Aké benefity pre naše zdravie má dostatočný pitný režim?

Voda je život a bez vody sa naše telo nezaobíde. Veta, ktorá je pravdepodobne známa väčšine z nás. Aké sú však konkrétne benefity, z ktorých môžeme ťažiť, ak jej budeme piť dostatok? Poďme sa na ne spoločne pozrieť. A nezabúdaj, najmä teraz v letných mesiacoch, prijímaj dostatok tekutín. ;-)

Aké sú benefity dostatočného pitia vody?

# 1: Svalový rozvoj

Pokiaľ má rastlina dobré podmienky pre rast a vývin, čo je vlhko, teplo a svetlo, tak je zdravá a rozvíja sa bez akýchkoľvek problémov. To isté platí pre bunky nášho tela. Ak im doprajeme dostatok tekutín, teda ak sú dobre zavodnené, tak sa veľmi dobre regenerujú a rozvíjajú. Vtedy sa cítime lepšie a nedochádza k nadmernému poškodzovaniu buniek, únave a chorobám.

svaly

 

# 2: Čistá pleť

Čo iné nás dokáže očistiť tak dobre ako čistá voda? Dostatok tekutín v tele spôsobí to, že odpadové látky sa majú čím odplaviť z tela von, a tým pádom ich máme v tele menej. Zdravšia je nie len pleť, ale aj vlasy, nechty a ďalšie…

tvár

 

# 3: Zvýšenie produktivity

Práve pravidelný a dostatočný príjem tekutín spôsobuje zvýšenie schopnosti sústrediť sa, koncentrácie a pozornosti.

 

# 4: Odstránenie toxínov z tela

Platí to isté ako pri bode č. 2. Predstav si, že by kanálom neprechádzala voda, akým spôsobom by sa odpad dostal preč z potrubia? Ako chceme dostať škodlivé látky, ktoré sa do nášho tela denno-denne dostávajú z tela von?

Telo si tekutiny vezme z rôznych buniek a tkanív, ak nepijeme dostatok vody, potom vysušuje a narúša ich štruktúru. Následne dochádza k vážnym poškodeniam a zdravotným problémom. Dbaj o pitný režim, nie je to sranda!

potenie

 

# 5: Zdravšie kĺby

Pre správnu funkciu kĺbov je potrebná tekutina vedeli ste to ? Aby sa kĺb mohol hýbať, musí byť hydratovaný, musí v ňom fungovať mazanie. A ako inak vzniká mazivo, ak nie za prítomnosti tekutiny. Pokiaľ máme v tele dostatok tekutín, mazanie funguje správne, pokiaľ nie, kĺb je vysušovaný a mazanie nefunguje správne, potom dochádza k poškodzovaniu kĺbov a k pohybovým problémom. Ako málo niekedy stačí. Piť dostatok vody a týmto problémom sa vyhnúť.

kosti

 

# 6: Vyššia stimulácia mozgu

Štúdia v Londýne prišla so zistením, že žiaci, ktorí si do miestnosti priniesli vodu, mali lepšie výsledky testov, ako tí, ktorí tak neurobili. Celkom lacný a jednoduchý spôsob ako si zlepšiť výsledky však ? :-)

učenie

 

# 7: Lepšia kontrola kalorického príjmu

Hovorí sa, že hlad je len skrytý smäd. Stretávam sa s tým aj v praxi. Pokiaľ človek neprijíma dosť tekutín, máva problém s nadmernou konzumáciou jedál. Naše telo hľadá vodu všade a veľmi dobre vie, že ju nájde aj v potravinách.

Je s tým ale spojený problém, pretože, ak by sme vypili namiesto toho napríklad 0,5 l čistej vody, tak neprijmeme žiadne kalórie, ak však vodu hľadáme v jedle, priťažíme si, pretože spolu s jedlom prijmeme aj kopec kalórií.

voda

 

# 8: Rovnováha tekutín v tele

Tekutiny máme v tele na rôznych miestach. V bunkách, mimo buniek, v kĺboch, v tráviacom trakte, v obličkách, v močovom ústrojenstve atď. Pitie tekutín na pravidelnej báze nám zabezpečí rovnováhu tekutín v tele. Vtedy môžeme s určitosťou povedať, že náš organizmus funguje správne.

 

# 9: Nakopnutie imunitného systému

Opäť hydratované telo znamená hydratované bunky, ktoré sú silnejšie. „Nevysychajú“ a nie sú také náchylné na poškodenie a na napadnutie choroboplodnými organizmami.

zdravie

 

# 10: Odstránenie bolesti hlavy

Dehydratácia sa spája s bolesťou hlavy. Prečo si dávať tabletku proti bolesti a skrývať tak skutočnú príčinu a neodstrániť ju? Daj si radšej 0,5 l čistej vody.

 

# 11: Udržiavanie zdravých obličiek

Moja sestra mi stále hovorila, čo používaš, to sa rozvíja, rastie, udržiava pri živote. Povedala mi to, aj keď mal starý otec problémy s obličkami. Ak im nedáte dostatok tekutín, trápia sa.

 

# 12: Zdravý tráviaci trakt

Aj vylučovanie je lepšie, keď je tekutín dostatok. Vylučovanie je priam závisle od množstva tekutín, ktoré prijmeme z vonku.

metabolizmus

Stačí tak málo, aby sme sa cítili lepšie a boli zdravší. Vezmi si od dnes pohár čistej vody navyše. Ak zabúdaš na pitie, daj si pripomienku do telefónu, alebo maj fľašu čistej vody stále pred sebou a hlavne z nej pi. ;-)

Uvidíš, že ti bude lepšie. Svoj pitný režim postav na čistej vode, nesladených bylinných čajoch a nie na sladenej vode, ako som to urobil ja počas svojho priberania.

Pozri, aký je rozdiel v pití čistej vody a sladených nápojov:

pitný režim

 

Chceš pre seba a svoje zdravie robiť len to najlepšie? Potom si naštuduj aj nasledovné:

Ako je to naozaj s cukrom. Sú umelé sladidlá lepšia voľba?

Chceš sa orientovať pri nákupe olejov, masiel a iných živočíšnych tukov?

Zvykne ťa bolievať hlava? Aj toto môžu byť jej príčiny

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 27/07/2018 a zaradený do kategórie: StravovanieZdravie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre