5x joga cviky, ktoré podporia jarnú očistu

Je tu jar a s ňou aj viac svetla a života. Po zimnom papkaní a nečinnejšom období, kedy sa držíme hlavne vnútri a v teple, máme zas konečne chuť ísť častejšie von, odhodiť zimný kabát a s ním aj zimné kilečká. Teraz je naozaj skvelý čas naštartovať svoje telo aspoň malou očistou. Mnohí ľudia v tomto období držia niekoľkodňové pôsty alebo majú rôzne očistné kúry. Toto všetko sa teraz veľmi hodí a napomôcť nám k tomu môžu aj cviky z jógy.

Prečo a ako detoxikovať?

Naše telá sa očisťujú od toxínov do určitej miery každý deň. Vhodnou stravou, dostatočným pitným režimom a správnym cvičením však proces očisty vieme ešte viac podporiť. Takouto pravidelnou SEBAstarostlivosťou zabraňujeme usadzovaniu škodlivých látok v tele a vieme tak predchádzať vzniku vážnejších ochorení, únave a vyčerpanosti, podporujeme svoju imunitu a vnútornú rovnováhu.

Pravidelný pôst alebo detox, podporený cvičením a pokojným mentálnym stavom, je najlepšou cestou k tomu ako ostať dlhodobo zdravý.

V tomto článku sa nebudeme zaoberať stravou, ale vyzdvihneme rolu jógových cvikov pri detoxikácii a odporučíme si 5 top cvikov. Všeobecne však platí, že predklony, záklony, rotácie a otočené polohy v jóge stimulujú činnosť vnútorných orgánov, ktoré, keď správne fungujú, podieľajú sa na odplavovaní odpadových látok z tela.

očista

 

5 cvikov, ktoré nám podporia očistu tela aj mysle

V každej pozícii skúsme ostať 10 nádychov a výdychov s tým, že dýchame do brucha – s nádychom sa bruško rozpína do všetkých strán a s výdychom uvoľní:

# 1: Predklon s prepletenými prstami

Stimuluje činnosť hrubého čreva, trávenie a pomáha upokojiť nervový systém (skvelá pozícia aj pre detox od úzkostlivých a depresívnych myšlienok)

joga

 

# 2: Kobylka

Tento cvik nielenže posilňuje celú zadnú líniu tela a zlepšuje držanie tela, ale tiež tlakom na brucho podporuje trávenie, masíruje vnútorné orgány a pomáha pri redukcii tuku na bruchu

kobylka

 

# 3: Twist v sede

Pozícia vytvára tlak na brucho a stimule činnosť pečene a obličiek. Po uvoľnení pozície sa tak do nich naleje čerstvá krv. Rotačné pozície nám tiež pomáhajú eliminovať stres a upokojiť nervový systém, čo pôsobí ako “detox od napätia a negativity” pre telo aj myseľ. :-)

twist

 

# 4: Mostík

Zapojenie sedacích a chrbtových svalov, otvorí priestor brušku a hrudníku, čím si napomôžeme k lepšiemu dýchaniu, tráveniu a vylučovaniu.

mostík

 

# 5: Sviečka

Sviečku robíme vždy ku koncu jógovej zostavy, a tak isto aj v tejto detox sekvencii si ju dáme až na záver, keď je chrbtica a telo už trošku pružnejšie a pripravenejšie.

Ak túto pozíciu nemôžete robiť, spravte aspoň jej alternatívu – dajte sa čo najbližšie ku stene, pod panvu si položte 1-2 vankúše a nohy si vyložte na stenu. Zotrvajte v pozícii 10 nádychov a výdychov.

Benefity: táto pozícia nám pomôže rozprúdiť naakumulovanú lymfu z nôh, zmena gravitácie pôsobí benefitujúco pre tráviace orgány.

sviecka

Jar volá von a láka k pohybu, preto stále platí, že najlepšou očistou je každodenný pohyb ako taký. :-)

Prechádzky do lesa, rýchla chôdza, beh, bicykel…toto všetko si doprajme každý týždeň. Jógová zostavička je už len skvelým každodenným bonusom naviac, prostredníctvom ktorého stimulujeme vnútorné orgány, “vykrúcame” telo do polôh, kam by sa možno bežne nedostalo. :-)

 

Chceš si zacvičiť viac joga zostáv? Vstúp do online fitka Fitshaker, zapni si program YOGA a ponaťahuj sa v sprievode profi inštruktoriek:

cvicenie

 

Vyskúšaj aj tieto joga cviky:

Mindfulness jóga – o aký druh ide + video ukážka

6x joga pozície na vybudovanie sily a vôle

5x joga pozície na prebudenie radosti

8 joga cvikov na naštartovanie metabolizmu

Andrea Peniaková

Som inštruktorkou cvičení Pilates a Mindfulness Yoga v Bratislave (www.peniakova.com, www.fb.com/cviceniaba). Zacvičiť si so mnou môžeš ale aj cez Fitshaker. :-)
Tiež som lektorkou cvičenia BabyBalance, ktoré je určené pre maminy s deťmi do 3 rokov a ktoré učí správne a hravo stimulovať dieťa po všetkých stránkach. Môj život ma baví a snažím sa žiť úprimne, s radosťou a ľudsky. Tiež sa usilujem žiť s vďačnosťou za to čo už mám, zatiaľ čo pracujem na tom, čo chcem zmeniť a dosiahnuť.
Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 27/03/2019 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre