7 najčastejších dôvodov, prečo to chudnutie nejde podľa želania

Občas všetci zažijeme útlm, inak povedané, výsledky, ktoré dosahujeme sa spomalia, alebo sa môžu na určité obdobie úplne zastaviť. Môžu dokonca vzniknúť aj také prípady, kedy sa snažíme, ale už od začiatku nevidíme vôbec žiadne výsledky. Chceš vedieť, kde robíš chybu? Rozoberieme si tie najčastejšie chyby, kvôli ktorým sa ti nedarí a ako to urobiť inak, aby sa ti dariť začalo.

# 1: Potraviny, ktoré ťa brzdia

Ale veď ja jem zdravo!!!…

Koľkokrát som počul tento výrok, ale keď som poveril klientku, aby si zapisovala stravu, prišli sme na to, že sa dosť často v jej jedálničku objavujú jedlá, ktoré sú kalorické a brzdia jej pokrok.

Vieš, kde začína chudnutie? Už pri nákupe potravín. Nevkladaj do košíka polotovary, spracované potraviny, sladené vody a pod. a nauč sa aj doma zmeniť spôsob prípravy jedál. Veď namiesto vysmážania v litroch oleja si môžeš radšej upiecť jedlo v rúre. Vždy sa dá nájsť zdravšia alternatíva.

Ak si nevieš poradiť pri nákupe, pozri, akú tašku som vymyslel. Tá ti napovie, čo sa oplatí do nákupného košíka vložiť. ;-)


Tip: Ak sa nechceš vzdať svojich obľúbených jedál, nájdi si ich zdravšiu verziu. ;-)

  • Máš rada klasické rezne? Priprav si ich v tejto zdravej verzii.
  • Zbožňuješ mastný kotlíkový guláš? Skús radšej tento, uvidíš, bude ti tiež chutiť!
  • Nevieš prestať jesť hranolky? A čo tak vyskúšať ich inú podobu, do ktorej sa zamiluješ.
  • Miluješ perkelt? Nevzdávaj sa ho, len ho priprav zdravšie.

zdrava vyziva

 

# 2: Veľa jedla

Veď ja už skoro nič nejem a mám pocit, že priberám aj zo vzduchu. :-(

Neviem či je to očný klam, alebo je problém niekde inde, no hoci ľudia hovoria, že nič nejedia, tak keď vidím fotografie porcií ich jedál, je to presne naopak.

Minimalizuj svoje porcie tak, aby sa ti darilo. Začni si merať porcie príloh (t.j. ryža, zemiaky, cestoviny, ovsené vločky, ovocie…). Nauč sa rozložiť si jedlo na tanieri správne. ;-)

losos

 

# 3: Málo pohybu

Veď ja mám v práci veľa pohybu. Aj doma keď upratujem!!!

Ak by to postačovalo, tak by si chudla, ale keďže sa to nedeje, je zrejme niekde problém, a tým problémom často býva nedostatok pohybu. Zaraď 3-4 tréningy do týždňa v trvaní hodiny a zažiješ posun. A pamätaj, teraz mám na mysli cielený tréning. Aktivity okrem upratovania, žehlenia, prania a pohybu v práci.


Ak nemáš čas na hodinové tréningy, skús si nájsť aspoň 20-30 minút a hýb sa denne. ;-)


cvicenie na doma

 

# 4: Dlhodobo rovnaký tréning

Veď ja cvičím aj 6x v týždni a nič sa nedeje. Som z toho zúfalá. Už je to 6 mesiacov a ani kilo na váhe som neschudla. Dokonca som ešte pribrala!!!

Môžeš trénovať aj 10x do týždňa 5 rokov. Ak budeš stále trénovať to isté budeš na tom istom mieste. Zmena v tréningu je dôležitá. Naše telo pozná tzv. adaptačný proces, kedy po zhruba 4-6 týždňoch (niekedy skôr, niekedy neskôr) si úplne zvykne na daný tréning a potom sa už neposúva vpred.

Čo s tým? Zmeň svoj tréning. Trénuj v inom teréne (napr. nie vo fitku, ale von), trénuj kratšie ale tvrdšie, úplne zmeň šport, atď…


Tip: striedaj rôzne druhy cvičenia, pokojne aj u seba v obývačke. Na Fitshakeri si vyberieš z vyše 400 cvičebných videí.


cvičenie pre ženy

 

# 5: Veľa stresu

Mám perfektnú stravu. Cvičím podľa plánu A aj tak sa nič nedeje. :-(

Môže to byť aj stresom. Čím viac stresu zažívaš, tým väčšiu stenu si pred seba staviaš. Kvôli nadmernému stresu blokuješ svoj hormonálny systém. A čím viac sa v tejto situácii snažíš, tým ťažšie to ide.

Spomaľ! Vezmi si deň voľna. Oddýchni si. Nemaj pocit, že na tebe závisí celý svet a keď sa ty o veci nepostaráš, tak sa nepostará nik. Daj šancu aj druhým ľuďom naokolo. Nauč sa oddychovať. Aj to by malo byť tvojím cieľom.

relax

 

# 6: Negatívne myslenie, extrémne podceňovanie seba samej

Ja to nedám. Mne sa nedarí. Skúšala som už hocičo a nič nefungovalo. Kašlem na to, nemá to zmysel.

Neodpisuj sa ešte predtým ako to skúsiš. Daj si šancu. Stanov si cieľ a rozčleň si ho na menšie ciele a tie postupne napĺňaj.

Čím viac malých cieľov sa ti podarí splniť, tým viac si budeš veriť a budeš stúpať vysoko. Získaš zdravé sebavedomie a budeš sa cítiť skvele.

chudnutie

 

# 7: Prehnane časté sledovanie pokroku a málo trpezlivosti (váha, centimetre, fotky, zrkadlo)

Každý deň sa vážim a neviem, či je moja váha zaseknutá, alebo musím vymeniť batérie. Keď sa vidím v zrkadle, mám pocit, že sa nič nedeje. Kde robím chybu?

Samú seba vidíš každý deň. Sama so sebou si neustále. Je jasné, že ty ten pokrok uvidíš najmenej. Ak ťa však stretne niekto, kto ťa dlho nevidel, určite bude milo prekvapený, ako sa ti darí. Netlač tak na seba. Nevytváraj si ďalší stres. Veď nie je toho stresu už aj tak dosť? Nepreháňaj to s vážením, meraním, fotením seba samej, prehnaným sledovaním sa v zrkadle.


Tip: Odporúčame merať pokroky raz za mesiac, určite nie častejšie.


ako schudnut

Okrem týchto dôvodov existuje aj mnoho ďalších, ale na základe svojich skúsenosti viem, že tieto sú najčastejšie a ak sa ti podarí zmeniť svoj prístup a tieto chyby už viac nebudeš opakovať, tak budeš úspešná.

Prajem veľa šťastia! :-)

 

Skvelými pomocníkmi pri chudnutí sú aj Fitness diár a kalendár, ktoré môžeš kúpiť za zvýhodnenú cenu ako DUO:

ako rychlo schudnut

 

Prečítaj si aj:

Prečo chudnutie nie je jednoduchšie?

Ako získať pevnú vôľu, keď sa rozhodnem schudnúť?

Prečo pri chudnutí po 3 dňoch zlyhávam?

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 16/01/2019 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre