Erika: „Ja osobne mám najradšej, keď pri tréningu vydám zo seba všetko.“

Keď Erika pridala do skupiny na FB svoju fotku, strhla sa v komentoch doslova lavína otázok. Samozrejme, že sme Eriku museli trocha vyspovedať, pretože vyzerá naozaj fenomenálne a nás samých zaujíma, ako sa k takej krásnej postave dopracovala.

Erika, úprimne? Vaša fotka nám vyrazila dych, a nielen nám, ale aj veľkému množstvu ďalších žien, ktoré sa práve o takúto postavu snažia. V príspevku v skupine ste písali, že ste nešli chudnúť, ale nabrať svaly. Pomohla vám v tom aj výzva do plaviek? Konkrétne cvičká, ktoré tam boli namixované?

Veľmi pekne vám ďakujem. Takýto ohlas som naozaj nečakala. Veľmi ma to potešilo a povzbudilo. Tak ako vravíte, chudnúť som nechcela, len nabrať svaly a k tomu mi vaše cvičenia veľmi pomohli. S Fitshakerom cvičím prvýkrát a nevedela som, čo ma čaká. Cvičenia sú úplne super, aj keď zo začiatku som bola k joge skeptická, no teraz to už vnímam inak. Pri tejto výzve si aj zamakám, aj sa odreagujem, ale hlavne posilním a naberám svaly :-).

cvičenie na doma pre ženy

 

Ako vyzerá váš tréning? Stačí vám jedno polhodinové videjko denne alebo si pridávate aj niečo navyše?

Popravde sa môj deň začína tréningom. Keďže nemám toľko voľného času, cvičím o 5. ráno, aby som stihla aspoň jedno video. Niekedy mi to stačí a inokedy mi je to málo, no ak je pri cvičení bonusové video, odcvičím si to vždy :-). Potom sa už začínajú povinnosti (deti, práca, domáce práce a iné), poobede už väčšinou nemám čas na cvičenie. Za ten čas, čo s vami cvičím, som si dala možno len 3x niečo navyše.

budovanie svalov

 

Veľa žien pod príspevok písalo, ako ste na to šli, ako ste práve takúto peknú pevnú postavu docielili. Dokázali ste totiž vytvoriť to, o čo sa veľa žien snaží − mať pevnú postavu a pritom vyzerať stále krásne a žensky. Je na to nejaký trik, ako to neprehnať, ako vyzerať tak ako vy?

S cvičením som začala niekedy v polovici januára podľa knihy, ktorú mi poradil môj manžel. Nikdy predtým som neuvažovala o tom, že by som chcela začať cvičiť, keďže sa moja váha stále držala na 55 kg. Nemám ani pevnú vôľu, preto som si myslela, že s cvičením skončím skôr, ako začnem, no nakoniec som tú knihu (90-dňova výzva) docvičila celú. Bola som so sebou spokojná, váha klesla na 52 kg a cvičenie sa stalo mojou záľubou. Vtedy som sa rozhodla, že s cvičením chcem pokračovať ďalej, no už len s tým, že nechcem chudnúť, ale naberať.

Na internete som našla vašu stránku s výzvou do plaviek. Dlho som zvažovala, či si členstvo predplatím, no našťastie som sa rozhodla, že to vyskúšam. Bola som veľmi prekvapená, keď som zistila, že je tam nastavený denný program. Je to niečo, čo som potrebovala, a tak som v máji začala s výzvou. Nemyslím si, že je v tom nejaký trik :-). Nič navyše nerobím okrem toho, že si dávam vždy ten ťažší variant a cca dvojkilové jednoručky, pretože tie kilové sú mi málo. Inak cvičím podľa programu a popravde meškám cca 2 týždne, lebo, ako som už písala, nemám veľa voľného času, a ak si ráno nezacvičím, poobede už nestíham. Možno práve v tom je ten trik. Nepreháňať to :-).

treningovy plan pre zeny na formovanie postavy

 

Ako vyzerá vaša strava? Určite to bude jedna z najčastejších otázok, či ste upravili aj stravu, alebo máte vyvážený jedálniček stále?

Strava. To je alebo teda bol môj najväčší strašiak predtým, ako som začala cvičiť. Ak mám byť úprimná, varenie nemám ani troška v obľube. Prv než som sa dala na cvičenie, jedávala som 1x denne a aj to som občas nestihla. Fungovala som len vďaka káve a cukru :-).

Mojou najväčšou závislosťou bola nutela. No ak som chcela začať cvičiť tak, aby to malo význam, musela som vyradiť, čo som mala najradšej (cukor a biele pečivo), a skamarátiť sa s ovocím a so zeleninou. Takisto som sa musela nastaviť na to, že budem jedávať pravidelne, a to cca 5x za deň. Mojím hlavným jedlom dňa sú raňajky. Ako som už písala, varenie nie je moja silná stránka, a preto som to moc ani nemenila. Akurát sa snažím občas nájsť zdravšiu alternatívu. V podstate nerobím nič mimoriadne a popravde som sa ani sladkého úplne nezriekla. Občas mám dni, že zjem všetko, čo nezje mňa :-). Ja by som asi nedokázala fungovať čisto len na zdravej strave, a preto nepohrdnem ani pizzou a ani koláčom.

No je pravda, že do môjho jedálnička som zaradila aj to, čo som predtým nikdy nemala v láske, a to ryby, jogurty a tvaroh kvôli dostatočnému príjmu bielkovín. Čo sa týka ovocia a zeleniny, s tým som problém síce nemala, no jedávala som to veľmi málo. Teraz sa snažím zeleninu pridávať aj na desiatu, aj k hlavnému jedlu. Z ovocia si rada pripravujem smoothie, čím sa príjemne osviežim a zároveň do seba dostanem potrebné množstvo vitamínov.

budovanie svalovej hmoty

 

Ako sa vám páči cvičko z domu, vyhovuje vám cvičiť s Fitshakerom?

Ja v podstate ani inú možnosť nemám, ako cvičiť z domu, keďže mám dve malé deti, takže mne to maximálne vyhovuje a som rada, že vôbec takáto možnosť je. Popravde ja by som sa ani neprinútila chodiť niekam do fitneska :-).

A čo sa týka Fitshakera, tam nemám jedinú námietku. Cvičenia mi úplne vyhovujú, sú nastavené tak, aby to zvládol aj začiatočník a aby z toho mal niečo aj pokročilý. Už teraz sa teším, kedy docvičím výzvu, aby som si mohla zvoliť ďalší program :-). Určite to odporúčam a aj budem odporúčať každému.

Jediné, čo nerobím podľa Fitshakera, je strava. Možno aj preto, že nechudnem, ale aj preto, lebo by mi také stravovanie nevyhovovalo.

ako zacat cvicit doma zeny

 

Máte vo Fitshakeri nejakých obľúbených trénerov? S kým sa vám najlepšie cvičí a koho tréning vám najviac dopomohol k takejto postave?

Určite áno. Moji obľúbení tréneri sú jednoznačne Matej Olejár, Diana Hô Chí a Oľga Bartalská. Na cvičenia s nimi sa vždy veľmi teším a práve oni mi dopomohli k tomuto výsledku. Ja osobne mám najradšej, keď pri tréningu vydám zo seba všetko. No aj pilates a joga majú niečo do seba :-). Pre mňa je to skôr také oddychové cvičenie, pri ktorom sa síce nezapotím, ale zato poriadne ponaťahujem a utriedim si myšlienky.

ako zacat cvicit doma

 

Máte nejaký tip pre žienky, ktoré sa chcú k takejto postave dopracovať, ale veľmi sa im nedarí?

Hlavne sa netreba vzdávať. Treba si ísť za svojím cieľom aj cez tie najťažšie prekážky. Telo dokáže a znesie veľa. Treba si to len nastaviť v hlave a ísť si za tým. Ani ja som to nemala vždy jednoduché. Veľakrát bola obrovská nechuť do cvičenia, cvičenie cez slzy a takmer nulová podpora okolia. Skoro každý, kto vedel o mojom cvičení, sa ma snažil odhovoriť s tým, že načo cvičím, že som chudá, či chcem vyzerať ako anorektička. Nechápali, že nechcem chudnúť, ale vyformovať postavu. Vedeli, že sladké nejem, no aj tak sa ma snažili zlákať na to, aby som si dala. Tvrdili, že to nevydržím do konca, a práve to bola moja najväčšia motivácia. Dokázať okoliu, že na to mám. Čo sa mi aj podarilo. Jediný, kto ma podporoval a veril mi, bol môj manžel, za čo som mu veľmi vďačná. A tí, ktorí mi neverili, zistili, že sa to dá. Teraz cvičia tiež a tešia sa z viditeľných výsledkov.

 

Chceli by ste Fitshakeru na záver niečo milé odkázať?

Asi sa len úprimne poďakovať za to, čo robíte a ako motivujete ľudí. Za to, že meníte pohľady ľudí na samých seba, a tým im pomáhate k sebadôvere, sebaúcte a v zdravej miere k sebaláske :).

S vami ma cvičenie baví a každé ráno ma nakopnete tým správnym smerom :). Takže vám patrí veľké ĎAKUJEM a určite vám ostávam verná aj naďalej :).

cvičenie doma pre ženy

Veríme, že ťa tento rozhovor nabil pozitívnou energiou, a teraz hor sa do cvičenia 😊.

 

Ak aj ty chceš vyformovať postavičku, nemusíš chodiť nikam do fitka, ale prenes si fitko do obývačky:

cvicenie doma na chudnutie

 

Aj vďaka cvičeniu doma si môžeš vyformovať parádnu postavičku ako lusk. Aj tieto kočky sú toho dôkazom:

Maruškina premena: „Zrazu som pochopila, aký dar mám – zdravé telo.“

Miškina premena: „Prestala som riešiť váhu, tá na čele napísaná nie je.“

Jankina premena: „Celkovo, odkedy s vami cvičím, sa mi podarilo schudnúť 16 kg.“

Peťka (-7,2 kg): „Cvičenie sa stalo mojou dennodennou rutinou a časom pre seba, ktorý si určite nedám vziať.“

Janka (- 6 kg) „Verím, že kombinácia tohto všetkého, čo som sa vďaka Fitshakeru naučila, priniesla môj konečný výsledok.“

Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 21/09/2020 a zaradený do kategórie: Premeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre