Tipy, ako zvládnuť cvičenie aj v horúčavách

Vonku je leto a k letu patrí teplo. Momentálne sa teploty už okolo obeda šplhajú k tridsiatke. Človek sa potí, nič sa mu nechce a máme pocit, že zaliezť niekam do chladného kúta s limčou v ruke je to najlepšie riešenie. No keďže sa nachádzaš na stránke Fitshaker a my pohyb milujeme, či je teplo a či zima, prinášame ti tipy, ako cvičiť aj v tomto teple. ;-)

# 1: Skoro ráno, neskoro večer

V letných horúčavách sú práve tieto časti dňa na šport najideálnejšie. Vonku je chladnejšie, vzduch je príjemnejší a človek má viac síl.

Skús si ráno privstať a odcvičiť si napr. video na Fitshakeri skôr. Môžeš objaviť aj čaro ranného behu, či si pozrieť východ slnka z bicykla. Ak nie si ranné vtáča, môžeš skúsiť cvičiť aj večer, keď bude vzduch vonku znesiteľnejší. POZOR však, môže ťa to nabudiť až tak, že potom nezaspíš. Nechaj si po tréningu aspoň 2-3 hodiny, kým pôjdeš spať. Prípadne skús večer cvičenie na relax, napr. takú jogu či Pilates.

beh

 

# 2: Tieň

Ak najradšej športuješ vonku a ráno ani večer pre teba veľmi neprichádza do úvahy, skús si nájsť miesto na cvičenie, kde je veľa tieňu. Uvidíš sama, teplota je tam oveľa príjemnejšia, ak do toho zafúka aj nejaký ten vánok, budeš mať radosť  takom prostredí cvičiť. ;-)

joga

 

# 3: Voda, voda, vodička

Nepoznám človeka, ktorý by neocenil schladenie vo vode. Ponoriť sa až po krk do chladnej vody je v lete ako balzam na dušu. Zaraď v tomto teple do svojho cvičebného plánu aj vodné športy.  Zaplávaj si zopár dĺžok v bazéne, skús aqua zumbu, alebo si jednoducho zašanti v bazéne s deťmi. Budeš sa hýbať, bude ti príjemne a navyše stráviš perfektný čas so svojimi ratolesťami.

Nezabudni sa ale poriadne natierať krémom na opaľovanie.

plavanie

 

# 4: Pitný režim

Keď  je vonku takto horúco, je potrebné prijať naozaj veľa tekutín. Isto vieš, že keď hovoríme o pitnom režime, bavíme sa o čistej vode, resp. môže byť ochutená napr. bylinkami (mätou, medovkou, …) alebo citrónom, limetkou. Do pitného režime však môžeme zahrnúť aj ovocie a zeleninu bohaté na vodu ako sú napr. melón či uhorka.

Samozrejme, môžeš si dopriať aj nejakú domácu limonádu ideálne bez cukru alebo len s minimom (ak už osladzovať, radšej využi med a naozaj len v nevyhnutných prípadoch, ak by bolo napr. ovocie veľmi kyslé).

melon

 

# 5: Oblečenie

Cvičenie doma v týchto teplách si môžeš spríjemniť napríklad aj tým, že budeš cvičiť len v spodnom prádle. Presnejšie v športovej podprsenke a nohavičkách. Doma ťa takto nikto neuvidí a ty sa budeš cítiť príjemne. Ak cvičíš vonku, určite zvoľ ľahké a priedušné oblečenie, skús sa o tom poradiť v špecializovaných obchodoch. Odborníci ti v nich poradia s výberom funkčného oblečenia vhodného do každého počasia.

cvicenie doma

 

# 6: Mysli na seba, počúvaj svoje telo

Hoci milujeme pohyb, ani my necvičíme nasilu. Ak ti bude tvoje telo hovoriť, že potrebuje oddych, lebo je z toho tepla vyčerpané, nenúť sa robiť niečo nasilu. Vôbec nemaj výčitky, ak by si v ten deň aj nerobila nič. Oddych je pre telo rovnako dôležitý, ako pohyb. Mysli na to, že zdravie máš len jedno a treba si ho chrániť.

oddych

 

# 7: Uber rýchlosť

Možno nemusíš vypustiť cvičenie úplne, stačí, ak zmierniš intenzitu. Ak nevládzeš cvičiť HIIT-ko či zabehnúť pravidelných 10 km, vymeň to za niečo menej náročné. Príjemne zacvičiť si vieš aj pri spomínanom Pilatese, joge, plávaní, alebo stačí, ak sa vyberieš na dlhšiu prechádzku napr. do lesa.

Pripomeň sama sebe, že každý pohyb sa počíta. Dôležité je, užiť si ho aj v tomto teple.

prechadzka

 

# 8: Zapoj do letných aktivít rodinu

Hýbať sa nemusíš sama. Leto je úžasné v tom, že môžete ako rodinka tráviť veľa času vonku. A nemusí to byť pri cvičení ako takom. Môžete si zahrať loptové hry (od tých detských až po povedzme plážový volejbal), bedminton, prípadne s lietajúcim tanierom, naháňačky, skrývačky v lese a pod. Trávte čas vonku, spoločne. Prípadne sa vybehnite schladiť na túru do hôr. Vo vyšších nadmorských výškach nebude tak teplo, spálite množstvo kalórií a budete mať ďalší skvelý rodinný zážitok za sebou.

bedminton

Tak vidíš. Neber toto počasie ako výhovorku, nájdi si spôsob, ako zaradiť pohyb do každého dňa aj v horúčavách. Ak ti nejaký tip v článku chýbal, budeme radi, ak sa oň podelíš dole v komentároch pod článkom. Nech spoločne inšpirujeme aj ostatných. ;-)

 

Aj v horúčavách treba jesť. Vyberaj si ľahšie výživné jedlá, ktoré ti dodajú energiu, no nezaťažia tvoje trávenie. Množstvo skvelých tipov nájdeš aj v našich kuchárkach:

zdravé recepty knihy

 

A aj tu sú ďalšie nápady na schladenie:

Domáca zmrzlina zo žltého melóna: to k letu bezpodmienečne patrí

Domáci jahodový sorbet: rýchle a fantastické

10x recepty na domáce limonády a drinky

Veronika Kašická

Redaktorka vo Fitshaker
Ako maskérka v divadle sa stretávam s mnohými vecami, ktoré obsahujú veľa chémie. Preto sa snažím o presadenie prírodnej kozmetiky a zdravého jedla aspoň v osobnom živote. Hľadanie a vytváranie nových veci pre telo a pleť z ingrediencií, ktoré nám ponúka sama príroda je moje veľké hobby. Verím, že jedného dňa si ľudia opäť všimnú, že kvalitné a zdravé prípravky na telo, tvár či vlasy sa dajú pripraviť aj doma bez zruinovania peňaženky.
Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 28/06/2019 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre