Najväčšie chyby žien pri chudnutí – alebo ako si dať postavičku do šejpu

Priznajte sa! Však máte doma dobre utajenú sladkosť na najvrchnejšej poličke? Len pre istotu, keby náhodou. Zásah, prvá chyba! Nie ste predsa škrečky, čo si musia robiť zásoby maškŕt alebo tuku. Takéto chyby robia škrečky pri chudnutí.

1. Vedeli ste, že maškrtením jednej sladkosti denne mimo hlavného jedla, môžete postupne, a hlavne nenápadne, pribrať až desať kilogramov ročne?

Čokoláda k poobedňajšej kávičke, keksík plný stužených tukov a cukru alebo tučný svokrin koláčik po nedeľnom obede.

Ste v šoku? Vyriešite to tým, že sladkosti vôbec nebudete kupovať a vyhodíte aj skryté zásoby. Závislosť od cukroviniek je droga, ale dá sa liečiť. Radšej si urobte sladké raňajky a časom táto potreba úplne zmizne.

sladkosti

 

2. Stop drastickým diétam!

Ak stále veríte, že fungujú, ešte ste sa nepopálili na horúcej tukožrútskej polievke. Jojo efekt je ako bumerang, pošramotí vám metabolizmus a priberiete viac, než ste schudli. Diéty fungujú len krátkodobo a odporúčajú sa len pacientom s vážnou chorobou alebo pred operáciou. Ak ste zdravé ako biorepa, váhu nemusíte riešiť neprirodzene a nejdete ani schudnúť za dva týždne do plesových šiat. Tak nevymýšľajte!

ako schudnut

 

3. Odmeny za tréning

Makáte ako o dušu spasenú a ani po mesiaci nevidíte efekt? Dokonca ste pribrali? Stavím sa, že sa pravidelne odmeňujete za výkon. Vtip je v tom, že pri redukovaní hmotnosti musíte mať vyšší výdaj ako príjem. To je učivo zo základnej. Áno, je to ťažké, no dajte si po večernom tréningu hodinu bez jedla a až potom niečo dobré, bielkovinové.

Domáca úloha: vygúgliť si sacharidy a bielkoviny.

zdravá výživa

 

4. Nervy obalené v čokoláde

Ešte nespí, ide môj obľúbený film, nebola som behať, zasa plače, chce vodu, chce cikať, chce, aby som sa zbláznila! Bežné myšlienky matky domácej na konci celodenného maratónu. Deti občas vedia presne brnknúť na tú správnu strunu. A už to ide: celá čokoláda na posedenie, pol kýblika zmrzliny pri telke, prípadne iné prvoplánové utešovadlo, z ktorého sa fantasticky priberá.

Choďte sa vtedy radšej napiť vody. Maškrtky sú pre psy, vy ste predsa ženy s pevnou vôľou a zadnicou, tak si to nalepte na chladničku!

chudnutie

 

5. Tlačíte na pílu

Ak máte za sebou prebdenú noc, ledva zvládate chod domácnosti a tvár vám zdobia kruhy pod očami, určite vypustite tréning. Jeden deň vás nezabije. Telo sa po tridsiatke pomalšie regeneruje, potrebuje oveľa viac spánku a oddychu.

Relaxovať pri deťoch? To znie ako sci-fi. V deň bez cvičenia si spravte radšej pleťovú masku a dajte si pohár suchého bieleho.

dennik aktivnej matky

Tento text je úryvkom z knihy Denník aktívnej matky. Ak sa ti úryvok páčil a chcela by si si takýchto podobných úryvkov prečítať omnoho viac, zabehni do najbližšieho kníhkupectva a hľadaj knihu. ;-)

 

A vieš, čo ti pomôže dostať tvoju postavičku do šejpu? Okrem vyváženej zdravej stravy je to aj pravidelný pohyb. Mrkni na Fitshaker, či si nevieš vybrať spomedzi viac ako 16-tich programov:

cvičenie pre ženy

 

Možno by sa ti mohli páčiť aj tieto články:

Chudnutie ti znovu nevyšlo? Čo robiť?

4 kroky, ktoré urob predtým, než začneš chudnúť

Ako spaľovať kalórie aj dávno potom, čo si odcvičila?

Adela Jasenovcová

Mama dvoch dcér, ktorá sa nechce zmieriť s tým, že na bruchu nemá tehličky. Milujúca svoje deti, no stále s potrebou realizovať sa. Neúnavný bojovník a nekompromisný optimista. Keď ľudia vravia “čo si pipi?!”, práve začínam. Vyvraciam mýtus, že dojčiace ženy po pôrode by nemali športovať. Po šestonedelí som sa v oboch prípadoch vrátila k behu. Predtým som precvičovala zumbu, viedla vlastné fit štúdio, mám certifikát Ministerstva školstva inštruktorky aerobiku a certifikát z učiteľského tréningu aštánga jogy od Jara Páveka. Vypínam pri joge, po piatom kilometri na cyklistickom trenažéri, ale aj v lese so psom a rodinou. Venujem sa literárnej tvorbe, veľa čítam, živím dušu hudbou a dobrými filmami. V januári 2018 mi vychádza knižný debut pod názvom Denník aktívnej matky.
Adela Jasenovcová

Článok bol pridaný dňa 25/05/2018 a zaradený do kategórie: ChudnutieVšeobecné   |   Autor: Adela Jasenovcová

Komentáre