Luckina premena: „Pripadala som si neforemná, neohybná, kondička žiadna.“

Výzva do plaviek 2019 pozná svoju absolútnu víťazku. Je ňou 30-tnička Lucka, ktorej sa podarilo prepracovať z veľkosti oblečenia L na krásne S-ko. V rozhovore ti prezradí ako sa jej počas výzvy darilo, ako zmenila stravu, ale aj to, aké sú napríklad jej ďalšie ciele.

Lucka, ako ste reagovali, keď ste sa dozvedeli, že ste vyhrali našu Výzvu do plaviek 2019?

Úprimne? Nečakala som to :-). Ale môj názor je taký, že všetky sme víťazky. Každá z nás, ktorá sa zúčastnila výzvy. Vyhrali sme nové stravovacie návyky, nové sebavedomie a nové telo.

sexypostava

 

Lucka, ako ste sa dozvedeli o Fitshakeri a prečo ste sa rozhodli zapojiť do plavkovej výzvy?

Fitshaker poznám už dlhšie, ale už si nepamätám, či som najprv objavila knihu alebo webové stránky ;-). V tej dobe som sa venovala cvičeniu vo fitku a hľadala som inšpiráciu na stravovanie. Keď sa tak zamyslím, asi prvá bola kniha. Obľúbila som si viacero receptov a rada čítala rady tréneriek.

Viem, že na internete sa dá nájsť veľa zdravých receptov, ale mne vyhovuje knižná forma. A nové špeciály v krúžkovej väzbe sú úplne top. Ako darček k úspešnému dokončeniu Výzvy do plaviek som si darovala najnovšie vydanie Špeciál 3. V minulosti som sa už viackrát zapojila do všelijakých výziev, ale nikdy som to nedotiahla do konca.

Cez zimu som riešila zmenu práce, sťahovanie a nemala som žiadny pravidelný režim a kilečká sa nabaľovali. Pripadala som si neforemná, neohybná, kondička žiadna. Asi mesiac pred začatím výzvy sa situácia trochu upokojila, všetko potrebné bolo už vybavené, tak som znova nakukla do kníh Z fitka do kuchyne a začala meniť stravovací režim. Počasie už bolo lepšie, tak sa pridali dlhé prechádzky so psíkom. No a potom sa objavila Výzva do plaviek a ja som si povedala prečo nie.

Ako naschvál som v tej dobe ostala bez auta, čo bolo časovo dosť náročné. Naopak, pridali sa prechádzky na autobus, keďže autobusovú zastávku mám asi 20 minút chôdze z domu. Postupne som si upravila stravu, lebo už z predošlých pokusov o schudnutie dobre viem, na čo moje telo reaguje. Potrebujem prevažne bielkovinovú stravu. Takže prišlo na rad low carb stravovanie. Vyradila som cukor, pečivo, prílohy a pridala viac zdravých tukov ako avokádo a oriešky, chia semienka.

Lenže pri nízkych sacharidoch klesá aj množstvo energie, čiže moja aktivita sa obmedzila na rannú a poobednú chôdzu a každodenné cvičenie podľa Fitshakera. Prvý mesiac som zvládala odcvičiť vždy 2 videá denne. I vo voľný deň som si dala aspoň pilates. Druhý mesiac som ostala takmer bez internetu, čiže som sa rozhodla, že pridám každý deň beh. Už som mala auto, takže bolo aj viac času. Najlepšie sa mi behá ráno po zobudení nalačno… Havino sa tiež potešil ;-). Poobede sem tam som si aj zacvičila len tak z hlavy, čo som si zapamätala z videí.

efektívne chudnutie

 

Čo bolo vašou motiváciou, váš hnací motor? Na čo ste mysleli, keď ste mali pocit, že to vzdáte? Boli vôbec také situácie? Ak áno, čo vám pomohlo ich prekonať?

Motivácia? Hlavne ja sama. Pomaly som sa nevošla do žiadneho oblečenia, čo som doma mala, zimné veci mi už boli tesné, a to už bola posledná kvapka. Pozrela som sa na staršie foto, kde som bola aj tlstejšia, ale aj chudšia, urovnala si myšlienky v hlave a začala.

Situácie, kedy by som sa chcela vyslovene vzdať, nenastali… Prišla skôr kríza, že sa mi nechcelo, alebo prišla chuť na sladké… Vtedy som počúvla svoje telo a nerobila si výčitky… Jeden deň, kedy vynechám tréning, alebo jedno „nezdravé“ jedlo predsa nezničí všetku tu námahu a prácu, ktorá už bola za mnou. Len to treba mať zrovnané v hlave. Mala som také asi 1-2 víkendy, kedy som bola mimo domova, vtedy som stravu neriešila vôbec. Jedine v tom, že napr. v reštaurácii som sa už zamýšľala nad tým, čo také si dám, aby mi z toho nebolo ťažko a pod. A po návrate som pokračovala vo svojom režime. Aktuálne som po 10-dňovej dovolenke a už je to trocha ťažšie nabehnúť späť, ale myslím, že to bude zasa ok.

Spaľovanie tukov na bruchu

 

Zmenila sa u vás doma počas výzvy aj strava? Ako vyzeral váš jedálniček?

Strava sa zmenila ako som písala na low-carb, čiže nízkosacharidová strava. Prvé 2 týždne boli náročnejšie, kým sa stratila únava a telo sa vyrovnalo s úbytkom cukru. Ale potom naopak energia pribudla. Mávala som 3 hlavné bielkovinové jedla denne a pomedzi to proteínové nápoje. Celkom 5 jedál denne cca po 3 hodinách. Väčšinou omeleta, proteínové palacinky, mäso, proteínový chlieb, biely jogurt s chia, k tomu zeleninu, hlavne uhorky, papriku a brokolicu. No a denne pol avokáda plus hrsť orieškov. Jedlo som upravovala na masle s trochou kvalitného oleja.

zdrave chudnutie

 

Aké športy, okrem cvičenia s nami, milujete? Obľúbili ste si napríklad beh, plávanie alebo niečo iné?

V priebehu výzvy som si obľúbila beh, zúčastnila som sa aj svojho prvého oficiálneho behu v Innsbrucku, tzv. Frauenlauf, iba 5 km, ale na začiatok ako výzva to stačí ;-). Z cca 3000 účastníčok som bola asi 930, ak si dobre pamätám. Potom som začala v práci chodiť na poobedný spinning jedenkrát do týždňa, ktorý nám zamestnávateľ zabezpečuje. Vo voľnom čase si rada zahrám plážový volejbal, ak sa zíde partia.

Popritom mám rada turistiku. Keďže žijem v Tirolsku, tak, ak počasie dovolí, rada sa vyšplhám na nejaký ten „kopček“. Po výzve a dovolenke sa chcem opäť začať aktívne venovať fitness. Ak by sa zadarilo ešte viac upraviť váhu a postavu, rada by som sa na jar zúčastnila nejakej amatérskej súťaže. S touto myšlienkou sa pohrávam už dlhší čas, ale až teraz to začína byť reálne, keďže vďaka výzve sa mi podarilo zbaviť už 11 kíl a tá postava vyzerá oveľa oveľa lepšie.

Ako cvicit doma

 

Prezraďte nám aká úspešná ste boli v plavkovej výzve, podeľte sa s nami o to krásne číslo na váhe.

Cez zimu som sa prepracovala na váhu asi 83/84 kg. Výzvu som začínala na 80-tich kilách. Počas nej ubudlo ďalších 11 kíl a na konci výzvy sa váha zastavila na 69 kilách. Teraz po dovolenke som sa ešte nevážila, neriešim, nestresujem ;-). Hneď jak sa nakopnem na pokračovanie, príde váženie a meranie a ďalší progres.

Čo sa oblečenia týka, tak z veľkosti L na veľkosť S, ale tým, že mám postavu hrušky, tak na spodnej časti je ešte na čom popracovať. Celé dva mesiace som sa iba raz týždenné vážila, merala iba po mesiaci, ale nerobila som si foto, preto pre mňa bol výsledný efekt celkom šok. Keď som videla tie dve fotky vedľa seba, nechcela som uveriť. V tú chvíľu som bola na seba nesmierne hrdá ;-).

Treningovy plan pre zeny

 

Zmenili ste sa za posledné mesiace? Ako sa cítite v novom tele?

Zmenila? Nemyslím si. Možno som trochu viac sebavedomejšia, lepšie sa cítim a dovolím si v obliekaní viac ako doteraz. No a tým, že vidím, že sa to dá, dávam si vyššie ciele.

premena

 

Šli by ste do toho znovu? Odporučili by ste niekomu ďalšiemu takúto výzvu?

Určite by som do toho šla znova. Myslím, že sa vrhnem aj do zimnej výzvy. No uvidím dovtedy ako postúpim s mojim úmyslom zúčastniť sa súťaže. Plánujem si ohľadne toho nechať poradiť aj nejakým profesionálom a takisto si dokončiť svoj trénersky kurz. Uvidíme ako to dopadne.

Výzvu by som určite odporučila každému, kto je so sebou nespokojný, kto má troška chaos v tom, čo jesť, ako sa stravovať a ako cvičiť. Každopádne, každý je iný, každý potrebuje niečo iné. Ale táto výzva dáva možnosť si sám na sebe vyskúšať ako telo reaguje a podľa toho sa uberať ďalej k úspešným výsledkom.

ako schudnut

Lucke ďakujeme za rozhovor a tešíme sa na ňu aj v ďalšej výzve. Takisto prajeme veľa úspechov v naplnení ďalších cieľov. ;-)

 

Staň sa aj ty PREMIUM členkou na Fitshakeri a získaj prístup nielen k programom ako Výzva do plaviek či Novoročná výzva, ale aj k ďalším stovkám cvičení s profi trénermi:

cvicenie doma

 

Pozri aj na ďalšie úžasné premeny, ktoré sa ženám podarili nielen vďaka výzve:

Gabika si chcela dať darček k 40-tym narodeninám – 30 schudnutých kilogramov

Veronika cvičila doma podľa cvičení v našom online fitku a toto je jej premena

Peťka vstáva do práce pred 5tou ráno, no napriek tomu si vie nájsť čas na varenie aj cvičenie

Veronika Kašická

Redaktorka vo Fitshaker
Ako maskérka v divadle sa stretávam s mnohými vecami, ktoré obsahujú veľa chémie. Preto sa snažím o presadenie prírodnej kozmetiky a zdravého jedla aspoň v osobnom živote. Hľadanie a vytváranie nových veci pre telo a pleť z ingrediencií, ktoré nám ponúka sama príroda je moje veľké hobby. Verím, že jedného dňa si ľudia opäť všimnú, že kvalitné a zdravé prípravky na telo, tvár či vlasy sa dajú pripraviť aj doma bez zruinovania peňaženky.
Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 27/08/2019 a zaradený do kategórie: Premeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre