Gravid joga: 5x skvelé cviky pre tehotné na uvoľnenie chrbta

Mnoho žien si v tehotenstve vyberá práve cvičenie Gravid Joga. Často preto, že je jemná, ale za to celostná. Uľaví meniacemu sa a rastúcemu telu. Utíši myseľ a znižuje stres, čo je veľmi dôležité pri zdravom vývine dieťatka. Učí nás dýchať, vnímať dych a vedieť ho používať, čo nám pomôže aj pri pôrode.

Okrem toho, že tu posilňujeme svalstvo nôh a chrbta, zameriavame sa výrazne na uvoľnenie napätých zón v oblasti panvy, chrbta a krku. Čo je na Gravid Joge krásne je, že nám vytvára priestor cítiť a vnímať svoje telo a pocity. Je to čas, kedy dávame plnú pozornosť, “výživu” a podporu samej sebe. A kvitnúcemu životu v nás :-).

Rada by som tu spomenula, že tak ako je každá žena iná, tak aj každé tehotenstvo je iné. Je dôležité robiť to, čo prospieva tvojmu telu a psychike. Poznám ženy, ktoré v tehotenstve chodili na aerobic a do gymu a také, ktoré ledva zvládli krátku prechádzku. S nikým sa neporovnávaj, vnímaj samú seba, svoje telo a psychiku a dopraj si to, čo je dobré pre teba. 

Gravid Joga je účinné cvičenie, ktoré pre teba môže byť hlavné alebo iba kompenzačné. Čím sa však líši od iných cvičení je, že tu pracuješ súčasne s telom, mysľou aj dychom, a práve preto sa po nej cítime tak harmonicky :-).

 

Cviky z Gravid Jogy

Čo si predstaviť pod Gravid Jogou? Aké cvičenia? Pozri si ukážky niektorých cvikov, s ktorými sa pri tomto type cvičenia môžeš stretnúť.

 

# 1: Mačací chrbát

S nádychom predĺž chrbticu a s výdychom vyguľať chrbát k stropu, ale len toľko, aby si nevytvárala prílišný tlak do bruška. Buď v pohybe jemná a vnímavá. Cieľom je uvoľniť napätie z oblasti chrbta.

cvičenie a tehotenstvo

 


# 2: Úklony trupu

V prekríženom sede predĺž chrbticu. Celý čas seď pevne na sedacích kostiach (panva sa nehýbe). Pri úklone naťahujeme bočnú stranu tela a medzirebrové svaly, ktoré nám umožňujú plnšie dýchať.

cviky na chrbat pre tehotne

 

# 3: Rotácia chrbtice

V prekríženom sede predĺž chrbticu, pravú ruku si polož na pravé koleno, ľavú rozpaž tak, že sa za ňou vytočíš v hrudnej chrbtici. Ťahaj sa pritom vysoko k nebu. Cieľom v rotácii je zároveň ťahať sa hore. Rotačne správne prevedené pohyby sú veľmi výživné pre našu chrbticu :-).

gravid yoga

 

# 4: Krúžky

Pokračuj v prekríženom sede, začni vlniť trup tak, že sa jemne vlní aj tvoja panva, hrudník aj ramená. Výborný cvik na premasírovanie sedacej časti a masáž chrbtice.

cvičenia pre tehotné

 

# 5: Strecha

Z pozície na štyroch, vyjdi do polohy strechy a prešľapuj v nej nohy tak, aby si cítila ťah v zadnej časti nôh. V tejto pozícii buď maximálne 3 nádychy a výdychy.

gravid joga

 

Chceš skúsiť celé cvičenie? Pusti si toto video:

 

Prípadne, ak si chceš zacvičiť Gravid Jogu s Andrejkou naživo, môžeš sa k nej pridať každú stredu 17:00 cez Fitshaker:

cviky pre tehotne

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

Prečo je pilates skvelé cvičenie pre tehotné? + krátka zostava na cvičenie v sede

Aké účinky má aromaterapia, teda používanie esenciálnych olejov v tehotenstve a pri pôrode?

Chceš, aby bol aj pre teba pôrod krásnym nežným zážitkom?

Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 08/04/2020 a zaradený do kategórie: CvičenieTehotenstvo   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre