Amyna premena: „Prvýkrát som strávila dovolenku bez skrývania sa pod uterákom.“

V dnešnom rozhovore sme vyspovedali Amy, ktorá sa tiež zúčastnila Výzvy do plaviek 2019. Prezradila nám o sebe dosť veľa. Porozprávali sme sa o momentálne veľmi aktuálnom prerušovanom pôste, cvičení od detstva a tom, aké sú jej plány po skončení výzvy. Prečítaj si týchto pár riadkov a nechaj sa motivovať do cvičenia aj ty! ;-)

Amy, vy ste uvideli, že vám Fitshaker zmenil život. Prečo to tak je? Kedy ste si povedali, že váš život je iný?

U mňa to nebolo o premene typu: doteraz som jedla hlúposti a vôbec sa nehýbala, teraz spravím zmenu o 180°. Od svojich jedenástich som sa päť rokov aktívne venovala bedmintonu (tréningy dvakrát do týždňa), potom som tancovala, milovala som korčuľovanie, lyžovanie, plávanie, niekedy okolo 17-tky som začala s behom. Približne pred tromi rokmi som prišla na chuť joge. Pri tej som zostala a cvičila ju raz – dvakrát za týždeň.

Vždy pred letom som si povedala: „Fuh, je treba so sebou niečo urobiť“, a tak som vždy obula bežecké topánky, tie prestriedala s korčuľami, tie vymenila za plavky a tak ďalej.

Cvičiť vo fitku alebo doma ma však nikdy nebavilo, pretože som nevedela, čo cvičiť a nonstop hľadať nejakú inšpiráciu bolo unavujúce.

S mojimi športovými aktivitami to tiež nikdy nevyšlo podľa predstáv. Stačilo na chvíľku vybehnúť z kolobehu a ja som začala cvičenie odkladať z dnes na zajtra, zo zajtra na pozajtra…. Až to skončilo tak, že som bola zo seba sklamaná a na cvičenie (okrem jogy) sa vykašľala.

V tomto ma Fitshaker naučil robiť veci inak. Dal mi konkrétne video na konkrétny deň a naučil ma chápať, že 30 minút proste zvládnem odcvičiť.

Tak sa pre mňa fyzická aktivita stala dennou súčasťou a ja som nemusela riešiť, či budem mať zajtra tri hodiny na to, ísť do fitka, cvičiť a dostať sa späť, alebo 2 hodiny na to, aby som odkorčuľovala na hrádzu a späť. Proste som doma vytiahla podložku, zapla video a o pol hodinku som už mohla utekať do sprchy a šup, do práce.

ako schudnut

 

Ako vyzeral začiatok vašej výzvy? Spomínate si na prvé odcvičené video?

Hneď, ako som sa o výzve dozvedela, rozhodla som sa to skúsiť a namotala som aj maminu. Netrpezlivo som vyčkávala na 6. mája a spravila dohodu sama so sebou, že tento rok to neskončí žiadnym odkladaním, výhovorkami, ani vzdaním sa. Ako však začala výzva, bum! Prechladnutie. Veľmi som sa hnevala, ale čo sa dalo robiť.

Namiesto utorka som teda začala v piatok videom s Diankou, ktoré bolo úplne v pohode a dosť ma to potešilo. V sobotu som teda rovno klikla na plánovaného Janyho. Už o dve hodiny som si nedokázala sadnúť. Toho chlapa som neznášala a milovala zároveň! A rozhodla sa, že na konci výzvy budú pre mňa jeho videá tak v pohode ako tie Diankine.

zdrava strava

 

Čo vám dala táto výzva? Čo vás naučila a v čom vám otvorila nové možnosti?

Ako som už zmienila, pre mňa je najväčším benefitom fakt, že dnes sa na cvičenie pozerám ako na prirodzenú súčasť dňa.

Každý večer, keď si ľahnem do postele a idem nastaviť budík, pozriem sa, aké cvičenie mám naplánované na zajtra a naladím sa naň. Ráno, hneď po zobudení, vyskočím z postele, umyjem sa, dám si športovú podprdu a idem na to. Ranné cvičenie mi vyhovuje najviac, mám pocit, že najviac vládzem a aj ma najlepšie nabudí na celodenné fungovanie. Keď boli vo výzve dni jogy a pilatesu, pridávala som si vtedy na večer ešte beh, len tak, sama od seba, žiadne nútenie.

Zrazu som zistila, že ma nebolí chrbát, že mám akosi viac energie a už dva-tri dni bez cvičenia sú pre mňa také zvláštne, proste tam niečo chýba.

Keď som koncom júna trávila dovolenku v Turecku, prvé, čo som si zbalila, bolo športové oblečenie a bežecké topánky. A skutočne som ho tam využívala :-).

plavky

 

Zmenil sa u vás aj jedálniček? Zaradili ste doňho nejaké potraviny, ktoré v ňom predtým neboli?

Môj jedálniček sa zložením priveľmi nezmenil. Nikdy som neobľubovala mastné, vysmážané, presolené jedlá či sladené nápoje. Čo som však od detstva milovala, boli sladkosti. Na tých som sa snažila zapracovať :-).

Čo sa mi podarilo, je, že do kávy si už nedávam cukor, do svojich dennodenných kaší nepoužívam žiadne sladidlo dovnútra, osladím si vždy len vrch a tiež fakt, že už nejem toľko čokolády. Aj keď občas si nejaký kúsok dám a teraz nehovorím o 86% ekvádorskej čokoláde. Ak sa mi žiada, dám si pokojne 4 štvorčeky tej “hnusnej” mliečnej. Alebo kopček zmrzliny, rovnako, ako kúsok pizze.

Čo som totiž zmenila, je spôsob, akým jem. Dodržujem pravidlá 16-hodinového pôstu v rámci Intermittent fasting, čiže jedlo si dám len v 8-hodinovom intervale. 16 hodín (vrátane spánku) potom nejem a začínam klasicky raňajkami, ktoré si nosím do práce a jem ich po 12-tej. Niekedy o 4-tej dostanem potom chuť na obed, po ňom si ešte niekedy zobnem nejakú maličkosť a klasickou večerou končím svoj deň o ôsmej hodine večer. Som takto omnoho spokojnejšia, nemám vlčí hlad (ako napr pri štýle “malé porcie 5x denne”), lepšie mi spaľuje a nemám také problémy s trávením, ako som zvykla.

intermittent fasting

V rámci jedenia si všetko zapisujem do appky, kde si sledujem počet prijatých kalórií aj tzv. makrá a tým sa vraciame zase k tomu, prečo si doprajem aj niečo nezdravšie. Je to spôsob IIFYM (if it fits your macros), čiže hlavné jedlá mám nutrične vyvážené a bohaté na všetky zložky a zopár zostávajúcich percent pokojne využijem na zmienenú tabličku čokolády či kopček zmrzliny. Musíme si uvedomiť, že nie sme na nejakej drastickej diéte, ktorá o dva týždne skončí. Meníme svoj životný štýl. A ten musí vyzerať tak, aby sme ho zvládli dodržiavať už do konca života. Vyzerá to tak, že ja už som svoju cestu našla.


Poznámka redakcie: To, že Amy tento spôsob vyhovuje, neznamená, že ho odporúčame všetkým. Každý si musí nájsť svoju cestu. Tak, ako píše Amy, dôležité je, aby bol jedálniček nutrične bohatý a vyvážený.


jedalnicek na chudnutie

 

Ako vyzerala vaša premena v číslach? Koľko kíl a cm sa vám podarilo zhodiť :-)?

Tu upozorňujem, že aj moja malá premena nie je o číslach, skôr o tom, ako vyzerám. Pred výzvou som na 175 cm vážila striedavo 68-69 kg, dnes mám 65. Svoju métu 62 kg som síce zatiaľ nedosiahla, avšak, nevzdávam sa a idem ďalej. Čo je hlavné, na kilách mi už tak nezáleží, najmä keď vidím odraz v zrkadle, ubúdajúce centimetre a prechod z veľkosti 38 na 36. V kilách to teda bolo len niečo okolo troch, v centimetroch nasledovne:

  • prsia: -2 cm
  • pás: -5 cm
  • spodné brucho: -8 cm
  • boky: -2 cm
  • stehno: -3 cm

ako schudnut z brucha

 

Skončilo pre vás po výzve aj cvičenie? Alebo ste nabrali druhý dych a cvičíte s nami ďalej?

Nie, hneď deň po výzve som si zapla program Dynamic pump s Leou, ktorá mi najviac učarovala, ktorej cvičenia ma bavia, ich štýl mi vyhovuje a jej prístup považujem za úžasný. Takto cvičím s úsmevom naďalej každý deň, občas si k tomu i zabehám a pridám jogu či pilates.

 

Ak by ste mali znova možnosť ísť s nami do výzvy, dali by ste sa na to?

Určite áno, veď som prvý raz v živote strávila dovolenku bez skrývania sa pod uterákom a už sa teším na druhú, na ktorú onedlho vyrazím. Konečne som dosiahla zo zaumieneného “aspoň niečo” a zistila som, že keď sa naozaj chce a namiesto výhovorky sa hľadá dôvod, prečo áno, dá sa to. Teším sa na to, ako sa dnes môj 87. deň cvičenia raz zmení na 870-ty a ako sa budem postupne meniť k lepšiemu. Nikdy nezabudnem, ako som si pred výzvou čítala tieto rozhovory o premenách a nechala sa nimi nakopnúť a vyhecovať. Vtedy by mi vôbec nenapadlo, že raz taký budem môcť poskytnúť i ja sama a možno niekoho ďalej inšpirovať. Btw, baby, nechajte sa, je to to naj, čo môžete urobiť!

Takže, mimo veľkej vďaky samej sebe, že som to nevzdala a dotiahla do konca, no neprestala ani tam a šla ešte ďalej, patrí obrovské ďakujem aj celému tímu Fitshaker. Za všetky tie recepty, články, rady, podporu a v neposlednom rade za prínos slovenskému fit svetu týmto skvelým systémom cvičenia :-).

premena

Ďakujeme za krásne slová a veríme že ťa článok nakopol tak, ako kedysi nakopli články Amy.

 

Vieš o tom, že svoj progres si môžeš zapisovať aj do novučičkého Fitness diára® 2020, ku ktorému ako jeden z bonusov získaš aj tabuľku na meranie progresu (napr. v behu, posune v joge a pod.)?

fitness diar 2020

 

Prečítaj si aj ďalšie inšpiratívne príbehy:

Ivanka sa pustila do výzvy, kde si postupným cvičením zamilovala najprv neznášajúce HIIT cvičenie

Danka má po 50-tke, no vôbec tak nevyzerá. Pozri si jej príbeh

Aj Annamaria sa pustila do Výzvy do plaviek 2019. Pozri si jej premenu

Veronika Kašická

Redaktorka vo Fitshaker
Ako maskérka v divadle sa stretávam s mnohými vecami, ktoré obsahujú veľa chémie. Preto sa snažím o presadenie prírodnej kozmetiky a zdravého jedla aspoň v osobnom živote. Hľadanie a vytváranie nových veci pre telo a pleť z ingrediencií, ktoré nám ponúka sama príroda je moje veľké hobby. Verím, že jedného dňa si ľudia opäť všimnú, že kvalitné a zdravé prípravky na telo, tvár či vlasy sa dajú pripraviť aj doma bez zruinovania peňaženky.
Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 01/10/2019 a zaradený do kategórie: Premeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre