Ako začať chudnúť po pôrode? O svoj návod sa podelí mamička Martinka

S Martinkou, maminou malého drobca sme sa porozprávali o jej premene, zdravej strave, ale aj o cvičení počas dojčenia. Prezradila nám ako zaháňa chuť na sladké a i to, ako si popri synčekovi nájde čas na cvičenie. Zaujímavý a pekný rozhovor čaká iba na to, kedy sa do neho pustíš ;-).

Martinka, tvoja premena je krásna. Prezraď nám, ako vyzeral začiatok plavkovej výzvy u teba?

U mňa to začalo už s Novoročnou výzvou 2019. Takže plavková bola pokračovaním. Bola som pol roka po pôrode, bolo po Vianociach a ja som sa rozhodla, že využijem čas, kedy synček spí, produktívne. Chcela som sa dostať opäť do formy, byť zdravá a silná, fyzicky aj psychicky – jednoducho komplexne. A pri tom mi veľmi pomáha šport a kvalitné jedlo.

na materskej

 

Vieme, že máš malého drobca, aké je cvičenie s dieťatkom? Kedy si na cvičenie nájdeš čas?

Myslím, že s jedným dieťatkom to nie je až také zložité, aj keď to dá občas zabrať. Obdivujem ženy, ktoré to dávajú aj s viacerými, aj vo výzve bolo medzi nami viacero takých. Klobúk dole. To je už iný level time managementu. Ja som cvičila vždy, keď išiel drobec spať – to znamená doobeda, tak mi to vyhovuje. Samozrejme, že sa mi viackrát stalo, že sa zobudil, no aj napriek tomu som sa vždy snažila video odcvičiť, možno trošku krkolomne spoločne s ním, alebo večer, keď prišiel z práce partner. Inak by sa mi deň nerátal.

Kto chce, cestu si nájde, kto nechce, nájde si výhovorku. Tých tridsať minút denne by si pre seba mala nájsť každá mama (a nielen ona, ale ktokoľvek) – v rámci zachovania mentálneho zdravia :-).

Cvičím zásadne vždy nejaké dve hodiny po raňajkách. Mám na cvičenie energiu a zároveň sa už teším, ako si po cvičení doprajem niečo dobré.

účinné chudnutie

 

Vieme, že dojčíš a veľa mamičiek sa pýta, či sa popri tom dá cvičiť. Aká je tvoja skúsenosť?

Dá, ak je to žene príjemné a nespôsobuje jej to žiadne ťažkosti. Dojčenie a cvičenie sa absolútne nevylučuje. Ak sa žena stravuje zdravo, pestro a nevysiľuje sa alebo nepreťažuje, cvičenie jej len prospeje. Kolujú také mýty, že dieťaťu nebude po cvičení chutiť mlieko a podobne, ale je to hlúposť. Samozrejme však treba myslieť na dostatok tekutín – hlavne čistej vody.

po porode

 

Si milovníčkou zdravého jedla? Ako vyzerá/vyzeral tvoj jedálny lístok počas výzvy?

Áno, keďže jedlo pripravujem nielen pre seba, ale aj pre moju rodinu, snažím sa nám variť zdravo, nepoužívam napríklad polotovary. Nevyprážam, snažím sa menej soliť, čo sa dá, mám zo záhradky. Máme radi polievky, tie varím často. Najmä husté a sýte, pretože som občas v časovej tiesni a teplá polievka vždy dobre padne.

Napríklad na raňajky musím mať sladké, inak by som to doháňala večer. Takže, kto má rád sladké ako ja, odporúčam vyskúšať dopriať telu niečo sladké hneď na raňajky. Zbožňujem ovsené vločky, ovsenú kašu s čerstvým ovocím – najčastejšie s banánom, marhuľami, jablkom a makom a pokojne si dám aj lyžičku medu. Kašu jem každý deň už od januára. Tých kombinácií je milión, preto ma to ani neomrzelo. Vločky majú skvelé benefity na trávenie, zasýtia a nezaťažia žalúdok. Ja som sa počas výzvy (a aj celkovo) zamerala na to, aby som nehladovala, mala vždy raňajky, po cvičení si dopriala bielkoviny, teplý zdravý obed a na večeru to nezabila nejakou hlúposťou.

Večera u mňa vyzerá napríklad takto: žitný chlebík, mozzarela, zelenina a variácie – niekedy lučina, eidam, šunka s vysokým podielom mäsa, ľúbim rajčiny, uhorku, pečenú zeleninu, hummus. Rada aj pečiem, aby bolo čo ku káve. Na Fitshaker blogu je veľa skvelých receptov na koláče, mafiny a podobne. Skvelý je napríklad makový koláč s lieskovcami a banánom. Ten nám všetkým veľmi chutí.

A snažila som sa piť veľa vody, na čo občas zabúdam. Ako takú sladkosť mávam rada jogurt, dokážem zjesť za deň aj dva či tri. Dám si rada aj smotanový alebo vanilkový, viem, že ten výdaj energie popri synčekovi mám. A kávička, to musí tiež byť. Takže určite nehladujem a nežijem len na šalátoch. V lete som si dopriavala sezónne ovocie, zeleninu, na jeseň to boli zas tekvice, hrušky, jablká, orechy… Ale rada si dám aj čokoládu, v lete zmrzlinu či občas pizzu. Všetko s mierou, ako sa hovorí.

ako začať chudnúť

 

Prezradíš nám koľko kíl a centimetrov sa ti podarilo spolu s Fitshakerom zhodiť?

Na začiatku som vážila 73,5 kg, pás som mala 78 centimetrov, boky 92 cm a stehno 57 cm. Momentálne mám nejakých 64 kilogramov a miery – pás 71 cm, boky 85 cm a stehno 55 cm. Sú to len čísla, ktoré, samozrejme, potešia, ale človek by sa k nim nemal upínať.

Napríklad teraz sa už nevážim, snažím sa stále hýbať a cítiť sa vo svojom tele dobre. Zo začiatku som cvičila aj 2 videá denne, veľa HIIT s Oľgou Bartalskou a Zuzku Light, bola som v chudnúcej fáze a bavilo ma to, teraz si zas dopriavam viac jogy, relaxu, som v takom udržiavacom režime. Rada sa ale inšpirujem aj u iných trénerov.

ako schudnut 10 kil

 

Pustila si sa nami aj do ďalšej výzvy? Čo by si poradila maminám, aby sa odhodlali začať cvičiť?

Áno, tešila som sa znovu na január. Je to skvelý štart do nového roka. Cvičím pekne poctivo.

Mamičkám by som poradila jednu vec, a to vyjsť zo svojej komfortnej zóny, čo sa ľuďom často nechce. Prekonať sa a venovať si tých pár minút do týždňa. Najťažšie je začať, potom sa to už stane závislosťou :-).

premena

Ďakujeme za rozhovor a držíme Martinke palce aj v Novoročnej výzve 2020. :-)

 

Chceš formovať aj ty svoju postavičku a byť spokojná vo svojom tele? Stačí, ak si vyhradíš 30 minút denne (vrátanie cestovania, prezliekania). Vyše 600 cvičebných programov nájdeš v našom online fitku Fitshaker (vrátane všetkých výziev):

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

Zuzka začínala v Harmonickej výzve 2018, pokračovala novoročnou a dnes má o 10 kg menej, lepšiu kondičku a cíti sa vo svojom tele super

Lucka sa stala hlavnou víťazkou Výzvy do plaviek 2019. Čo jej výzva okrem schudnutých 11 kg priniesla?

Ivanka je vďaka cvičeniu na Fitshakeri chudšia o 11 kg a mladšia o 15 rokov

Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 21/01/2020 a zaradený do kategórie: Premeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre