6 tipov, ako mať večer po práci viac energie na cvičenie

Vyzerá to ako záhada, ale je to veľmi jednoduchý proces, ktorý ťa vedie do tejto situácie. Mnoho ľudí s tým bojuje a má pocit, že je za to zodpovedná napríklad strava, v ktorej prijímaš málo energie, alebo máš pocit, že potrebuješ dobiť energiu nejakou kávou prípadne iným stimulantom. Pravda je však niekde úplne inde. A my si teraz povieme, kde.

Neustále za mnou prichádzajú ľudia, ktorí majú spoločné ciele – zhodiť prebytočné kilá, cítiť sa lepšie, byť zdravší, vyzerať lepšie, mať lepšiu kondíciu, naučiť sa zdravo stravovať. Problémom je, že často majú pocit, že na to nemajú čas a energiu.

Po analýze skoro vždy prídeme na to, že čas majú, ale energia niekde zmizla.

A tu sa dostávame na kameň úrazu celej situácie. Energia! Všetci ráno vstávame (pokiaľ sa dobre vyspíme) s nabitou batériou. Máme v sebe pomyselnú baterku, ktorá je ráno nabitá na takmer 100% a počas dňa sa vybíja.

Rozdiel je však v tom, že každý z nás príde domov s iným počtom percent energie. Vieš, môže sa stať, že si mala v práci ľahký deň a po práci prídeš domov a máš v pohode ešte 50% energie, ktorá sa ti zvýšila. V tom prípade máš pocit, že máš kopec energie a čas, ktorý máš, využiješ na tréning, alebo prípravu kvalitného jedla.

Teraz si predstav, že je tu iný prípad a ide o deň, ktorý je v práci veľmi stresujúci, unaví ťa, máš pocit, ako keby z teba vysávačom vytiahli takmer všetku energiu, ktorú si ráno po kvalitnom spánku mala. Prídeš domov a cítiš sa úplne na nič. Bolí ťa hlava, si hladná, nervózna, máš chuť svoje telo zhodiť niekam na gauč a dobíjať energiu. Je jasné, že hoci máš ešte dajme tomu 2 hodiny voľného času, tak máš pocit, že nemáš žiaden čas, lebo sa musíš dávať dokopy.

Ako sa hovorí tam je pes zakopaný!

unava

 

Ako mať večer po práci viac energie na cvičenie?

Čo sa dá urobiť preto, aby si nemala večer po práci ledva 15% batérie, kedy je nutné pripojiť sa čím skôr na nabíjačku?

# 1: Pozerať sa na stresujúce situácie inak

Všetko je to o postoji. Aj ja mám niekedy v diári deň preplnený úlohami a už pri pohľade na ne som v strese a vyčerpáva ma to. Prišiel som však na to, že ani ja nie som stroj a aj tak v danom momente môžem vykonávať len jednu úlohu. Takže sa vždy sústredím len na tú jednu úlohu a ostatné nevnímam.

Keď ju mám hotovú, prejdem na ďalšiu a takto postupne odpracujem čo je potrebné. Faktom je, že často proste nestihnem všetky, ale som s tým vyrovnaný. Presuniem ich do iného dňa, alebo niekedy do iného týždňa a venujem sa im neskôr. Stále sa to snažím vylepšovať a nastavovať to tak, aby ma to stresovalo čo najmenej a postupne sa mi darí.

To isté platí aj pre teba. Keď sú situácie, ktoré ťa stresujú, skús sa na ne pozrieť inak. Upokoj sa. Začni uvažovať, čo môžeš urobiť pre to, aby to na teba nevytváralo tlak a ak ti nič nenapadá, alebo máš pocit, že sa to ani nedá inak vyriešiť, skús sa opýtať niekoho, kto na dané situácie v tvojom okolí reaguje pokojne, môžeš sa od neho niečo naučiť a môže ťa to posunúť ďaleko vpred.

stres

 

# 2: Mať poriadok vo veciach

Väčšinou nám vytvára stres chaos. Ak nemáme poriadok vo veciach, ak nás zahlcujú úlohy a snažíme sa ich nosiť v hlave, tak nás to vyčerpáva a stresuje.

Vezmi si diár, ceruzku alebo pero a začni si všetky úlohy, pripomienky, nápady a administratívu zaznamenávať na papier. Budeš mať pocit ľahkosti.

Ja mám so sebou diár stále, alebo si píšem všetko, čo mi napadne do mobilu. Veľmi mi to pomáha, lebo mám pocit, že sa zbavujem zbytočností, ktoré by som inak nosil v hlave a stresovali by ma.

poznamky

 

# 3: Vhodná strava celý deň

Ak si hladná, nie si to ty. Poznáš túto frázu z reklamy na tyčinku? :-D

Ja áno a potvrdzuje sa mi to. Ak som hladný, vyčerpáva ma to, mám menej energie, som nervózny atď. Preto je dôležité mať vyváženú stravu a hlavne ju konzumovať pravidelne, aby nás to nevyhadzovalo z rovnováhy.

hlad

 

# 4: Spánok navyše

Pomôže aj spánok navyše. Spánok a všetky body, ktoré tu popisujem, sú nabíjačky, ktoré má človek stále po ruke. Využi po práci aj krátky 15-20-minútový spánok, ktorý ťa nabije a doplní vyčerpanú energiu.

spanok

 

# 5: Studená sprcha

Ak mám náročný deň v práci, veľmi mi pomáha studená sprcha. Cítim, že telo aj hlava sú z celodennej záťaže prehriate, a preto si dám chladnú sprchu. Cítim sa ako nový človek. To isté mi potvrdili aj klienti.

Je to skvelá vec, ktorá naštartuje regeneráciu a je to aj spôsob meditácie, kedy sa na nič iné nesústredíš, len cítiš mierny chlad a všetky procesy v vojom tele sa opäť naštartujú.

otužovanie

 

# 6: Relax, meditácia, rovnováha

Prostredníctvom pravidelného relaxu si vieme udržať rovnováhu, a teda našu baterku pravidelne dobíjať. Pre každého je relax niečo iné. Niekto má rád teplý kúpeľ, niekto prechádzku v prírode, niekto meditáciu a niekto zase spánok.

Nájdi si aj ty, čo je relaxom pre teba a pravidelne to používaj na to, aby si zvyšovala svoju energiu. :-)

meditacia

Verím, že sa po aplikácií týchto krokov do praxe, budeš cítiť ako nikdy predtým a konečne budeš mať energiu aj čas na to, aby si mohla robiť to, čo chceš robiť.

Aj ja ako tréner som prešiel svojou vlastnou premenou a ak sa chceš o nej dozvedieť viac, tak si stiahni ukážku môjho príbehu. Verím, že ťa bude inšpirovať a nájdeš v ňom kopec informácií, ktoré ťa posunú vpred a budú ťa motivovať. :-)

 

Premýšľaš nad myšlienkou začať si zapisovať úlohy, povinnosti a všetko, čo potrebuješ vypustiť z hlavy na papier, najlepšie do diára? V novom roku 2020 to môžeš robiť v našom Fitness diári® 2020.

fitness diar

 

 

Keď už vieš ako mať večer po práci viac energie, využi ju napríklad na cvičenie. Aj tieto zostavy sa ti môžu páčiť:

8x cviky na chrbát, ktoré môžeš robiť v pohodlí domova

Tréning na celé telo s fitness trénerkou Zuzkou Light, ktorú poznajú aj v Amerike

8x cviky na zadok, aby si sa zbavila neželanej celulitídy

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 18/10/2018 a zaradený do kategórie: Pre fitmaminkyVšeobecné   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre