Videotréning jógy na naštartovanie metabolizmu TU!

Jóga nie je len pomalé sedavé cvičenie na natiahnutie svalov. Joga môže byť aj dynamická, prebúdzajúca, posilňujúca. V tejto zostave sme sa zamerali na dynamickú zostavu, ktorá ti krásne spevní a natiahne telo. Bude to dynamická verzia pozdravu slnka, ktorá naštartuje tvoj metabolizmus. Tvorí ho rad pohybov zladených s dýchaním. Je skvelé si ho zacvičiť každé ráno, pretože aktivizuje všetky svaly a nabije ťa energiou do nového dňa. A nielen to…

Prečo cvičiť pozdrav slnka?

  • aktivizuje všetky svaly tela,
  • priaznivo pôsobí na chrbtové svaly a držanie tela,
  • pomáha pri bolestiach chrbtice, či krížov,
  • prospieva kĺbom, šľachám, väzivám,
  • spevňuje brušné svaly, svaly rúk, či sedacie svaly
  • je skvelý na naštartovanie sa na nový deň a prebudenie energie,
  • priaznivo pôsobí na myseľ, odbúrava stres,
  • je prospešný pre tráviaci trakt.

Cvičením Ťa bude sprevádzať skúsená inštruktorka jogy Nikol Chovancová Šestinová.

fitshaker-yoga

Poďme si najskôr prejsť všetky cviky, ktoré nás vo videotréningu čakajú:

1. Pozícia stoličky

Táto poloha pomáha uvoľniť napätie a stuhnutosť ramien a zlepšuje rovnováhu i držanie tela. Cvik posilňuje stehná, členky, chrbticu, stimuluje brušné orgány, bránicu a srdce. Naťahuje ramená a hrudník.

Ako na to? Pokrč kolená tak, aby nepresahovali špičku. Spevni podbruško a natiahni ruky vysoko hore.

joga-fitshaker-5

2. Pozícia doska

Pozícia dosky posilňuje celé telo, najmä chrbát, brucho, zadok a stehná.

Ako na to? Odkráčaj alebo skoč dozadu tak, aby dlane boli pod ramenami, nohy natiahnuté, špičky do zeme, hlava v predĺžení s chrbticou. Vtiahni brucho a spevni celé telo.

joga-fitshaker-4

3. Kľuk

Pozícia spevňuje celé telo rovnako ako doska, ale je ešte viac náročná na ruky a zápästia.

Ako na to? Klesni z pozície dosky celým telom tesne k zemi. Dlane tlač prstami široko do zeme. Lakte nechaj blízko pri tele. Zatlač lopatky k sebe a dolu a stlač kostrč smerom k lonovej kosti. S výdychom pomaly znižuj trup aj nohy na niekoľko palcov nad a rovnobežne s podlahou. Tu je častá tendencia klesnúť najprv hruďou a kostrč nechať hore. Preto po celú dobu v tejto polohe, udržuj kostrč pevne na svojom mieste a nohy veľmi aktívne. Hlava a krk sú tiež rovnobežne s telom a pohľad smeruje dopredu. Ak nevládzeš, polož radšej kolená na zem a urob tzv. dámsky kľuk.

joga-fitshaker-3

4. Pozícia kobra

Napodobňuje postoj kobry indickej tesne pred útokom. Povzbudí krvný obeh, zvýši ohybnosť chrbtice a posilní chrbtové svaly. taktiež táto pozícia otvára hrudník, spevňuje prednú stranu tela a ruky.

Ako na to? Dlane sú na zemi, pod ramenami. Zdvihni hrudník vysoko hore, spevni celé telo a ramená ťahaj od uší dole. Spevňuj podbruško a panvové dno. Nohy drž spolu a môžu byť aj nad zemou.

joga-fitshaker-1

5. Pozícia pes

Táto poloha povzbudzuje krvný obeh a zvyšuje vitalitu. Spevňuje celé telo, ruky, ramená, nohy, brucho. Naťahuje stehná a prebúdza energiu v celom tele.

Ako na to? Z polohy kobry prejdi cez kolená panvou hore. Vytiahni kostrč vysoko hore, natiahni nohy a celú zadnú stranu tela. Vťahuj brucho a pozeraj sa na svoje stehná.

joga-fitshaker-2

6. Pozícia škorpión

Okrem tých istých benefitov ako pri psovi, ešte aj naťahuje a posilňuje vnútorné stehná.

Ako na to? Z polohy psa vytiahni jednu nohu vysoko hore, pokrč v kolene, otvor panvu a vytiahni bok vysoko hore.

joga-fitshaker-6

Teraz sa môžeme pustiť do videjka. Vyzuť topánky, ponožky, vziať podložku na cvičenie a už sa len pustiť do cvičenia.

Príjemný čas strávený pri cvičení prajeme :-).

Celé videá Jógy s Nikol si môžeš zacvičiť každý deň u nás na Fitshakeri. Stačí sa registrovať a objednať si PREMIUM členstvo len za 5,90 Eur za mesiac! Registruj sa TU

Lucia Švaral

Článok bol pridaný dňa 10/06/2015 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Lucia Švaral

Komentáre