Inšpiratívna premena Simonky – dvojnásobnej mamičky, ktorá zhodila až 18 kg!

Spolu s prvými mesiacmi nového roka prichádza odhodlanie začať a dokázať všetko, čo si si zaumienila. Nový začiatok poskytuje príležitosť na vybudovanie nových návykov a možnosť vykročiť tým správnym smerom vpred. Ak si sa rozhodla, že dovolíš zdravému životnému štýlu, zahŕňajúcemu efektívne cvičenie, správne stravovanie a pozitívne zmýšľanie, preniknúť do tvojho života a zmeniť ho k lepšiemu, prinášame Ti parádnu dávku motivácie v podobe rozhovoru so Simonkou Varholovou. Inšpiratívna žena a najmä mamička, ktorá vďaka cvičeniu a zdravej strave premenila svoje sny na skutočnosť, Ti prezradí svoj tajný recept na úspech a presvedčí ťa, že to spolu so svojimi deťmi hravo zvládneš. Neváhaj a prečítaj si jej skvelý príbeh!

Podarilo sa Ti schudnúť úžasných 18 kíl. Čo stálo za Tvojou skvelou premenou? Povedz nám niečo o sebe a priblíž našim čitateľkám svoj príbeh.

Už v 17 rokoch som začala s jednou diétou, pri ktorej sa mi podarilo zhodiť za 2 mesiace 12 kilogramov, a to som nemala nadváhu. Touto cestou som sa však dostala do podváhy. Pri výške 179 cm som vážila 57 kilogramov. Aj napriek tomu som sa však cítila veľmi dobre a s obliekaním to bola jedna báseň – žiadne meditácie pred skriňou a zdĺhavé premýšľanie o tom, čo si obliecť, aby som si zakryla zadok a vyčnievajúce brucho. Dalo mi to veľký pocit slobody. Žiadne obmedzujúce kilá navyše. Po tom, ako sa mi narodila prvá dcéra, som však pribrala počas tehotenstva 30 kíl. Po pôrode som zhodila ostávajúcich 19 kg len za pár mesiacov, no chudla som s 90 dňovou rozlišovacou diétou – nič iné som vtedy nepoznala. Vtedy mala táto diéta dobré ohlasy a držal sa jej nejeden človek v mojom okolí. V treťom ročníku na vysokej škole som však opäť pribrala a už som si niesla tých pár kíl navyše. V štvrtom ročníku som otehotnela opäť. Moja váha po druhom pôrode sa vyšplhala na pekných 86 kilogramov. Keďže som svojej dcére dávala vlastné materské mlieko, nemala som možnosť sa priveľmi ponáhľať, no dva mesiace po pôrode som začala cvičiť HIIT tréningy s videami od fitness trénerky Marušky Hlouškovej. Telo sa mi spevnilo a vďaka cvičeniu som schudla dve kilá, no zvyšné kilá zostávali aj naďalej – a tak som sa po úspešnej štátnej skúške opäť vrhla na delenú stravu. Podarilo sa mi najprv schudnúť 6 kg (tie šli dole veľmi rýchlo), následne som si po krátkej pauze dala so sestrou stávku: Ktorá z nás schudne 5 kg, dostane určitú finančnú odmenu. Samozrejme, že som vyhrala! :-) O niečo neskôr sa mi stal úraz, pri ktorom som schudla ďalších 6 kg. Váha mi odvtedy stála na takých 67 až 68 kilogramov. Prešli tri roky a váhu si stále držím. Dokopy som takto schudla cca 18 kilogramov a z konfekčnej veľkosti 44-46 som pri výške 179 cm prešla na veľkosť 38 za necelých 6 mesiacov.

premena

Čo sa okrem postavy a lepších návykov v Tvojom živote zmenilo?

Začala som sa cítiť opäť atraktívne a zvýšilo sa mi sebavedomie. Je to úžasný pocit, ak si človek niečo zaumieni a následne to aj dokáže. Začala som sa viac tešiť z celkového obliekania a už pre mňa nie je zháňanie nejakých riflí či trička, ktoré sa mi páčilo, žiadnym problémom.

Popri fyzickej aktivite a prípravách zdravých jedál sa venuješ aj svojim ratolestiam. Mnohé mamičky sa vyhovárajú práve na nedostatok času, no Ty si svojím úžasným výsledkom podobné tvrdenia šikovne vyvrátila. 

Najprv som cvičila vždy, keď moje deti spali – pravidelne a bez ohľadu na to, či sa mi chcelo v ten moment cvičiť alebo nie. Odhodlala som sa a povedala si, že 15 minút HIIT cvičenia mi určite neublíži. Navyše ma, už na spomínané cvičenie, namotivovala samotná mama dvoch detí (fitness trénerka), ktorá ma svojou premenou naozaj neuveriteľne inšpirovala. Sľubovala výsledky vďaka efektívnemu 15 – minútovému cvičeniu za deň, ktoré bolo vtedy zadarmo. Čo sa týka stravy, príprava bola a aj je neuveriteľne jednoduchá a rýchla. Postupne však deti rástli a mohla som začať cvičiť aj dlhšie, čo pretrváva až dodnes. Najdlhšia zostava u mňa trvá maximálne 40 minút a mojim deťom sa dokonca páči, keď v ich prítomnosti cvičím, niekedy po mne samotné cviky aj opakujú. To je dôkazom toho, že na cvičenie sa dá skutočne nájsť čas aj vtedy, keď deti vychovávate sama.

Pomocou cvičenia a zdravej stravy si dosiahla krásne výsledky. Cvičíš si v pohodlí svojho domova, alebo navštevuješ fitnescentrum? Koľko krát do týždňa a ako intenzívne cvičíš?

Ako som spomínala, viac ako dva roky som cvičila pravidelne 4 až 5 krát do týždňa HIIT zostavy s Maruškou – len doma s vlastnou váhou. Posledný polrok však cvičím so Zuzkou Light každý deň. Trikrát do týždňa strečing, raz zdvihy na hrazde, zostavy s kettlebellom, švihadlom a činkami s váhou 6 kilogramov. Mám rada aj zostavy s fit slide a fit loptou, tiež s gumou na cvičenie a trampolínou. Stránky si platím a každý deň cvičím zostavu, ktorá sa mi páči najviac. S vyššími váhami cvičím aspoň trikrát do týždňa a jeden deň v týždni s vlastnou telesnou váhou. Do fitka nemám čas chodiť, povedala som si, že budem mať doma vlastné :-). Tiež odporúčam ženám radšej menej cvičiť, ale jednotlivé cviky poriadne precítiť a vykonávať ich radšej pomalšie a technicky správne – nie je podľa mňa správne, celú zostavu narýchlo odcvičiť a previesť ju nesprávne.

pribeh o chudnuti

Prezraď nám, čo si spravila so svojimi stravovacími návykmi a akým spôsobom si upravila stravovanie.

Tak ako som uviedla, všetky kilogramy sa mi podarili zhodiť delenou stravou, a potom som si už len dávala pozor na príjem. Momentálne robím to najrozumnejšie, čo môžem. Dala som si napísať jedálniček, ktorý sa snažím dodržiavať – mojím cieľom je pokračovať a chcela by som dať jednu konfekčnú veľkosť dole. Tuku mam ešte dosť a konfekčná veľkosť 38 ma nebaví. Priznám sa, mala som už takmer konfekčnú veľkosť 36, no vrátilo sa mi to všetko späť, lebo som rýchlo chudla. Teraz na to pôjdem úplne pomaličky a natrvalo. Nejem takmer žiadny cukor (klasický rafinovaný nekonzumujem už roky) a vyhýbam sa aj obyčajnej bielej múke. Dávam si celkovo pozor na sacharidy, z ktorých osobne priberám najviac.

Obľubuješ určité typy jedál, ktoré si pripravuješ denne, alebo radšej experimentuješ v kuchyni?

Najradšej mám, ak si v daný deň môžem navariť to, na čo mám chuť. Nemám rada dopredu pripravované jedlá a tiež mi veľmi nechutí mäso. Najlepšie je čerstvé tofu, ktoré si kupujem z môjho obľúbeného ázijského obchodu. Buď ho neupravené len okorením a podávam s ryžou na vode, alebo si vymixujem hrušku s tofu, škoricou a erithrytolom – je to pre mňa najlepší tofu jogurt, ktorý je vhodný na desiatu alebo olovrant. Na raňajky mi chutí kaša z mletej pohánky, zmiešaná s gréckym jogurtom a ovocím, a na večeru nejaká ryba so zeleninou. Rada si pečiem aj špaldový chlieb. Osvedčilo sa mi jedlo pekne naaranžovať na tanier tak, aby hýrilo všetkými farbami zeleniny spolu s ostatnými zložkami samotného pokrmu.

Čo patrí medzi tvoje bežné pred tréningové a po tréningové jedlá? Preferuješ pravidelnosť v stravovaní?

Tréningy nemám také náročné,  aby som mala mať nejakú špeciálnu stravu. Stačí sa mi naraňajkovať, keďže viem, že v jedle mam zastúpené všetky makroživiny a po niekoľkých hodinách idem cvičiť. Po cvičení opäť to isté. Dám si obed, v ktorom je vo vhodnom pomere bielkovín, sacharidov a tukov, nastavených v hodnom pomere pre mňa. Nemám v intervaloch stravovania nejakú železnú pravidelnosť, pretože to pre mňa nemá veľký význam – ak má človek nastavený denný príjem, je jedno či to bude jesť 3 krát, alebo 5 krát za deň. Každému vyhovuje niečo iné a je dôležité, aby sme nezašli za svoje hranice.

pribeh o chudnuti

Veľmi podstatné je pri chudnutí najmä nastavenie mysle. Aký je Tvoj postoj k pozitívnemu pohľadu na okolie a na seba samú? Zmenilo sa Tvoje zmýšľanie v procese premeny?

Ak človek schudne, je ako vymenený, viac šťastný a vitálny. Je k svojmu okoliu láskavý, pretože je sám so sebou spokojný. Ľudia, ktorí ma po schudnutí videli, povedali, že zo mňa „odišla“ viac ako polovica a vyzerám skvelo. Niektorí sa ma pýtali, ako tak dokážem chudnúť. Lenže ja som veľmi tvrdohlavá, zatnem sa a musí byť po mojom. Nemám rada nedokončené veci, takže v tom svoju rolu hrá najmä moja povaha. Okrem toho verím v zázraky. Verím tomu, že ak človek po niečom veľmi túži, dosiahne to – sila myšlienky je veľká.

Ako je to u Teba s motiváciou? Čo bolo tvojím prvotným „hnacím motorom“, a čo ti naopak pomáha pri napredovaní aj dnes?

U mňa bola prvotným hnacím motorom premena fitness trénerky, ktorú vyššie spomínam – po deťoch nie je nič stratené a žena môže stále krásne vyzerať. Samozrejme koža je viac vyťahaná a vznikajú aj strie, s ktorými už nič nenarobíme. Aj napriek tomu je to lepšie, než vyzerať ako mech zemiakov. Motivácia je vo všetkom najdôležitejšia a bez nej by sme sa nikam nedostali. Samozrejme, treba mať vopred predstavu o tom, čo chceme dosiahnuť a ísť si za tým. Vždy keď nevládzem, predstavím si obraz svojho zdravého tela – aké ho chcem mať a ako chcem vyzerať – a hneď to ide ľahšie. Tiež ma veľmi motivujú endorfíny, ktoré sa v mojom tele nahromadia po cvičení, alebo si popozerám fotky svojich obľúbených fitness tréneriek, čo ma skutočne nenechá len tak sedieť. Vždy si poviem, že bez práce nie sú koláče a nič nie je zadarmo.

Máš nejaké tipy, ako si poradiť s výhovorkami a pokračovať vo svojich cieľoch bez odbočenia z cestičky za zdravým a funkčným telom?

Práve motivácia. Obraz toho ako chcem vyzerať a tiež staré fotky. Takto už viac vyzerať nechcem. Keď sa na ne pozerám, neverím, že som to bola ja. Ide aj o to, že ak už raz začnete a čosi dosiahnete, stane sa to vašou rutinnou záležitosťou. Je to automatické :-).

inspirativny pribeh o chudnuti

Každá z nás potrebuje mať  vo svojom živote niečo alebo niekoho, kto dokáže podržať, naplno podporiť a „nakopnúť“, keď to najviac potrebujeme. Je pre Teba podpora okolia dôležitá? Pomáha Ti zdieľanie svojich skvelých pokrokov na sociálnej sieti?

Priznám sa, že som nechcela zdieľať svoju premenu, no nakoniec neľutujem. Možno to naštartuje niekoho so sebou niečo robiť, a tým mu pomôžem. A ak nejakú mamičku motivujem, veľmi ma to poteší. Podpora je veľmi dôležitá a keďže ju doma veľmi nemám, som rada, že som svoju premenu zverejnila. Prišlo mi veľa pozitívnych správ a dáva mi to celé ešte väčší zmysel.

Ak by si mala na záver odporučiť niečo našim čitateľkám, čo by to bolo?

Ja som sa stále mylne domnievala, že len samotným cvičením schudnem a vypracujem sa. Dnes to považujem za veľmi úsmevné. Ak si neupravíte stravu, žiadne zhodené kilá nečakajte. Všetka tá práca z cvičenia sa bude skrývať pod tukom. Nech sa teda stane zdravá strava a vhodný celkový príjem vašou alfou a omegou. Odporúčam, dať si zo začiatku napísať jedálniček od osoby, ktorá vás bude svojím telom motivovať natoľko, že budete chcieť vyzerať ako ona, a tým pádom sa pohnete vpred. Tiež sa prestaňte vyhovárať na prácu či deti a nájdite si na seba denne aspoň hodinu času. Vaše telo sa vám len poďakuje. Treba sa len prestať ľutovať, nebyť lenivá a uvedomiť si, že to platí aj pri deťoch. Deti zase treba naučiť, že nie ste mašina a potrebujete trošku času aj pre seba. Nebojte sa toho a ak ich to naučíte, budú to rešpektovať – týmto spôsobom ich okrem iného aj navediete k športovej aktivite. Koniec koncov, cvičenie a zdravá strava vám dodajú energiu a väčšiu chuť do života.

Simonke veľmi pekne ďakujem za rozhovor a budeme jej držať palce na ceste k vytúženej postave!

 

Namotivovala ťa Simonka? Začni meniť svoj život práve teraz s videami na doma a s najlepšími slovenskými a českými trénerkami s Fitshaker.   

   fitshaker video

 

 

Neuveriteľná premena týchto žien, ťa povzbudí, nevzdať boj s kilami navyše!

Alenkina premena: “Synova choroba mi otvorila oči a schudla som 40 kg!”

Barborkina premena: “Schudla som 44 kg a teraz pomáham ďalším ženám!”

Luckina premena: Po pôrode som schudla 32 kg a dnes som osobná trénerka!

Dominika Pócsová

Redaktorka vo Fitshaker
Zdravému životnému štýlu som sa začala venovať pred niekoľkými rokmi a môj život sa od základov zmenil. Milujem šport, slnečné dni, úsmev a pripravovanie zdravých dobrôt. Každým dňom nadobúdam nové skúsenosti a popri štúdiu pravidelne cvičím, behám a najmä relaxujem prostredníctvom yogy. Svoj jedálniček som prispôsobila mojim intoleranciám na rôzne potraviny a týmto štýlom pripravujem každé jedlo. Naučila som sa myslieť pozitívne a cítim sa lepšie ako kedykoľvek predtým. Zdravý životný štýl je jednoducho cesta, na ktorej neexistujú žiadne odbočky. Rada sa o svoje znalosti z tejto oblasti podelím a inšpirujem prostredníctvom článkov.
Dominika Pócsová

Článok bol pridaný dňa 15/02/2017 a zaradený do kategórie: CvičeniePremenyStravovanie   |   Autor: Dominika Pócsová

Komentáre