Lenka (-8,5 kg): „Dosiahla som svoj „malý“ cieľ, čo som si dala v januári.“

Dostať sa do formy po pôrode je veľmi častým predchodcom našej výzvy. Rovnako to mala aj Lenka. Rozhodla sa, že si s nami vyskúša novoročnú výzvu, a zapáčila sa jej tak, že pokračovala aj v plavkovej. Ako to dopadlo, ti prezradí už ona sama.

Lenka, ako sa vám cvičí s Fitshakerom 😊? Vyhovuje vám cvičko z domu a tréningy, ktoré ponúkame?

Fitshaker som objavila pred 3 rokmi, keď som sa po pôrode zapojila do novoročnej výzvy.

Keďže som nemohla chodiť do fitneska, chcela som cvičiť doma.

Ale po pôrode sa mi samej veľmi ťažko začínalo, bola som bez kondičky, s popôrodnými kilami a nemala som popri bábätku veľmi čas. Fitshaker mi vtedy veľmi pomohol svojimi videami. Vďaka nim som mala aspoň trochu pocit, že necvičím úplne sama, a motivovalo ma to, keď som nevládala.

Teraz po druhom pôrode som neváhala a znova som sa zapojila do výzvy. Cvičí sa mi s vami super, pretože cvičenia sú veľmi dobre zostavené. Vo výzve aj na stránke sú rôzne typy cvičenia, páči sa mi, aké je to pestré – aj na typ pohybu, aj na typy cvičiteľov, viem si vybrať, na čo, koho mám náladu alebo energiu. Každé video je na profi úrovni, páči sa mi, že cvičitelia sa naozaj snažia vysvetliť správnu techniku, a tiež, že dávajú aj menej náročné a viac náročné alternatívy cvikov. Človek si môže vybrať, čo mu viac sedí.

A hlavne mi vyhovuje, že cvičenia trvajú cca polhodinku, čo je pri deťoch akurát, aby sme to všetci doma bez ujmy prežili 😊.

ako schudnut po porode

 

Sme radi, že ste sa s nami rozhodli ísť do výzvy, páčila sa vám 😊? Aké výsledky vám priniesla?

Plavková výzva bola pre mňa pokračovaním po tej novoročnej a veľmi sa mi obe páčili. Každá výzva je jedinečná a má niečo do seba. V novoročnej sa mi páčil Matúš Špirko ako výživový poradca a zamilovala som si cvičenia s Janym a Diankou.

V plavkovej sa mi páčila hlavne tabata a konečne som prišla na chuť aj Olinke, ktorej cvičenia som prešla vždy so zaťatými zubami (asi je to o kondičke). Tiež sa mi veľmi páčila naša facebooková skupina, kde sme sa navzájom podporovali, inšpirovali tipmi, receptami a fotkami.

A výsledky? Musím povedať, že napriek tomu, že som zďaleka neodcvičila všetko, napr. joga a pilates ma jednoducho nebavia, plus mala som aj výpadky pre chorobu, prebdené noci a pod., som spokojná. Dosiahla som svoj „malý“ cieľ, čo som si dala v januári – do júna schudnúť do svojho pôvodného oblečenia.

Počas tehotenstva som totiž pribrala 20 kg a v januári som výzvu začínala s váhou 73,5 kg, čo bolo stále cca 10 kg navyše, a nemala som si veľmi čo obliecť. Keďže nemám doma váhu (vážila som sa raz za čas u rodičov), oblečenie bolo pre mňa taká motivácia a kontrola zároveň. Tešila som sa postupne z malých víťazstiev, keď som obliekla svoju starú blúzku alebo časom obľúbené rifle, potom aj tie najužšie :-D.

Do konca júna sa mi podarilo schudnúť 8,5 kg a konečne oblečiem svoje normálne letné oblečenie. Huráááá! Ešte to treba dotiahnuť a vyrysovať, a vlastne by som sa nenahnevala, keby sa mi podarilo obliecť aj niečo nové a menšie :-D.

 

Lenka, vy ako mamička ste s Fitshakerom zhadzovali aj popôrodné kilá, je teda podľa vás Fitshaker vhodný aj pre všetky mamičky?

Myslím si, že určite. Je jasné, že každá máme inú situáciu, iné deti a iný zdravotný stav a tiež inú podporu okolia. Toto všetko ovplyvňuje našu motiváciu, chuť, ale aj silu a výdrž. Ale dá sa to. Za seba viem porovnať dva popôrodné stavy a dve deti a bolo to veľmi rozdielne. Pri prvom dieťati som začínala cvičiť neskôr a bolo oveľa náročnejšie začať. Prvé cvičenia som nedávala ani spolovice. Ale naučilo ma to vytrvať.

Pri druhom dieťati to bolo ľahšie, lebo fyzicky som viac vládala. Bolo to však náročnejšie časovo. Niekedy bolo ťažké nájsť si polhodinku a viem, že bez manželovej podpory by to veľakrát nešlo. Ale podľa mňa je dôležité myslieť na cieľ a byť kreatívny. Hľadať možnosti a spôsoby, ako sa to dá aj popri deťoch a domácnosti, a neprestávať, aj keď nie je ideálna situácia alebo čas (čo pri deťoch nie je skoro nikdy :-D).

Keď som nestíhala, dala som si len niečo kratučké, napr. dve kolá tabaty, pár minút kardio alebo len bruško, alebo som chodila s drobcom v nosiči (deti sú super činky), išla pešo namiesto autom a pod. Keď som po celom dni nevládala, aspoň som si video pustila a skúsila, koľko vydržím. Občas ma prekvapilo, že som to zvládla celé a že ma to prebralo a dobilo energiou. Inokedy som po pár minútach vedela, že nemám silu a potrebujem oddych.

Niekedy som necvičila vôbec, lebo to situácia doma nedovolila. Netreba ísť cez mŕtvoly, a hlavne si netreba nič vyčítať. Treba však na ďalší deň začať znova. No a čo ja ako mama považujem za najväčšie plus, je, že pravidelné cvičenie sa stalo mojou psychohygienou, oddychom a časom len pre mňa. A to potrebujeme každá, či mama, alebo nemama. Cvičenie ma nabíja energiou, pozitívnou náladou a väčšou pohodou, čo je pri dvoch malých deťoch na nezaplatenie (maminy vedia). Najviac ma teší, že už mám na cvičenie parťáčku, moju 3-ročnú dcérku, ktorá „cvičí“ so mnou. Najradšej má uja Janyho a tetu Zoru :-D.

ako schudnúť po pôrode

 

Ako vyzeral váš jedálniček počas premeny? Upravili ste stravu? Pomohli vám aj stravovacie videjká, ktoré vychádzali počas výzvy 😊?

Jedálniček som síce upravovala, ale asi nie až tak výrazne. Celkovo sa už roky snažím stravovať aspoň troška zdravšie, pri varení používať zdravšie potraviny a veľa zeleniny. S čím som musela zabojovať, bolo sladké, na ktoré som mala pri dojčení stále chuť, hlavne poobede a večer. To som si však musela nastaviť v hlave – dala som si viac záležať na tom, aby som mala poriadny a vyvážený obed a večeru, nekupovať sladkosti, keď tak upečiem niečo zdravšie doma, ale tiež nie príliš často.

Evkine videá ma inšpirovali v snahe nejesť tak často mliečne výrobky a skúsila som zaradiť aj čisto vegánske jedlá. Myslím si, že to krásne odľahčí organizmus, a takéto jedlá plánujem do budúcna zaraďovať častejšie. Tiež mi pomohli kalorické tabuľky, ktoré som si vyskúšala prvýkrát. Keďže som nemohla jesť strukoviny a niektoré veci kvôli synčekovi, chcela som vedieť, ako som na tom so zložením môjho bežného jedálnička, či mám dosť bielkovín atď. Veľmi mi to pomohlo uvedomiť si, koľko čoho každá potravina obsahuje, a upravovala som množstvá a pomery potravín na tanieri.

 

Čo vás čaká teraz, pokračujete ešte v zhadzovaní, alebo sa už púšťate do rysovania?

Tak ešte nie som úplne v cieli, ešte je čo zlepšovať a rysovať. Plus pre mňa cvičenie nie je len o chudnutí či formovaní, ale o zdraví a hlavne je to pre mňa relax a dobíjanie bateriek, a to človek potrebuje stále. Je to už životný štýl, súčasť života. V podstate budem pokračovať v cvičení, možno v letných dňoch to budem viac striedať s turistikou, prechádzkami a plávaním. Veľmi sa teším na nové videá s tabatou aj na nový 15-minútový program, na leto je to super alternatíva, keď človek trávi veľa času vonku a na výletoch. Neskôr by som si chcela dať niektorú staršiu výzvu.*


* Poznámka redakcie: Rozhovor s Lenkou bol robený koncom júla.


 

Čo by ste odkázali Fitshakeru 😊?

Veľmi pekne ďakujem za ďalšiu super výzvu, za vaše nápady a ako ich realizujete. Ste skvelý tím a cítiť, že svoju prácu robíte srdcom. Je úžasné sledovať, ako idete s dobou, ako sledujete trendy, stále viete priniesť niečo nové, zaujímavé. Dnes je veľa portálov, kde sa dá cvičiť, ale vám sa darí vytvárať aj super komunitu, čo v tomto neosobnom online priestore nie je také bežné. A páči sa mi, ako reagujete na potreby a spätnú väzbu svojich followerov.

chudnutie po pôrode

Ďakujeme Lenke za krásny rozhovor 😊.

 

Naštartuj sa po pôrode aj ty s cvičením na doma. Môžeš si vybrať, či si zapneš niektorý z programov pre čerstvé mamičky, alebo sa vrhneš na niektorú zo starších plavkových či novoročných výziev, alebo či začneš postupne prácou nielen na tele, ale aj na duchu v harmonickej výzve:

výzva

 

Lenka nie je jediná, ktorá vyskúšala cvičenie na doma s naším online fitkom. Aj tieto žienky si to s nami vyskúšali:

Anett (- 11 kg): „Úspech je len vo vytrvaní.“

Natália (-7,8 kg): „Viac vládzem, nie som hneď unavená, som ohybnejšia a celkovo sa cítim zdravá a plná energie.“

Erika: „Ja osobne mám najradšej, keď pri tréningu vydám zo seba všetko.“

Silvia (- 15 kg): „Na začiatku výzvy som si spravila fotky, ako už nikdy nechcem vyzerať.“

Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 27/10/2020 a zaradený do kategórie: Premeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre