Peťka (-4 kg): „Nikdy som sa necítila tak dobre, ako počas výzvy.“

Chýba ti motivácia? Potrebuješ nakopnúť? Máme pre teba ďalší rozhovor, tentokrát s Peťou. Zamilovala sa do cvičenia, pohybu a čo je najdôležitejšie, veľmi ju to baví. Ani nastavené protizápalové stravovanie ju neodradilo a pokračuje na svojej ceste za zdravším JA. Prečítaj si, kde čerpá motiváciu, ako reagujú na cvičenie jej deti a iné. :-)

Peťka, ako sa vám páčila Výzva do plaviek 2019? Boli ste prekvapená, keď ste svoje meno zbadali medzi víťaznými?

Na výzvu ma “nalákala” Olinka v upútavke na Facebooku (ďalej skratka FB). Išla toľkokrát, že som sa po dvoch dňoch rozhodla na odkaz kliknúť a už som bola “v tom” :-). Zaregistrovala som sa a tri dni čakala na začiatok. Keďže na FB je založená aj skupina k Fitshaker výzvam, príspevky od dievčat, ktoré už nejakú výzvu mali za sebou ma uisťovali, že to bude správne rozhodnutie. Vedela som, že cvičiť potrebujem, chcela som len nejaké cviky na chrbát a celkové uvoľnenie kĺbov a plán na celý mesiac mi prišiel ako super riešenie, keď nemusím nič plánovať ja.

Avšak! Prvý deň v pohode a potom prišlo cvičenie s Janym, a to som skoro umrela na ceste do sprchy, keďže som cvičila ráno, pred robotou. Doteraz však práve on patrí medzi tých obľúbených, vydoloval zo mňa na začiatku taký srd, že mi niečo nejde, že som makala viac.

Dva mesiace boli úžasné, dievčatá aj tréneri v príspevkoch na FB ma neskutočne motivovali, keď sa mi nechcelo. Po mesiaci som začala s relaxačným behom a fungujem tak dodnes, s malými prestávkami. Behám ráno a cvičím po práci. Svoje rozhodnutie som však musela konzultovať s lekárom, keďže mám reumatoidnú artritídu a aj keď som chcela zdraviu pomôcť, treba ísť na to s rozumom.

Seba medzi víťazmi som nečakala. V skupine som s veľkým obdivom sledovala dievčatá, ktoré mali krásne výsledky, ale najviac je pre mňa motivujúce nadšenie a zmena myslenia, keď už výhovorky prestanú ospravedlňovať neúspech a ide sa do toho. Bola som veľmi milo prekvapená, pre mňa sme víťazkami všetky, ktoré sa na to dali a cvičia naďalej.

Plán na chudnutie

 

Zmenila vás táto skúsenosť? Čo nové vám priniesla do života?

Pochopenie a vnímanie svojho tela bol najväčším prínosom. Po týždni som sa už na cvičenie tešila, po dvoch som o výzve povedala aj rodine. Keď som prišla po práci domov, deti mi rozťahovali podložku a skákali so mnou aspoň rozcvičku. Jogu a pilates cvičia občas ešte so mnou. Ak niekam idem na dlhšie, balím automaticky botasky na beh a podložku na cvičenie, cvičím aj na chalupe :-). Naučila som sa vďaka vám čítať etikety a jesť skutočné potraviny.

Vďaka Fitshakeru som zmenila stravovanie, aj keď po 2 mesiacoch som prešla na tvrdšiu verziu, protizápalové stravovanie a som bez lepku, cukru a mliečnych výrobkov. Prechod nebol taký drsný práve kvôli dobrým začiatkom :-).

Ako zdravo schudnúť

 

Určite všetkých zaujíma koľko kg a cm sa vám podarilo zhodiť. Podelíte sa s nami o túto informáciu :-)?

Začínala som na 70,5 kg a končila na 66,5 kg. Dala som dole 4 cm v páse, 1 cm v bokoch, 1,5 cm na stehnách, 2 cm na lýtkach a 7 cm cez prsia.

 

Kto bol pre vás oporou, keď sa vám nechcelo a nemali ste chuť zapnúť si video a cvičiť?  Nastali u vás vôbec takéto situácie?

Skutočnú krízu som nemala. Najviac ma motivovali dievčatá v skupine a platba na celý rok, ktorú som uhradila hneď po prvom mesiaci. Ak som necvičila hneď po práci, prišiel za mnou 6 ročný syn s podložkou, či som na niečo nezabudla :-).

Treningovy plan na doma

 

Ako vyzerá váš jedálniček? Čo mávate zvyčajne na raňajky, obed a večeru? Je nejaká maškrtka, ktorej aj napriek zdravému životnému štýlu neodoláte?

Na raňajky mávam zvyčajne kaše a jogurt s vločkami, avšak už 7.týždeň som na spomínanej protizápalovej strave a lepok a mlieko povolené nie sú. Raňajkujem vývary, vajíčka, prípadne kokosový jogurt s ovocím sušeným mrazom, kokosové mlieko s čučoriedkami ako smoothie.

Pri protizápalovej strave je vhodné jesť prevažne mäso a zeleninu, takže na obed zvyknem mať vývar, dusenú príp. zapečenú zeleninu, bataty, dusené či pečené mäso, ryby (na masle, bravčovej masti príp masle), šalát z čerstvej zeleniny a pod.

Ak mám na obed varenú zeleninu, na večeru jem šalát s tuniakom, kuracím mäsom. Ak nemám vývar cez deň, jedávam husté vývary na večeru.

Keď dostanem chuť na sladké, je to 92 % čokoláda alebo sušené ovocie, prípadne tyčinky z ovocia a orechov bez pridaného cukru, ovocné špirálky. Milujem pečenie, takže som začala piecť koláčiky z mandľovej a kokosovej múky, s nižším, prípadne žiadnym pridaným cukrom.

Protizápalová diéta

 

Cvičíte s nami aj naďalej? Akých trénerov ste si najviac obľúbili?

Po plavkovej výzve som musela mať 10-dňovú prestávku kvôli zdravotnému stavu. Bolo to veľmi dlhých a ťažkých 10 dní, kedy mi cvičenie veľmi chýbalo a cítila som to hlavne fyzicky. Veľmi ma bolel chrbát. Po desiatich dňoch som začala s Diankou. Cvičenie z výzvy som nedokázala dokončiť a skúšala som to týždeň, postupne som prišla až do konca a začala postupne opäť behávať (striedanie beh a chôdza) a cvičiť každý deň.

S Diankou som vlastne aj v kontakte, veľmi ma motivovalo znovu začať práve jej spôsobom tréningov, ktorý je pre mňa ľudský a zároveň akceptujúci hranice a samozrejme ich nenápadne posúva :-). Doteraz, keď sa mi občas nechce, zapínam na istotu ju.

Z trénerov mi veľmi sedí aj Jany, jeho komunikovanie s “nami”. Syn sa bál, že ma naozaj vidí, keď hovorí: „Neulievaj sa, vidím Ťa!“ a ja som fučala do podložky.

Andrejka je taká pohodička, ju si dávam občas namiesto behu. Keď som napr. mala natiahnuté šľachy, naučila ma správne dýchať a uvoľniť myšlienky pri cvičení, čo bol môj veľký problém.

Cvičenie pre ženy

 

Čo by ste odkázali babám, ktoré zmeškali prihlásenie do výzvy? Mali by sa zúčastniť tej ďalšej? Ak áno, prečo?

Určite! Poďme do toho! Ja som sa pridala aj do Novoročnej výzvy 2020. Teším sa na dvojmesačnú svalovicu :-).

Nikdy som sa necítila tak dobre, ako počas výzvy. Je to skvelá príležitosť spoznať nových ľudí s jedným cieľom, prekonávať samých seba. Ja som vďačná všetkým dievčatám, ktoré ukazovali svoje úspechy, ale zároveň aj pochybnosti, ktoré sú úplne prirodzené. Ako povedal J. V. Frič: „Najväčšou prekážkou pokroku je pohodlie.“

Ako najlepsie schudnut

Peťke veľmi pekne ďakujeme za rozhovor a prajeme jej veľa úspechov! :-)

 

Zabudni na výhovorky a začni s cvičením na doma aj ty. Ak chceš cvičiť so spomínanou Di či Janym, nájdeš ich napr. v programe Sexy Body. Vybrať si môžeš aj z ďalších programov, ako napr. HIIT, joga, pilates a pod.

tréningový plán

 

Pre viac motivácie pozri aj tieto premeny:

Lucka schudla 11 kg: „Pripadala som si neforemná, neohybná, kondička žiadna.“

Manželia Janka a Garo o spoločnom cvičení

Janka schudla za rok vyše 30 kg. Aká bola jej cesta?

Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 14/01/2020 a zaradený do kategórie: Premeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre