Ako sa naučiť milovať svoje telo vo svojej jedinečnosti?

Už si sa niekedy zamyslela nad tým, aký príbeh rozpráva tvoje telo? Čo všetko si muselo prežiť, čím si muselo prejsť a ako si s tým poradilo? Poznáš jeho jedinečnú krásu? Mať zdravé spojenie so svojím telom je prvým krokom k spokojnému a vyrovnanému životu. Nie nadarmo sa hovorí: „V zdravom tele, zdravý duch“. Tak, ako sa k telu správame, to sa nám vždy vráti.

Telo je múdre

Od momentu, kedy sa zrodí nový život, telo presne vie ako sa má postarať o to, aby rástlo a vyvíjalo sa spolu so všetkými orgánmi. Nikto mu nedáva pokyny, ako vytvoriť  ruky, nohy a všetky časti. Je to vlastne zázrak, že bez našej pomoci dokáže už v matkinom bruchu rásť a formovať sa do dokonalosti. Telo nesie svoju múdrosť a hovorí sa, že v ideálnom stave presne vie ako sa o seba postarať.

bábätka

Ako dosiahnuť  ten ideálny stav? V podmienkach, akých žijeme a vyrastáme je to niekedy veľmi ťažké. Často sme odpojení od tela, aj keď paradoxne sa mu prehnane venujeme. Snažíme sa kontrolovať a formovať  naše telá, aby sme spĺňali ideály krásy. Aktuálna móda nám predpisuje správny telesný tvar. Ak ho nespĺňame, hneváme sa na svoje telo.

Ak si začneme uvedomovať svoje telo a vnímať ho ako dar, nie len ako nástroj, ktorý má slúžiť kráse, získame k  nemu úplne nový postoj. Prirodzene sa k nemu budeme správať s väčšou úctou, začneme si viac uvedomovať, čo mu škodí a čo naopak potrebuje. Od toho sa začnú odvíjať aj naše aktivity, voľba stravy, ale aj ľudia, ktorými sa obklopujeme. Vedomé spojenie s telom nám prinesie aj vedomé bytie, čo znamená oveľa kvalitnejší život v súlade sám so sebou.

meditacia

 

Ako získať zdravé spojenie so svojím telom?

Priprav si zápisník, kde si budeš zapisovať všetky odpovede. Nájdi si pokojnú chvíľu pre seba, kedy ťa nebude nikto vyrušovať. Postupne prejdi všetkymi otázkami a zapíš si odpovede.

  • Cíti sa tvoje telo oddýchnuté alebo naopak plné energie? Pýtaj sa ho, čo potrebuje? Dopraj mu danú aktivitu alebo oddych.
  • Skús sa zamyslieť ako reaguje tvoje telo po jedle. Ktoré jedlá mu dávajú energiu a ktoré uberajú?
  • Kedy je tvoje telo uvoľnené? V ktorých situáciách? Kedy je naopak v napätí?

rovnováha

 

Cvičenie na prehĺbenie spojenia s telom

Začni vnímať svoj dych čo najčastejšie počas dňa. Pozoruj ako telo dýcha, kedy dýcha plytko a kedy hlboko, kedy sa dych zastavil… Rob toto pozorovanie aspoň raz denne a striedaj časy.

Ak nadviažeš spojenie s telom, si na najlepšej ceste prijať ho s vďačnosťou a láskou. Nemusíme všetci vyzerať rovnako krásne a štíhlo. Práve v tej nedokonalosti spočíva dokonalosť našej existencie. Každý je v niečom iný a vždy platí, že vonkajšia krása je len dočasná. Tá vnútorná krása vyžaruje z nášho vnútorného nastavenia. To, ako prijímame samých seba a ako sa cítime vo svojom tele. A to máme vo „vlastných rukách“.

dýchanie

 

Ako milovať telo vo svojej jedinečnosti?

# 1: Nájdi veci, ktoré sa ti na tvojom tele páčia a oceň ich

Väčšinou máme sklon vidieť na sebe svoje nedokonalosti. Zameraj sa pri najbližšom pohľade do zrkadla na tie časti, ktoré sa ti páčia a oceň ich.

sebaláska

 

# 2: Dopraj si pohyb, ktorý robí tvojmu telu dobre

Pohyb je veľmi dôležitý pre zdravé telo, ale aj psychiku. Venuj sa pohybu, ktorý ťa nabíja pozitívnou energiou.

cvicenie

 

# 3: Usiluj sa o vlastný ideál krásy

Každé telo je iné, inak reaguje na pohyb, stravu alebo aj psychické výkyvy. Spoznaj svoje telo a postupne pracuj na vlastnom ideály krásy, tak aby si cítila, že tvoje telo je zdravé, plné energie a vitality.

 

# 4: Naplň svoje telo láskyplným dotykom

Dopraj si po sprche vedomý a láskyplný dotyk, tým že sa ponatieraš voňavým krémom alebo olejčekom. Prechádzaj postupne cez všetky časti tela a ďakuj im. Rob tento rituál tak často, kým nebude pre teba problém prejsť celým telom s láskyplným pocitom vďačnosti.

ako sa mať rád

Nezabudni, že telo máme len jedno, a preto si zaslúži trocha viac lásky a pozornosti, aby nám mohlo slúžiť v plnom zdraví, a aby sme sa v ňom dobre cítili. :-)

 

Pri akom pohybu sa cítiš najšťastnejšie? Je to pri pomalom cvičení jogy, pilatesu, alebo pri niečom rýchlejšom a dynamickejšom, alebo rada svoje telo posilňuješ napr. cvikmi so závažiami? Ak je to niečo z toho a nechce sa ti chodiť niekam do fitka, zacvič si obľúbené zostavy doma, najlepšie v sprievode profesionálnej trénerky:

fitshaker

 

Okrem pohybu, dopraj telu aj výživné jedlo. Napríklad takéto:

Na raňajky si priprav banánovú kašu s kokosom

Na desiatu si daj napríklad domáci kváskový chliebtekvicovou nátierkou

Obedovať môžeš napríklad kuracie prsia na hríboch so zelerovým šalátom

Na olovrant si môžeš dať kúsok makovo-jablkového koláča

Večeru budeš mať bezmäsitú, napríklad quinoa šalát s cviklou, pomarančom a feta syrom

Nikol Chovancová

Som aktuálne mamička, inak tiež jogínka, ktorá miluje život, tanec, cestovanie, inšpiratívne knihy a zdravý životný štýl. Od roku 2008 sa aktívne venujem joge, ktorá sa stala mojím životným naplnením a svoje skúsenosti odovzdávam ďalej ako učiteľka powerjogy a gravid jogy. Ak by ste si chceli so mnou zacvičiť doma, nájdete moje videá aj v ponuke Fitshakera. Svojimi zdravými receptami som prispela aj do fitnes kuchárky Z fitka do kuchyne. Pravidelne sa zúčastňujem workshopov na duchovný rast a rozvoj osobnosti. Venujem sa tiež rôznym formám meditácie a ženským kruhom, ktoré odkrývajú skutočnú podstatu ženy ako bohyne. Rozvrh mojich hodín a ďalšie zaujímavé články nájdete na mojej stránke yogasnikol.sk.
Nikol Chovancová

Článok bol pridaný dňa 14/11/2018 a zaradený do kategórie: Pre fitmaminkySebarozvoj a motiváciaVšeobecnéZdravie   |   Autor: Nikol Chovancová

Komentáre