Ktorých 7 rituálov ma ráno nakopne a zlepší celý deň?

Niet nad tie správne ranné rituály, ktoré ťa dokážu nakopnúť a zlepšiť ti celý deň. Dokonca ťa ranné rituály môžu dostať medzi 20% úspešných ľudí. Ako? Jednoducho tak, že ráno urobíš presne to, čo robia úspešní ľudia. Ako začínam deň ja?


# 1: Motivačná veta

Stačí si prečítať motivačný citát, alebo úryvok z knihy, ktorá ťa motivuje. Prípadne pár riadkov z motivačného diára. To ti dodá motiváciu a vnútornú energiu pre štart do celého dňa.

citaty

 

# 2: Meditácia

Meditácia ťa zbaví negatívnych myšlienok, naladí ťa pozitívne a podporí tvoju kreativitu. Počas dňa budeš pokojnejšia, budeš mať lepšie nápady a oveľa menej stresu.

meditacia

 

# 3: Vďačnosť

Vďačnosť ti dodá pocit spokojnosti. Poďakuj každé ráno aspoň za 1 vec, ktorú si vo svojom živote vážiš. Budeš tak s väčšou spokojnosťou a lepším pocitom začínať svoj deň.

dakujem

 

# 4: Sny a ciele

Stačí ak máš svoje ciele a sny niekde zapísané a každý deň si ich ráno prečítaš, aby si vedela, akým smerom chceš svoje denne aktivity smerovať. Už čítaním týchto cieľov sa nadchneš.

Pripomeň si to, kvôli čomu každé ráno vstávaš, prečo ťa život baví a napĺňa. Čo sú tvoje sny, ktoré, keď si predstavíš, tak ťa nakopnú?

sny

 

# 5: Chladná sprcha

Namiesto rannej kávy ti viac poslúži chladnejšie sprcha. Tá zobudí všetky procesy v tvojom tele a spustí ich na plné obrátky. Kvôli chladu vzniká v tele reakcia, ktorá štartuje metabolizmus. Stačí si v závere sprchovania nastaviť vodu na chladnejšiu a prejsť si chodidlá, nohy, brucho, chrbát, ramená a nakoniec oblasť srdca, teda hrudník.

otužovanie

 

# 6: Kvalitné raňajky

Vyber si raňajky, ktoré ti dodajú energiu dlhodobo. Zvoľ si komplexné sacharidy so zdravým tukom a bielkovinami. Aby som nebol príliš odborný, tak príklad: kaša pripravená z vločiek (ovsené/pšenové/špaldové/amaratové/pohánkové) 1 hrsť + biely grécky jogurt/alebo biely skyr + 1 čajová lyžička chia semienok + 1 čajová lyžička sušeného (nekandizovaného) ovocia.

ranajky

 

# 7: Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje menej kofeínu, ale tento kofeín je špeciálny v tom, že ťa nakopne na dlhšiu dobu oproti káve. Takže ma väčší efekt.

zelený čaj

Aplikovaním týchto tipov sa z teba stane nie len úspešnejšia, ale aj spokojnejšia, vyrovnanejšia a zdravšia žena. Pre zopakovanie, toto sú moje ranné rituály. Ak sa s nimi stotožňuješ, vytlač si obrázok, alebo si ho pripni na svoju nástenku (napr. na Pintereste):

sebarozvoj

Máš nejaké aj ty?

 

Inšpirácie na výdatné zdravé raňajky, no aj iné chutné jedlá nájdeš aj v našej knihe Z fitka do kuchyne špeciál II:

zdravé recepty

 

Raňajky veru nevynechávaj. Spoznaj množstvo skvelých receptov:

Medová praženica s kari: tip na raňajky do 10 minút

Kokosovo-banánová ovsená kaša – raňajky hotové do 15 minút

Syrovo-brokolicová nátierka: skvelá voľba na domáci chlebík

Nadýchané lievance: chutné sladké raňajky, na ktoré stačí 20 minút

Mrkvovo-banánový chlebík: keď si stihneš pripraviť raňajky večer vopred

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 25/01/2019 a zaradený do kategórie: Sebarozvoj a motiváciaVšeobecné   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre