6 tipov ako si ihneď zlepšiť náladu, keď ťa niečo nahnevá

Nech si hovorí kto chce čo chce, hnev, zlosť či jednoduchá naštvanosť sa občas objavia u každej z nás. Prídeš domov z práca a všade je neporiadok aj napriek tomu, že keď si odchádzala, bolo všade čisto? Ošpliechal ťa vodič autobusu totálne špinavou vodou z mláky a ty už nemáš čas na to, aby si sa išla domov prezliecť? Dostala si FX napriek tomu, že si sa poctivo pripravovala na skúšky? Takéto situácie vedia zamrzieť, a to sme ani zďaleka nevymenovali všetky. Fitshaker rád šíri pohodu a dobrú náladu, preto máme pre teba pár tipov, ako zabrániť tomu, aby ťa opantala zlosť kvôli,… no hlúpostiam.

1. Nádych, výdych

Určite si o tomto tipe už minimálne počula. Najrýchlejší spôsob, ako sa zbaviť zlosti.

Šéf ti dal práve prerobiť prácu, na ktorej si makala celú noc a myslela si si, že je dobrá. V duchu už šéfa trháš na kúsky, no vieš, že si musíš zachovať chladnú hlavu. Hlboký nádych a výdych ti pomôžu vypustiť prvú vlnu zlosti. Pokojne si tých výdychov a nádychov dopraj toľko, koľko potrebuješ. Tvoja myseľ sa upokojí a ty budeš opäť racionálne premýšľať a tvoj šéf to „prežije“. ;-)

nadych

 

2. Fyzická aktivita

Ak ťa niekto doma, v tvojom okolí, či v práci nahnevá, môžeš to pokojne využiť vo svoj prospech. Ak sa hádka alebo hnev nedajú vyriešiť hneď, urob niečo, aby si najprv vychladla. Pokojne si môžeš obuť tenisky a ísť von zabehať si.

Bez srandy si daj hoc aj len zopár kolečiek okolo bytovky. Nejde o to kde, ale o to, že sa vyvetráš a prídeš na iné myšlienky. Tebe sa uľaví, doma to prehrmí a navyše, budeš mať aj krajší zadok. ;-) Možno je to také filmové klišé, ale naozaj to funguje.

Ak máš v práci niekoho, kto ti stále zhoršuje náladu a ty potom chodíš domov podráždená, nájdi si spôsob, ako všetku zlosť zo seba fyzicky vytrasieš. Môžeš začať chodiť na box, karate či iné bojové umenie. Alebo si nájdi hodiny zumby, piloxingu, aerobiku, lekcie tenisu, squashu, bedmintonu, volejbalu. Prípadne, skôr, ako sa začneš doma s niekým rozprávať, zacvič si online s Fitshakerom.

Je jedno, aký šport to bude. Dôležité je, že sa pri ňom budeš fyzicky namáhať, vyplavíš z tela endorfíny a zlá nálada ťa prejde. box

 

3. Sladkosti, samozrejme zdravé

No čo si budeme hovoriť, veď sme ženy. Každá z nás miluje sladké. Keď ťa niekto naštve, máš právo siahnuť aj po sladkosti.

POZOR! Ak nechceš, aby sa to odrazilo na tvojej váhe, či zdravotnom stave, vyberaj vždy len tie zdravé. Maj po ruke zásobu zdravých dobrôt, ktoré ti neuškodia, ale svoju prácu odvedú tak isto ako horalka.

A takisto si daj pozor, aby sa ti to nevymklo spod kontroly. Ak si nie si sama sebou istá, zvoľ si radšej iný bod, alebo sa k tomuto utiekaj, len keď nič iné zvoliť nemôžeš.


Pozri 6 super tipov, ako nezajedať stres, hnev, drepresiu a iné


 

Aké sladkosti si môžem dopriať?

  • vysoko percentnú horkú čokoládu – vedz, že jej nedokážeš zjesť ani veľa
  • datle
  • sladké ovocie, napríklad aj odšťavené
  • sladké smoothie
  • sladký zdravý koláčik

zdravy kinderr mliecny rez

 

4. Prechádzka a relax v prírode

Mne osobne najviac pomáha prechádzka v prírode. Čerstvý vzduch, utriedenie si myšlienok a nabitie pozitívnou energiou. To je niečo, čo dokáže len prechádzka v prírode. Ak nemáš po blízku žiaden les, vôbec nevadí. Stačí aj park alebo parčík, kde sú stromy, pokoj a ticho. Možno nakoniec zistíš, že tvoja zlosť vlastne nebola opodstatnená a ty si sa nahnevala úplne zbytočne.

 

5. Meditácia

Upokojiť svoju dušu a myseľ pomocou meditácie je skvelý spôsob ako sa zbaviť hnevu, ktorý ťa zožiera. Nájdi si miesto, kde sa cítiš najlepšie, kde si v bezpečí a dokážeš sa tam uvoľniť.

Pohodlne sa usaď, tak, aby ťa nikde nič netlačilo a dobre sa ti dýchalo. Začni rozmýšľať. Čo ťa vlastne nahnevalo? Prečo si tak vybuchla? Bola tá situácia naozaj tak hrozná, aby ťa vyhodila z tvojej komfortnej zóny? Ak áno, teraz už s tým nič neurobíš, môžeš sa zmieriť sama so sebou a potom sa ospravedlniť ľudom, ktorým si počas hádky ublížila.

Nikdy nenechávaj ospravedlnenie na druhý deň, nikdy nechoď spať s pocitom, že si na niekoho naštvaná a niekomu si ublížila.

 

6. Joga

Možno sa ti niekedy stalo, že už ráno si vstala so zlou náladou. Napríklad si čakala slniečko a vonku je silný vietor a dážď, alebo si mala mať voľno a šéfka ti hneď ráno zavolá, že ťa v práci predsalen potrebuje. Ak máš chvíľu čas, daj si zopár cvikov z jogy. Naozaj ti postačí zopár minút.

Joga vie krásne upokojiť telo aj myseľ. Okrem toho, že ťa zbaví hnevu, zároveň si popritom krásne precvičíš a ponaťahuješ telo. Ak nevieš ako na to, môžeš si zapnúť jogu na Fitshakeri:

 

Posledná rada ktorú ti dám, je, že vždy si najprv premysli, čo v hneve povieš. Mysli na to, že čo raz v hneve povieš, už to nemôžeš vrátiť späť. Preto si radšej poriadne premysli, aké slová vyslovíš, aby si kvôli malichernosti nezničila napríklad dlhoročné priateľstvo. A navyše, keď sa hneváš, tvoje telo je zbytočne v strese, čo môže mať za následok zhoršenie pleti, tráviace problémy, ale aj oslabenie imunity.

Želám ti, aby podnetov, ktoré by ťa mali nahnevať je stále menej a menej a nech vieš zvládať tieto situácie bez hnevu. Buď obklopená pozitívnou energiou. ;-)

 

Nielen joga, ale aj iné druhy cvičení sa môžu postarať o tvoju lepšiu náladu. Pozri sa aj k nám, či si z našich 16-tich programov náhodou nevyberieš. Nemusíš nikam chodiť, cvičí online kedy chceš a odkiaľkoľvek chceš:

cvicenie

 

 

 

Mohlo by ťa ešte zaujímať:

Joga pozície na každý deň

Sú naozaj chia semienka superpotravina, alebo je to marketingový ošiaľ?

Veronika Cifrová Ostrihoňová hovorí o Srí Lanke, joge, ajurvéde aj Sajfovi

Veronika Kašická

Redaktorka vo Fitshaker
Ako maskérka v divadle sa stretávam s mnohými vecami, ktoré obsahujú veľa chémie. Preto sa snažím o presadenie prírodnej kozmetiky a zdravého jedla aspoň v osobnom živote. Hľadanie a vytváranie nových veci pre telo a pleť z ingrediencií, ktoré nám ponúka sama príroda je moje veľké hobby. Verím, že jedného dňa si ľudia opäť všimnú, že kvalitné a zdravé prípravky na telo, tvár či vlasy sa dajú pripraviť aj doma bez zruinovania peňaženky.
Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 12/11/2017 a zaradený do kategórie: Sebarozvoj a motiváciaVšeobecné   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre