Cvičím, ale nedosahujem želané výsledky. Kde je problém?

Vieš prečo? Jedným z dôvodov môže byť aj degradácia tréningu. O čo vlastne ide? Je to doslova a do písmena zabíjanie nášho tréningového úsilia. Ako? Rôznymi spôsobmi. Možno sa aj ty nájdeš v jednom z nich. Ak áno, zamysli sa nad tým a pracuj na riešení problému. Ak sa toho postupne zbavíš, dosiahneš vďaka tomu lepšie výsledky.


Po tréningu má zo seba človek dobrý pocit, ale prečo by si tento dobrý pocit mala zabiť napríklad nezdravou stravou, z ktorej máš potom výčitky svedomia a opäť sa cítiš zle?

Vďaka tréningu pre seba urobíš krok vpred, ale prečo potom robíš krok späť kvôli strave? …

strava

 

Čo najčastejšie spôsobuje degradáciu tréningu?

# 1: Nesprávna strava po tréningu

Najčastejšou príčinou degradácie tréningu býva strava. Poznáš to, odmakáš si tréning, tešíš sa z toho, ale potom prídeš domov a nahádžeš do seba nejaké tie sušienky, alebo si dáš zmrzlinu. Si frustrovaná, máš výčitky a zažívaš stravu motivácie. Je to ako na kolotoči.

Čo tak to urobiť inak? Priprav si ešte predtým ako pôjdeš do fitka (resp. cvičiť) kvalitné jedlo, ktoré ťa bude po tréningu čakať. Také jedlo, ktoré ešte viac podporí tvoj dobrý pocit a budeš sa tešiť, že si zvládla nielen tréning, ale aj stravu.

zdravý obed

 

# 2 : Nesústredenie sa na tréning

Ďalším častým spúštačom degradácie je práve pozeranie telky alebo pozeranie do mobilu počas tréningu. Nesústredíš sa naplno a nepodávaš v tréningu taký výkon, ako by si mohla.

Vypni telku, zahoď mobil aspoň na hodinku. To zvládneš, vydržíš bez toho a budeš schopná podať vyšší výkon, budeš sa viac sústrediť a teda si aj psychicky viac oddýchneš.


Nehovoríme v tomto odseku o cvičení podľa videí prehraných na TV, tablete či mobile. Hovoríme o pozeraní na televíziu napríklad vo fitku, kde ti púšťajú film/seriál/športový zápas, kde sa okrem napr. behania na páse sústredíš na dej.

Aby si si však vychutnala tréning pustený cez telku naplno, pozri si najprv cvičenie a potom si to pretoč odznova, aby si sa nechala viesť len slovnými inštrukciami a venovala sa už len cvičeniu. ;-)


tréning

Ďalšie, čo by si si mohla uvedomiť je to, že ak svoj tréning znehodnocuješ, tak tým vlastne zbytočne prichádzaš aj o finančné prostriedky, ktoré si vynaložila napr. na zaplatenie trénera. Ako keby si vyhadzovala tie peniaze do koša, keď vlastne okrem samotných tréningov ostatné veci nedodržiavaš.

Pracuj na sebe, venuj sa aj regenerácii, svojim vlastným aktivitám navyše ako napríklad prechádzke do prírody či plávaniu. Maj naplánovanú a pripravenú stravu. Dbaj aj na to, aby si mala nakúpené tie správne potraviny v zásobe.

Degradácia tréningu môže byť pravidelná, alebo nepravidelná. Vieš čo je najdôležitejšie? Aby si ju postupom času minimalizovala a nakoniec až odstránila. Ako som ti už sľúbil na začiatku, ak sa ti to podarí, tak môžeš očakávať oveľa lepšie výsledky ako kedykoľvek predtým. Zapamätaj si, že ak zmeníš svoje telo, zmeníš aj svoj život. ;-)

 

Ak nevieš ako na zdravú stravu, pohľadaj si zdravé recepty a nájdi si svoje obľúbené. Množstvo skvelých receptov, dokonca aj od fitness trénerov nájdeš aj v našich knihách:

zdravé recepty

 

Pozri aj na tieto skvelé recepty:

Rizoto z karfiolu s morčacím mäsom a zeleninou

Vláčna tortilla plnená miešanými vajíčkami, avokádom a fazuľkou

Šošovicový prívarok do 30 minút: jedlo plné bielkovín aj pre veganov

Šošovicová nátierka s cottage syrom – super desiata aj olovrant po tréningu

Matúš Špirko

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 13/02/2019 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre