaľ chcem, aby boli výsledky, čo najlepšie, musím tomu prispôsobiť aj stravu, a tiež potrebujem mať aj dostatočnú regeneráciu. Tým pádom, že vediem skupinové cvičenia + mám silové cvičenia, a aj trénujem ľudí vo fitku, s regeneráciu je to u mňa náročnejšie.

10434353_10204182397146974_5221073383914675305_n

Autor fotografie: Rastislav Blaško

Čo tvoj jedálničiek počas príprav na súťaž? Opíš nám svoj stravovací režim.

Záleží, koľko mám pred súťažou.  Ja sa stravujem zdravo počas celého roka. Samozrejme, sem- tam nejaké prehrešky sú :-). Tesne pred súťažou redukujem tuky a sacharidy. Inak jem pravidelne, každé 2,5 – 3 hodiny. Nemám problém každý deň mať kuracie mäsko, vajíčka, zeleninku, mne to práve chutí :-).

 Aká bola najväčšia obeta, ktorú si pre súťaž podstúpila?

Neviem, či sa to dá nazvať obeta, ale, samozrejme, pokiaľ chceme mať výsledky, treba mať disciplínu…Teda, žiadne večerné žúrky pred súťažou, či nedeľný koláčik ku káve :-).

Čo bola prvá vec, ktorú si si dopriala hneď ako skončilo odovzdávanie cien? 

Po odovzdávaní cien som išla na lososa so zeleninkou a dopriala som si dobrý koláčik. Na ďalší deň som išla na obed na bryndzové halušky, na ktoré som sa najviac tešila :-).

Čo si výhrou takejto súťaže získala?

Skúsenosti do ďalších súťaží. Viem na čom musím ešte popracovať a na čo sa pri pózovaní sústrediť.

Reni-Siposova-5-fitshaker

 Ak by sa chcela žena do podobnej súťaže dostať, čo pre to musí urobiť?

Dať si cieľ a isť za tým. Začať pravidelne cvičiť. Pokiaľ nemá skúsenosti, nájsť si trénera, ktorý jej v tom pomôže a upraviť stravu.  Samozrejme, nie je to krátkodobá cesta, vo fitness prechádzame určitými fázami. Fáza naberania, chudnutia, rysovania. Treba všetko presne načasovať, aby forma vyšla.

 Aké fitness súťaže vlastne na Slovensku existujú?

Ja som v Slovenskej asociácii  naturálnej kulturistiky – SANK. Potom je SAKFST – Slovenská asociácia kulturistiky, fitness a silového trojboja.

Aké sú kategórie na takýchto súťažiach?

Fitness Bikini, Sport model, Fitness Figura, Mr. Physique, Ms. Physiqu, Dorastenci, Juniori, Muži, Masters muži, Fitness deti a Telesne postihnutí.

Reni-Siposova-3

Tento šport je mimoriadne obľúbený u mužov. Ako sú na tom ženské kategórie?

Myslím, že je to narovnako. Na súťažiach je stále viac a viac žien. Najväčší záujem je o bikini fitness, ale aj o Sport model.

 Akým spôsobom prebieha vyberanie víťazov? Čo si porota vlastne všíma?

Celkový športový vzhľad, symetriu postavy, prezentáciu na javisku ,pózovanie , stav pokožky, tonus.
1. kolo  je semifinále – hodnotí sa postava vo štvrť obratoch. Individuálne sa hodnotí 3-5 pretekárok naraz. Porota  vyberie väčšinou 6 žien, ktoré postupujú do finále.
2. kolo finále –promenáda  v plavkách.

Tvoje recepty sme si mohli prečítať aj v knihe Z fitka do kuchyne 2. Máš vôbec teraz čas na varenie? :)

Čas na varenie si nájsť musím. :) Varím večer po tréningoch alebo ráno pred tréningami. Jedlo si pripravujem vopred, a keďže som skoro každý deň pracovne rozlietaná, jedlo dám do krabičiek a nosím so sebou.

Reni-Siposova-4

13. Máš pre ženy, ktoré by radi schudli, nejakú univerzálnu radu, či už ide o cvičenie alebo stravovanie?

Pohyb min. 3 x do týždňa. Pravidelné jedenie – malé porcie každé 3 hodiny, zaradiť viacej zeleniny a menej rýchleho cukru.

14. Napíšeš našim čitateľkám tip na jednoduché fitness jedlo, ktoré si môžu bez výčitiek dopriať? :)

Kuracie mäsko spolu s cuketou nakrájam na kocky, okorením, pridám himalájsku soľ, trocha vody. Dám na plech, zakryjem a do trúby. Keď to bude mäkké, pridám bielka, pomiešam a opäť na chvíľku do trúby. Hotové jedlo posypem parmezánom.

15. Aké sú tvoje ďalšie ambície a plány?

Opäť byť ešte v lepšej forme ako na tejto súťaži. :-)

reni-siposova-fitshaker-2

Držíme veľmi palce, nech sú pre teba aj ďalšie súťaže takto úspešné. A ďakujeme za rozhovor plný motivácie :-).

 

Ďalšie články, ktoré by sa ti mohli páčiť:

7 vecí, ktoré musíš vedieť skôr ako pôjdeš do fitka

Drepy – prečo ich robiť každý deň?

Zlepšite si mozog týmto cvičením

 

Zdroj fotografií: Facebook Reni Šípošovej

Romana Cibulková

Romana Cibulková

Milujem poctivé veci, nechávam sa inšpirovať šikovnými ľuďmi a bavím sa knižkami, varením a ďalšími maličkosťami, ktoré prináša každý deň. Robím veci, ktoré mi prinášajú radosť a tie zvyšné obmedzujem na minimum. :-) Som veľký fanúšik dobrého jedla, kvalitných potravín, pozitívneho myslenia a všetkého zdravého. A myšlienky z týchto oblastí budem s vami rada zdieľať.
Romana Cibulková

Článok bol pridaný dňa 13/06/2015 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Romana Cibulková

Komentáre