Čo na obed v horúčavách? Letné quinotto s cuketou, fazuľou a paprikou

Rýchle obedy sú počas leta nenahraditeľné, keďže sa nám v horúčavách nechce tráviť veľa času za sporákom. Dnešné jedlo je pripravené na štýl rizota, akurát namiesto ryže použijeme veľmi zdravú quinou a sezónnu zeleninu. Bielkovinu zastúpi okrem quinoy aj fazuľa, takže telu dodáme všetko, čo potrebuje. Poďme teda nato, pripraviť quinotto je naozaj jednoduché. :-)

Doba prípravy: 30 minút

Čo budeme potrebovať na 3-4 porcie?

  • 150 g quinoy
  • 1 červenú cibuľu (cca 30 g)
  • 1 väčšiu cuketu (cca 120 g)
  • 1 červenú papriku (cca 70 g)
  • 400 g bio bielej sterilizovanej fazule v konzerve (môžeme aj uvariť dopredu)
  • 100 ml olivového oleja
  • morskú/himalájsku soľ
  • mletú červenú papriku
  • mleté čierne korenie (vynecháme, ak robíme recept pre deti)
  • korenie na grilovanú zeleninu (vynecháme, ak robíme recept pre deti)
  • petržlenovú vňať na posypanie

Ako budeme postupovať?

1. Quinou poriadne prepláchneme pod tečúcou vodou a dáme variť do vriacej vody. Varíme ju cca 10-12 minút, kým nezmäkne.

2. Medzitým očistíme cibuľu a nakrájame ju na drobno.

3. Cuketu poriadne umyjeme, ale necháme ju v šupke. Nakrájame ju na malé kocky.

4. Papriku taktiež nakrájame na kocky.

5. Fazuľu precedíme cez sitko, prepláchneme pod vodou a dáme ju osušiť na kuchynskú utierku.

6. Olivový olej zohrejeme vo väčšej hlbšej panvici, pridáme cibuľu a na miernom ohni chvíľku restujeme.

7. Pridáme papriku, soľ, mletú papriku a restujeme cca 7 minút.

8. Následne do panvice pridáme cuketu a fazuľu, ochutíme korením a restujeme ešte cca 5 minút.

9. Keď je quinoa uvarená, precedíme ju (necháme ju poriadne odkvapkať) a pridáme k zelenine. Všetko poriadne premiešame.

10. Jedlo je hotové, môžeme ho posypať petržlenovou vňaťou a podávať.

 

Tip: Zeleninu v tomto recepte môžeme vymeniť za inú, na akú máme chuť, alebo máme práve doma. K cukete sa napr. super hodia huby či paradajky.

quinotto

 

quinoa recept

Prajem dobrú chuť! :-)

 

Ďalšie skvelé recepty aj od autorky Viki nájdeš v našej najnovšej knihe Z fitka do kuchyne špeciál 3:

fit recepty

 

Aj tieto recepty ťa potešia v horúcich letných dňoch:

Celozrnné cestoviny s lososom, kaparami, olivami a sušenými paradajkami

Morčacie prsia s pečenou zeleninou: výživný obed hotový do 20 minút

Fantastický rukolový šalát s cícerom, vajíčkom a paradajkami

Viktória Janov

Redaktorka vo Fitshaker
Volám sa Viki a som fotografka a blogerka. Mojím najväčším hobby je okrem jogy a cvičenia aj varenie/pečenie a fotenie, takže Fitshaker je super miestom, kde to všetko môžem zrealizovať a podeliť sa s vami o recepty či tipy v kuchyni. Milujem zdravé varenie, kvalitné a sezónne suroviny, rada podporujem domácich dodávateľov a výrobcov potravín a snažím sa vytvárať chutné a výživné recepty. Jedlo je dôležitou súčasťou nášho života a ako sa vraví, sme to čo jeme, takže by nám na tom malo záležať. :-) Môj food blog victoriakitchenstories.com
Viktória Janov

Článok bol pridaný dňa 12/06/2019 a zaradený do kategórie: PotréningovéReceptyRecepty pre detiRecepty pre deti od 1,5 rokaŠalátyVeganVegetariánske   |   Autor: Viktória Janov

Komentáre