“Milujem súťaženie, bez toho si už neviem predstaviť život”, hovorí fitnesska Lucka

Lucka Bozóová sa súťažne venuje fitnessu 3 roky, počas ktorých dosiahla krásne ocenenia, najnovším je titul WFF Majsterka Európy 2019. Ak si kladieš otázku, čo asi všetko môže byť za získaním takého titulu, tak Lucka ti odpovie. A dozvieš sa aj čo-to o jej o stravovaní, tréningovom pláne a obľúbených cvikoch.

vek: 31 rokov

výška: 160 cm

váha: 58 kg, súťažná 55 kg

 

Prosím napíš niečo o sebe, o svojich získaných oceneniach, splnených cieľoch a budeme radi, ak sa dozvieme aj o tých, ktoré sú zatiaľ iba snom na ďalšie obdobie :-).

Som dvojnásobná Nabba/WFF Majsterka Slovenska a WFF Majsterka Európy 2019 v kategórii Šport model a Toned figure. Titul Majsterky Európy bolo mojim prvým veľkým cieľom roku 2019. Ďalším cieľom na tento rok je Nabba Universe a ďalšie Majstrovstvá Európy, ktoré sa konajú v Taliansku.

fitness

 

Skús nám priblížiť športové začiatky a vysvetliť kedy a čím ťa zlákal šport ako taký? Bol tento životný štýl vždy tvojou súčasťou, alebo ťa niečo k tomu náhodne priviedlo?

Nikdy som nešportovala, do konca na strednej školy som sa flákala z telesnej výchovy.

Pred 6 rokmi ma k cvičeniu smeroval môj bývalý priateľ. Cvičenie ma chytilo ešte viac ako jeho :-).  Začala som študovať fitness stravovanie, tréningové plány a neskôr sa pripravovať na súťaže. Už sú to 3 roky, čo sa fitness venujem aj súťažne.

Začínala som v naturálnej federácii, kde som sa umiestnila na 4. a 6. mieste. Minulý rok som prestúpila do federácie Nabba/Wff, kde ma chytilo to priateľské prostredie, prístup prezidenta a celkovo tá atmosféra. Proste sa tam cítim dobre.

 

Prečo práve naturálna kulturistika – kategória šport model? Čím bola pre teba zaujímavá? Čím sa odlišuje napríklad od klasickej bikini fitness kategórie?

Kategóriu sport model som si nevybrala, len akosi som zapadla presne do tej kategórie. Na rozdiel od bikini sa tam očakáva mierne osvalená postava a hlavne vysekané brucho. Páči sa mi aj prezentácia v športovom úbore a teniskách. Do kategórie bikini by som sa vôbec nezmestila, ani by som sa tam necítila dobre. Ale aj na kategóriu šport model som “vyrástla” a na jeseň štartujem v toned figure.

model

 

Ako prebiehala tvoja príprava na Majstrovstvá sveta v tejto kategórii, čo sa týka cvičenia? Pomáha ti v príprave a zostavovaní tréningového plánu osobný tréner alebo si pomáhaš sama?

Na súťaže som sa pripravovala s trénerkou. Moje tréningy neboli žiadne extrémy – 5x do týždňa a minimálne kardio. Mám osvedčené, že “niekedy menej je viac” a regenerácia mi prospieva viac ako nekonečné kardio alebo dvojfázové tréningy. Už som skúšala aj zapojiť kardio, ale bola som plochá a strácala svaly.

Podľa môjho názoru, v príprave na súťaž je najdôležitejšie, čo robím zvyšných 23 hodín doma, nie za tú hodinku vo fitku. Strava je základ.

 

Určite si kontroluješ presný počet prijatých kalórií a makro hodnoty jednotlivých potravín pre dosiahnutie krásnych výsledkov. Aké fitness jedlá patria medzi tvoje obľúbené?

Moje obľúbené fitnes jedlá? Hm… :-).  Som na starú klasiku: ryža, ovsené a iné vločky, mäso, vajíčka a proteín. Proteín je pre mňa nevyhnutným doplnkom aj v príprave aj mimo sezóny.

 

Dodržiavaš tento stravovací režim (či už počas prípravy alebo mimo nej) úplne na 100 %? Aký máš názor na cheat day? Dopraješ si ho občas?

Keď mám oddych, snažím sa aspoň na 80 % držať zdravú stravu. Hoci zapájam aj úplne iné potraviny – napríklad tvaroh, mozzarellu a pod. Ale z predošlých skúsenosti som sa poučila a už sa neprežieram. Sem – tam si doprajem aj niečo nezdravé ako pizzu, kebab a moje obľúbené syry. Sladké ma až tak neláka, hoci milujem proteínové tyčinky všelijakého druhu.

svaly

 

Kto alebo čo je pre teba najväčšou motiváciou v časoch, kedy máš chuť všetko vzdať (ak také sú) ?

Mojou najväčšou motiváciou sú súťaže. Dopredu si plánujem, ktoré chcem absolvovať, a to ma ženie vždy dopredu. Milujem to a bez toho si už neviem predstaviť život. Potrebujem sa neustále prekonávať. Baví ma tiež na sebe skúšať nové veci a zisťovať ako a na čo moje telo reaguje.

Ale keď už by som mala mená spomenúť, pre mňa je veľkou motiváciou Adela Ondrejovičová alebo Igor Illes.

 

Tento rok si získala krásne ocenenie na Majstrovstvách sveta. Opíš nám prosím ako prebiehala táto súťaž a čo pre teba víťazstvo znamená?

Tento rok som získala titul Majsterky Európy WFF. Mala som dosť dlhú diétu, skoro 5 mesiacov, čo je dosť. Chcela som absolvovať Sportmodel cup na Nemeckom FIBE, kde som skončila 3. Potom Majstrovstvá Slovenska a až na koniec Majstrovstvá Európy v Anglicku. Bolo pre mňa neuveriteľné, že som sa tam dostala a keď som vyhrala, no neopísateľné. Vtedy som zistila, že v tom chcem pokračovať. Hoci súťaže nie sú vždy len o výhre, zažila som aj prehry. Ale každý pretekár absolvoval takú istú prípravu, dal do toho všetko, čo sa dalo. Ostatné je len na rozhodcoch a na pózovaní.

sutaze

 

Akými suplementami dopĺňaš stravu a nedáš na ne dopustiť?

Moje suplementy sú: Arginin, Glutamin, Magnesium, multivitamin, omega 3, calcium a už spomínaný proteín.

 

Ktorú časť tela cvičíš najradšej a ktoré konkrétne cviky by si zaradila do TOP 3, čo sa týka účinnosti a výsledkov?

Najobľúbenejšia partia je chrbát a ramená a vlastne všetko okrem nôh. Nerada cvičím nohy. Vlastne, ak aj len zadné stehná a zadok. Keďže mi extrémne rastú a nepomáhajú žiadne supersérie. Preto som predné stehná musela obmedziť. Inak by som ich mala strašne hrubé a na súťaži by to nevyzeralo dobre. Top 3 cviky za mňa: bicepsový zdvih na dolnej kladke, mŕtve ťahy a upažovanie v stoji.

 

V akomkoľvek športe hrá dôležitú úlohu aj regenerácia organizmu po náročných tréningoch. Aký tip regenerácie uprednostňuješ?

Dôležitú úlohu hrá spánok, ale aj regenerácia mysle – prechádzky, kávičky s kamoškou alebo čas strávený s rodinou a priateľmi.

toned figure

Týmto by som chcela veľmi poďakovať Lucke za inšpirujúce slová a za čas, ktorý si našla. Viac sa o Lucke môžeš dozvedieť na jej Instagramovom profile

Luci, držíme palce v plnení fitness cieľov :-)!

 

Vedela si, že v našej knihe Z fitka do kuchyne 1 nájdeš recepty vhodné jesť po cvičení?

zdrave recepty z fitka do kuchyne 1

 

Mohlo by ťa zaujímať:

Aké benefity prináša spánok bez pyžama?

Ako zlepšiť kvalitu spánku? Tu nájdeš 7 tipov

Ranné rituály na krajší deň podľa trénera Matúša

Petra Ryšková

Redaktorka vo Fitshaker
Som nadšencom zdravého životného štýlu a rada hľadám nové inšpirácie a teórie z tejto oblasti, ktoré hneď skúšam aplikovať v "praxi" - v kuchyni, cvičení, nákupoch... Najlepšie sa cítim v prírode (prechádzky so psom, behanie, bicyklovanie), kde sa vždy nadopujem pozitívnou energiou.
Petra Ryšková

Článok bol pridaný dňa 06/09/2019 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Petra Ryšková

Komentáre